Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Siri förslag på låsskärmen?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har inte fått ett ända förslag sedan jag fick min iPhone XS, (Release dagen) Har på funktionen i inställningar, men det vill inte funka. har ni fått några förslag?

Jo då, jag har fått ett gäng förslag. Ibland bra, ibland dåliga.
Men oftast, som med i princip alla notiser för mig, så hinner jag bara se dem blinka till innan jag har passerat låsskärmen (startar alltid telefonen med att hålla tummen mot Touch ID-sensorn)... ?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-10-22 07:14

Jag hittar några föreslagna genvägar under Inställningar > Siri och sökning, men minns inte heller att jag sett (hunnit se) förslag som notiser

Ursprungligen av carlsson:

Jo då, jag har fått ett gäng förslag. Ibland bra, ibland dåliga.
Men oftast, som med i princip alla notiser för mig, så hinner jag bara se dem blinka till innan jag har passerat låsskärmen (startar alltid telefonen med att hålla tummen mot Touch ID-sensorn)... ?

Detta är skillanden mot X-generationen. Där låser FaceId upp låsskärmen så att du kan få mer information på låsskärmen än vad pre-X telefoner klarar av när man väcker dem via hemknappen

Vilket är en av de anledningar till varför jag inte saknar touch-id utom vid väldigt få tillfällen då telefonen sitter horisontellt i min bilhållare

(Edit: ändrade lite eftersom man kan väcka pre-X via powerknappen också)

Senast redigerat 2018-10-22 08:24
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-10-22 07:28
Ursprungligen av BlackSmp:

Detta är skillanden mot X-generationen. Där låser FaceId upp låsskärmen så att du kan få mer information på låsskärmen än vad pre-X telefoner klarar av.

Och bara för det så väckte jag just låsskärmen på min iphone7 med powerknappen istället och då såg jag... ett genvägs-förslag!

Ursprungligen av IngoX:

Och bara för det så väckte jag just låsskärmen på min iphone7 med powerknappen istället och då såg jag... ett genvägs-förslag!

Bra - jag glömde givetvis det sättet att väcka en pre-X telefon på

Snygg låsskärm!

Men då är frågan, varför får inte jag?? Grrr
På dom andra ställena dyker dom upp, men aldrig på låsskärmen hmm.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-10-22 15:37

Jag har fått ett par förslag sedan jag uppgraderade till IOS 12. De flesta har handlat om förslag om att ringa upp en familjemedlem vars samtal jag missat, men det har varit några lite mer avancerade förslag om att lägga till saker i kalendern och liknande. Men eftersom jag inte använder IOS inbyggda kalender har detta inte varit så användbart. Siri-förslagen skulle helt klart kunna bli lite smartare, men förhoppningsvis växer det med tiden.

1
Bevaka tråden