Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple håller Ipad-event 30 oktober

Tråden skapades och har fått 85 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Apple är inte klara för i år, utan håller ännu ett event 30 oktober, där vi säkerligen får se nya modeller av Ipad Pro.

Läs hela artikeln här

Åh jösses vilken enkel människa jag visade mig vara. Har sneglat på de något nyare iPad Pro-modellerna men känt att 1.) Nej, man kan inte hålla på att köpa en ny iPad Pro stup i kvarten (den jag har inhandlades iofs för snart 2,5 år sedan...), och 2.) om man ändå ska göra det, så får man banne mig vänta tills det kommer nya modeller åtminstone.

Nu faller mina argument som dominobrickor samtidigt som företaget av en händelse kommer att ha lite extra pengar över såhär i slutet av året. Fffffghhhh. Men ja, jag är pepp. Så pepp.

Då kanske de har lite mer inlevelse på scen denna gång ?
Kändes som om de var ganska oinspirerande på iPhone-eventet.

Ursprungligen av Mackan1984:

Då kanske de har lite mer inlevelse på scen denna gång ?
Kändes som om de var ganska oinspirerande på iPhone-eventet.

Tyckte du? Det håller jag inte med om, men klart vi hoppas på ett till kul event!

Har inte varit i New York tidigare så det här blir spännande på flera sätt!

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-10-18 19:47

Tur att alla Appleprylar här hemma är tillräckligt nya, Xs Max spräckte prylbudgeten för år.
Men lär väl inte klia mindre i köpfingret för det

Nya Airpods lär väl antagligen visas upp också - Kul

Ser fram emot en ny iPad, har fortfarande en gammal iPad Air 2, den börjar sjunga på sista refrängen! Är mest intresserad av en 12” modell, min gamla Air 2 har faktiskt ersatt mitt behov av vanlig dator hemma. Men känner att det vore trevligt med lite större skärm än 9,7”

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2018-10-18 21:04

Min Macbook Air från 2015 håller gott än. Kanske hade varit kul med någon ny i det segmentet dock

Men Mac Mini får gärna uppdateras också. ?

Min dotter tjatar varje dag på att jag ska köpa en ny iPad eftersom hon ska få min gamla iPad Air 2 då. Tyvärr så dreglade den allra yngsta kortslutning i den jättegamla iPad 2 genom att äta på laddkontakten. Så nu blir det ingen Teletubbies för henne. Har inte råd att köpa två.

  • Medlem
  • Lund
  • 2018-10-18 21:36
Ursprungligen av JohannesKBA:

Min Macbook Air från 2015 håller gott än. Kanske hade varit kul med någon ny i det segmentet dock

Men Mac Mini får gärna uppdateras också. ?

+1 på minin

  • Medlem
  • Täby
  • 2018-10-18 22:45

OT men det ser ut som att Ida har en iPod Strumpa på armen ?

Ursprungligen av kainen:

OT men det ser ut som att Ida har en iPod Strumpa på armen ?

? Stickad kofta

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-10-19 09:10
Ursprungligen av Mackan1984:

Då kanske de har lite mer inlevelse på scen denna gång ?
Kändes som om de var ganska oinspirerande på iPhone-eventet.

Apple kanske skulle anlita Steve Ballmer för "scennärvaro" ;).

Steve Ballmer goes crazy

Förövrigt så jag lika taggad som Steve inför nya iPad Pro :).

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2018-10-19 09:34

Och vart tog snacket om nya iMacar vägen?
Novembersläpp lagom till jul kanske?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-10-19 13:14
Ursprungligen av Redaktionen:

Apple är inte klara för i år, utan håller ännu ett event 30 oktober, där vi säkerligen får se nya modeller av Ipad Pro.

Läs hela artikeln här

Det ska bli spännande att se vad de presenterar. Undrar om det kommer motsvara min önskelista. Som för övrigt ser ut som så:
1. Ersättare till MacBook air
2. Uppdaterade AirPods
3. Uppdaterad iPad pro med smärtare skärmkanter och rimlig prislapp

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2018-10-19 13:35

Så trevligt med USB-C!

Kommer troligen att komplettera med en iPad Pro (har "bara" iPad, iPad Mini, Surface Pro och Surface Go idag) om det kommer.

