Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som köpt Apple Watch 4

Tråden skapades och har fått 467 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Mackan1984:

Alltså jag har inte fått en enda påminnelse om ”att jag känner att du tar en promenad” osv fast det där är på ?
Ändå registrerar den ju träning osv

Du behöver gå i ett raskt tempo i minst 15 minuter för att det ska hända.

Ursprungligen av Ida Blix:

Du behöver gå i ett raskt tempo i minst 15 minuter för att det ska hända.

Ok förstår men tycker ändå jag får långt över de godkända 30 minuterna varje dag även om jag faktiskt inte tränat ?
Innan jag sålde min S2 förra julen tyckte jag det var svårt att komma upp i 30 min utan att faktiskt registrerat ett träningspass.
Men struntsamma jag stänger ju mina ringar varje dag ?

Ursprungligen av Mackan1984:

Ok förstår men tycker ändå jag får långt över de godkända 30 minuterna varje dag även om jag faktiskt inte tränat ?
Innan jag sålde min S2 förra julen tyckte jag det var svårt att komma upp i 30 min utan att faktiskt registrerat ett träningspass.
Men struntsamma jag stänger ju mina ringar varje dag ?

Ja det är ju det viktiga

Den gröna ringen kan man fylla utan att logga träningspass som tur är. Om man faktiskt tränar kan det däremot vara kul att logga detta då man får lite mer statistik över träningen då än när man bara har på sig klockan i vardagen. Bland annat tar den pulsen oftare.

  • Medlem
  • 2018-10-15 19:57

Kände mig så nöjd över att få skriva här eftersom jag nu äntligen fått hem klockan som farsgubben köpte med sig från USA.

Tyvärr visste han inte att den fanns i två storlekar så nu sitter jag här med en helt ny, oöppnad svart/grå 40mm nike+. Så nära det man vill ha men ändå inte...
Vad gör man med en köpt utomlands? Säljer på blocket?

/olycklig

Ursprungligen av igu:

Kände mig så nöjd över att få skriva här eftersom jag nu äntligen fått hem klockan som farsgubben köpte med sig från USA.

Tyvärr visste han inte att den fanns i två storlekar så nu sitter jag här med en helt ny, oöppnad svart/grå 40mm nike+. Så nära det man vill ha men ändå inte...
Vad gör man med en köpt utomlands? Säljer på blocket?

/olycklig

Ok, vad var det för fel på dan han köpte då, storleken?
Se om nån vill köpa den här,kanske nån med smala handleder som kan tänka sig en.
Får man fråga vad du ska ha för den?

  • Medlem
  • 2018-10-16 00:14
Ursprungligen av CekariYH:

Ok, vad var det för fel på dan han köpte då, storleken?
Se om nån vill köpa den här,kanske nån med smala handleder som kan tänka sig en.
Får man fråga vad du ska ha för den?

Storleken. Hade helt ställt in mig på 44mm...
Köp o sälj här verkar lite död men kan ju göra ett försök. Måste kolla hur mycket man ska dra av.
Är det någon som har förslag på någorlunda rättvis prisbild för 40mm nike+ klocka köpt i USA förra veckan (kvitto finns men det är ju rätt värdelöst)?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-10-16 03:05
Ursprungligen av Ida Blix:

Oj, det har inte jag lyckats med hittills och då klappar jag händerna en del med tvååringen där hemma.

Jag hade vatten på en matta och rullade ut hushållspapper som jag började klappa på. Då varnade den.

Ursprungligen av igu:

Kände mig så nöjd över att få skriva här eftersom jag nu äntligen fått hem klockan som farsgubben köpte med sig från USA.

Tyvärr visste han inte att den fanns i två storlekar så nu sitter jag här med en helt ny, oöppnad svart/grå 40mm nike+. Så nära det man vill ha men ändå inte...
Vad gör man med en köpt utomlands? Säljer på blocket?

/olycklig

Lägg upp den på Tradera, utgångspris 1kr. Ta lite snygga bilder och skriv en vettig text. Tror du kommer att få nypris minus 700-800kr. Även fri frakt lockar köpare.

Frakten köper man lätt på nätet via Posten skicka lätt, 58kr.

Lycka till!

Ursprungligen av igu:

Storleken. Hade helt ställt in mig på 44mm...
Köp o sälj här verkar lite död men kan ju göra ett försök. Måste kolla hur mycket man ska dra av.
Är det någon som har förslag på någorlunda rättvis prisbild för 40mm nike+ klocka köpt i USA förra veckan (kvitto finns men det är ju rätt värdelöst)?

Kolla på https://mresell.se/salja/
Slå in serienummer så har du priset direkt på skärmen. Har använt dom några ggr. Fungerar perfekt och snabba med betalning.

Tipsa gärna om snygga band! Får min klocka imorgon! :D:D

  • Medlem
  • Malmö
  • 2018-10-17 10:51
Ursprungligen av Broccolibukettn:

Tipsa gärna om snygga band! Får min klocka imorgon! :D:D

The one.

