Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Letar efter en skaplig "padda"

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu kanske man vågar fråga om icke Apple prylar.

Då Apple totalvägrar att låta något som skickar en HDMI-signal till deras iOS-prylar undrar jag om det finns något från ett annat märke som kan i storleken runt 10"?
Nej, inget trådlöst söker jag efter, Nej.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-10-18 06:55

Kan du vara tydligare med vad du vill åstadkomma?
Men surface plattor lär man väl kunna koppla in capturekort om inte annat, vet inte hur det är med android.

Ursprungligen av CekariYH:

...något som skickar en HDMI-signal till...

Du vill ha video in på en surfplatta?

Då instämmer jag med föregående talare, och ber om lite mer information om syftet/användningsområdet.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Du vill ha video in på en surfplatta?

Då instämmer jag med föregående talare, och ber om lite mer information om syftet/användningsområdet.

Med tanke på trådskaparens kameraintresse tror jag han ska ha den som kamera monitor uppkopplad med HDMI kabel.

Ursprungligen av RolexJocke:

Med tanke på trådskaparens kameraintresse tror jag han ska ha den som kamera monitor uppkopplad med HDMI kabel.

Precis så ska jag ha den till

Utan att ha gjort någon djupare analys av surfplatteutbudet, så vågar jag ändå lova att det finns ingen som har video in.

Det får nog bli via någon extern "video capture-USB-box" i så fall.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-10-18 11:37
Ursprungligen av CekariYH:

Precis så ska jag ha den till

Det här är inte ett område jag har forskat i, men baserat på vad jag sett och testat i Android-världen tror jag inte det det finns en Android-platta som tar in HDMI-video. Det handlar nog uteslutande om appar som tar emot video, eller trådlös spegling från andra enheter. Som andra är inne på kan man ju koppla ett capture-kort till en Windows-baserad platta, men det är nog så nära du kan komma det du eftersträvar idag.

  • Medlem
  • Borås
  • 2018-10-18 11:52
  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-10-18 11:57
Ursprungligen av Ola:

Se där, det fanns ju allt! Amazon-betygen är inte så snälla dock, kan ju bli lite köpa grisen i säcken där.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-10-18 12:02

Är det inte helt enkelt en portabel monitor du letar efter? Eller vill du kanske samtidigt ha touch-screen, minneskortläsare och liten dator med bildredigeringsmöjlighet, allt i samma enhet? Det tror jag blir svårt.
Tillägg: ser att Ola hann före med exempel att det typ finns

Lite googling visar att det finns små monitorer i 5-7 tums storlek för videokameror. Finns ju även hela marknaden för underhållningssystem i bil, ofta 10-15 tum. En del har touch-skärm, om nu din kamera klarar HID-input. ASUS gör fina portabla monitorer i 15”-storlek och uppåt, med USB3-input.

Ursprungligen av Ola:

Den ser ju ut att passa perfekt för mitt ändamål. Tack för länken.

Ursprungligen av ekloev:

Det här är inte ett område jag har forskat i, men baserat på vad jag sett och testat i Android-världen tror jag inte det det finns en Android-platta som tar in HDMI-video. Det handlar nog uteslutande om appar som tar emot video, eller trådlös spegling från andra enheter. Som andra är inne på kan man ju koppla ett capture-kort till en Windows-baserad platta, men det är nog så nära du kan komma det du eftersträvar idag.

Jo, har själv forskat och letat, som vanligt får man kolla in RC-prylar för att hitta nått, men RC-monitorer har inte den fina upplösningen som tex en iPad har, och dom flesta växlar ner till lägre upplösning med HDMI-input.

Tack för hjälpen, får väl bli en RC-monitor då, men hade varit härligt med iPad och dess upplösning/färger samt att det finns ju också annat man kan göra med en iPad

Jag har en sån här liggande.

Klicka här

Inte den snabbaste maskin direkt men funkar skapligt.

Ursprungligen av RolexJocke:

Jag har en sån här liggande.

Klicka här

Inte den snabbaste maskin direkt men funkar skapligt.

Eh, den har väl inte HDMI In, utan bara HDMI Ut? Annars hade den nog funkat för mina behov

Ursprungligen av CekariYH:

Nu kanske man vågar fråga om icke Apple prylar.

Då Apple totalvägrar att låta något som skickar en HDMI-signal till deras iOS-prylar undrar jag om det finns något från ett annat märke som kan i storleken runt 10"?
Nej, inget trådlöst söker jag efter, Nej.

DJI?

Ursprungligen av matssoderstrom:

DJI?

Ledsen, men fattar inte, det är inte en drönare jag letar efter

Ursprungligen av CekariYH:

Eh, den har väl inte HDMI In, utan bara HDMI Ut? Annars hade den nog funkat för mina behov

Det tänkte jag inte på, trodde alltid HDMI var dubbelriktad.

Ursprungligen av CekariYH:

Ledsen, men fattar inte, det är inte en drönare jag letar efter

Öhh de säljer även skärmar CrystalSky

Ursprungligen av matssoderstrom:

Öhh de säljer även skärmar CrystalSky

Har man HDMI kabel mellan drönaren och skärmen då?

Ursprungligen av RolexJocke:

Har man HDMI kabel mellan drönaren och skärmen då?

en låååång kabel nä men till fjärrkontrollen...

1
Bevaka tråden