Riktigt trevligt att allt fler datorer, plattor, telefoner och andra prylar (Nintendo Switch, mina Sony BT-lurar, etc.) kan laddas via samma sladd.

Underbart!

USB-C känns ju sådär faktiskt, nu har man ju kittat upp hemmet, arbetsplatsen och bilen med lightningkablar och trådlösa laddare. Tråkigt om man behöver ny vagnpark för laddare igen. Sedan kan jag förstå fördelarna också, men de uppväger inte nackdelarna enligt min åsikt. Hade känts mer naturligt om de isåfall även implementerat USB-C i XS/XS MAX/XR, nu blir det bara ytterligare kablar man måste skaffa tyvärr.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2018-10-19 13:45
Ursprungligen av MrQuattro:

USB-C känns ju sådär faktiskt, nu har man ju kittat upp hemmet, arbetsplatsen och bilen med lightningkablar och trådlösa laddare. Tråkigt om man behöver ny vagnpark för laddare igen. Sedan kan jag förstå fördelarna också, men de uppväger inte nackdelarna enligt min åsikt. Hade känts mer naturligt om de isåfall även implementerat USB-C i XS/XS MAX/XR, nu blir det bara ytterligare kablar man måste skaffa tyvärr.

Exakt min tanke också, och något sänkt pris på iPad Pro ska vi nog inte hoppas på.

  • Medlem
  • International user
  • 2018-10-19 14:40
Ursprungligen av mattiL:

Exakt min tanke också, och något sänkt pris på iPad Pro ska vi nog inte hoppas på.

Jag misstänker Apple inte alls har som ide att göra PRO billigare, det är snarare tvärt om som med iMac Pro. En dyr sak med en massa tuff hårdvara. Inte nödvändigtvis dyr jämfört med motsvarade hårdvara, men PRO segmentet kommer antagligen att bara öka i pris och prestanda.

Apples kreativa logga på inbjudningarna tyder på kreativa produkter

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2018-10-19 15:06

Vad gäller USB-C så finns nu också en laddare för Apple Watch med USB-C (kostar 29 dollar).

Några mjukvaru-funktioner är inte att hoppas på eller?
Har det hänt tidigare??

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2018-10-19 15:51
Ursprungligen av mattiL:

Vad gäller USB-C så finns nu också en laddare för Apple Watch med USB-C (kostar 29 dollar).

Fast jag borde nog rätta mig själv, denna laddare är utan laddare, bara magneten med 3 decimeter sladd.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-10-19 16:12
Ursprungligen av Mackan1984:

Några mjukvaru-funktioner är inte att hoppas på eller?
Har det hänt tidigare??

Tänker du på nya appar eller nya funktioner i IOS?

Ursprungligen av Ida Blix:

Har inte varit i New York tidigare så det här blir spännande på flera sätt!

Det riktiga New York upplever man genom att ta sig runt via tunnelbanan - rekommenderar ett 7-day card och en titt på denna karta (pdf)

Snabbare och roligare än taxi/über.

Kanske en utflykt till Coney Island ?

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-10-19 16:30
Ursprungligen av Pulver:

Det riktiga New York upplever man genom att ta sig runt via tunnelbanan - rekommenderar ett 7-day card och en titt på denna karta (pdf)

Snabbare och roligare än taxi/über.

Kanske en utflykt till Coney Island ?

Nu återstår det att se hur mycket tid Ida kommer få över till att semestra runt, men att promenera runt i Central Park är också väldigt mysigt. Och om man är jag, besöka Nintendo World-butiken

Ursprungligen av ekloev:

promenera runt i Central Park är också väldigt mysigt. Och om man är jag, besöka Nintendo World-butiken

För att inte tala om alla Apple Store man kan besöka

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-10-19 16:53
Ursprungligen av Pulver:

För att inte tala om alla Apple Store man kan besöka

Haha, ja ett besök där ligger nog högre på hennes lista än Nintendo World

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-10-19 16:54
Ursprungligen av Ida Blix:

Har inte varit i New York tidigare så det här blir spännande på flera sätt!

Va skoj för dig får Jakob följa med denna gången

Bevaka tråden