Ursprungligen av Broccolibukettn:

Tipsa gärna om snygga band! Får min klocka imorgon! :D:D

Vill bara slänga in ett tips om adapter som gör att vanliga armband passar - här tillsammans med 20mm läderarmband med snabbfäste

Ursprungligen av Broccolibukettn:

Tipsa gärna om snygga band! Får min klocka imorgon! :D:D

Beror lite på vilken boett, urtavla och färger på denna,

Ursprungligen av CekariYH:

Beror lite på vilken boett, urtavla och färger på denna,

Ursprungligen av Broccolibukettn:

Den reflekterande sportloopen till Nike-klockan gillar jag mycket...

Har dessa förutom den medföljande svarta "plast" loppen.

Ursprungligen av Broccolibukettn:

Tipsa gärna om snygga band! Får min klocka imorgon! :D:D

Dessa tre kör jag med (alla apples egna).

Läder när man vill va "finare":

Mörkblått nike när jag tränar:

Sportloop till vardags och när jag sover med klockan(sitter överlägset skönast mot huden):

Ursprungligen av Broccolibukettn:

Tipsa gärna om snygga band! Får min klocka imorgon! :D:D

Kul! Jag såg att de hade 40mm Nike+ med den svarta reflekterande sportloopen i lager på Apple Store i Helsingborg och köpte den igår.
Otroligt nöjd!

edit: fixade bildlänkar

Senast redigerat 2018-10-17 19:50
  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2018-10-18 23:29
Ursprungligen av Broccolibukettn:

Tipsa gärna om snygga band! Får min klocka imorgon! :D:D

Köpte detta snygga mörklila läderband från Apple (köpt på MacForum) till min svarta 44 mm AW4 LTE:

Gillar sportloopen då jag tränar ganska mycket, men måste också skaffa mig ett läder eller tyg -armband.

Ursprungligen av omartint:

Köpte detta snygga mörklila läderband från Apple (köpt på MacForum) till min svarta 44 mm AW4 LTE:

https://www.artencraft.nl/images/photolib/2903353.jpg

Fick hem i veckan med Butterfly lås. Så jäkla läckert. Tyvärr borde mina handleder vara 2-3 mm grövre för att låset skall fungera optimalt. Synd om man inte använder av den anledningen. Framtiden får utvisa.

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2018-10-19 12:49
Ursprungligen av Ida Blix:

Du behöver gå i ett raskt tempo i minst 15 minuter för att det ska hända.

Ja, brukar komma efter en 10-15 min för mig för det mesta. Gillar verkligen denna autopåminnelse om att logga promenader och träning. Smart.

Ursprungligen av omartint:

Ja, brukar komma efter en 10-15 min för mig för det mesta. Gillar verkligen denna autopåminnelse om att logga promenader och träning. Smart.

Vid simning räcker det med några minuter. Svårare att trycka igång bara mitt i havet.

Märker att Apple har förbättrat tränings sensorerna i klockan. Det är lättare att stänga ringarna med 4an, speciellt den röda ringen.

Med 3an kändes det som jag var tvungen att träna för att nått skulle hända, nu med den nya klockan registreras oxå vardags träning bättre som att storhandla, vara i simhallen med ungarna osv.

  • Medlem
  • 2018-10-20 07:44

Fick min AW4 44 mm rostfritt stål igår. Trevlig liten pryl.

Men jag saknar den haptiska feedbacken när jag vrider på kronan i menyer eller exempelvis i mailappen. Det är ingen skillnad mot min AW3. Funktionen är aktiverad i inställningarna och jag har parat om klockan med telefonen och startat om och meckat. I övrigt fungerar haptiken som den ska.

Någon som har råkat ut för samma problem?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2018-10-20 12:17

Såå irriterande, en månads leveranstid om man beställer från Apple, men klockor ligger på hyllan i Täby.
Någon som vet om man kan be dem skicka klockan från butiken?

Ursprungligen av mattiL:

Någon som vet om man kan be dem skicka klockan från butiken?

Enligt min erfarenhet - nej, de skickar inte.
Jag har själv åkt (en bra bit) till Täby för att hämta ut reserverade saker.

Planerar redan nu att reservera och besöka en Apple-store på min nästa utlands-resa (till USA) och inhandla en iPhone och eventuellt någon av de nyheter som presenteras 30 okt.

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2018-10-20 15:12
Ursprungligen av adress@mac:

Fick hem i veckan med Butterfly lås. Så jäkla läckert. Tyvärr borde mina handleder vara 2-3 mm grövre för att låset skall fungera optimalt. Synd om man inte använder av den anledningen. Framtiden får utvisa.

Ser snygg ut! Vilket märke och var köpte du den?

Ursprungligen av omartint:

Ser snygg ut! Vilket märke och var köpte du den?

Mondadon
https://monvadon.com/pages/how-tos

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-10-21 17:30
Ursprungligen av mattiL:

Såå irriterande, en månads leveranstid om man beställer från Apple, men klockor ligger på hyllan i Täby.
Någon som vet om man kan be dem skicka klockan från butiken?

Känner du ingen i Stockholm som kan handla åt dej?
Jag kanske ska dit nästa vecka, men vet inte än....

Bevaka tråden