Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som köpt Apple Watch 4

Tråden skapades och har fått 467 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Kan tipsa om en mycket användbar app när man är i mataffären, Buy me a pie.
Knappar in på telefonen vad jag ska handla, bokar sedan av alltihopa på klockan. Skitsmart!
Inköpslista – Buy Me a Pie! av Skript, LLC

Ursprungligen av westerlu77:

Kan tipsa om en mycket användbar app när man är i mataffären, Buy me a pie.
Knappar in på telefonen vad jag ska handla, bokar sedan av alltihopa på klockan. Skitsmart!
Inköpslista – Buy Me a Pie! av Skript, LLC

Jag gillar också den appen.

Ursprungligen av westerlu77:

Kan tipsa om en mycket användbar app när man är i mataffären, Buy me a pie.
Knappar in på telefonen vad jag ska handla, bokar sedan av alltihopa på klockan. Skitsmart!
Inköpslista – Buy Me a Pie! av Skript, LLC

Japp, suverän app, man kan också göra enkla "To-Do" listor, med enkla menar jag att dom ser ut som den vanliga inköpslistan men lika enkelt att kolla och "bocka" av.
Buy me a pie finns också till macOS så man snabbt kan mata in något man kommer på när man sitter där.

Ursprungligen av westerlu77:

Kan tipsa om en mycket användbar app när man är i mataffären, Buy me a pie.
Knappar in på telefonen vad jag ska handla, bokar sedan av alltihopa på klockan. Skitsmart!
Inköpslista – Buy Me a Pie! av Skript, LLC

Tack för tipset om denna app från en glömsk kille som oftast glömmer inköpslistan hemma men aldrig Apple-watchen :=) Suveränt och smidigt!!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2018-10-22 11:34

En klassisk app för samma ändamål är ju Clear.

Den kanske är värd en koll också.

Ursprungligen av zinned:

En klassisk app för samma ändamål är ju Clear.

Den kanske är värd en koll också.

Tre år gammal, och funkar den ihop med Watch?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2018-10-22 13:14
Ursprungligen av CekariYH:

Tre år gammal, och funkar den ihop med Watch?

Vad jag minns, ja. Ser även ut så på bilderna.

Ursprungligen av zinned:

Vad jag minns, ja. Ser även ut så på bilderna.

Blind gammal man såg inte Watch på sista bilden

Ursprungligen av westerlu77:

Kan tipsa om en mycket användbar app när man är i mataffären, Buy me a pie.
Knappar in på telefonen vad jag ska handla, bokar sedan av alltihopa på klockan. Skitsmart!
Inköpslista – Buy Me a Pie! av Skript, LLC

Har inte kollat på just Buy me a Pie, men vad är skillnaden med den och att använda inbyggda Påminnelser appen?

Kör en delad lista i Påminnelser med frugan om är döpt till "Inköpslista", så båda kan lägga till varor som man vill/behöver ha hem, och kan bocka av alla punkter via klockan också!

Vet att jag letade efter en smidig shoppinglista för att dela med frugan för länge sedan, men upptäckte att Påminnelser gör precis vad jag behövde, och utan att kosta pengar för att få bort reklam eller för att kunna dela med andra!

Ursprungligen av rosen888:

Har inte kollat på just Buy me a Pie, men vad är skillnaden med den och att använda inbyggda Påminnelser appen?

Kör en delad lista i Påminnelser med frugan om är döpt till "Inköpslista", så båda kan lägga till varor som man vill/behöver ha hem, och kan bocka av alla punkter via klockan också!

Vet att jag letade efter en smidig shoppinglista för att dela med frugan för länge sedan, men upptäckte att Påminnelser gör precis vad jag behövde, och utan att kosta pengar för att få bort reklam eller för att kunna dela med andra!

Ärligt talat... Jag har glömt bort varför jag började med Buy me a Pie...

Ursprungligen av rosen888:

Har inte kollat på just Buy me a Pie, men vad är skillnaden med den och att använda inbyggda Påminnelser appen?

Kör en delad lista i Påminnelser med frugan om är döpt till "Inköpslista", så båda kan lägga till varor som man vill/behöver ha hem, och kan bocka av alla punkter via klockan också!

Vet att jag letade efter en smidig shoppinglista för att dela med frugan för länge sedan, men upptäckte att Påminnelser gör precis vad jag behövde, och utan att kosta pengar för att få bort reklam eller för att kunna dela med andra!

Skillnaden är väl att du kan
1. Ge dom färgmarkeringar i den ordning du går genom affären, dvs en sorts sortering. Tex, så första färgen lägger jag sådant som ska prioriteras men inte i den vanliga butiken som snus å bolaget så hamnar dom överst.
2. När du bockat av en vara hamnar den på lista så nästa gång du ska skriva in en vara kan du välja ur den listan eller börja skriva så hämtar den upp bla de som matchar från listan samt andra du inte har lagt till än.
3. Om du prenumererar så kan du ha många olika listor, annars bara en.

Va väl det jag kom på just nu.

Väldigt ingående recension av Apple Watch series 4 som träningsklocka av DC Rainmaker:

https://www.dcrainmaker.com/2018/10/apple-wat...

Ursprungligen av CekariYH:

Skillnaden är väl att du kan
1. Ge dom färgmarkeringar i den ordning du går genom affären, dvs en sorts sortering. Tex, så första färgen lägger jag sådant som ska prioriteras men inte i den vanliga butiken som snus å bolaget så hamnar dom överst.
2. När du bockat av en vara hamnar den på lista så nästa gång du ska skriva in en vara kan du välja ur den listan eller börja skriva så hämtar den upp bla de som matchar från listan samt andra du inte har lagt till än.
3. Om du prenumererar så kan du ha många olika listor, annars bara en.

Va väl det jag kom på just nu.

Använder Shopping List sedan flera år. Har allt som dom andra apparna. Synkar mellan flera deviser - i mitt fall iPhone och iPad. Använder Dropbox men det finns alternativ.
https://itunes.apple.com/se/app/shoppinglist/...

Ursprungligen av adress@mac:

Använder Shopping List sedan flera år. Har allt som dom andra apparna. Synkar mellan flera deviser - i mitt fall iPhone och iPad. Använder Dropbox men det finns alternativ.
https://itunes.apple.com/se/app/shoppinglist/...

Såg ju bra ut, gillar att det var bilder också, men skulle sakna macOS support.
Står att den klarar svenska, men är även artiklarna på svenska?

Ursprungligen av CekariYH:

Såg ju bra ut, gillar att det var bilder också, men skulle sakna macOS support.
Står att den klarar svenska, men är även artiklarna på svenska?

Ja - allt på svenska.

Ursprungligen av Pulver:

Väldigt ingående recension av Apple Watch series 4 som träningsklocka av DC Rainmaker:

https://www.dcrainmaker.com/2018/10/apple-wat...

Det är imponerande hur han håller sig uppdaterad med allt som händer på marknaden av träningsklockor

För att inte tala om detaljnivån...

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2018-10-26 13:41
Ursprungligen av adress@mac:

Använder Shopping List sedan flera år. Har allt som dom andra apparna. Synkar mellan flera deviser - i mitt fall iPhone och iPad. Använder Dropbox men det finns alternativ.
https://itunes.apple.com/se/app/shoppinglist/...

Har den verkligen app för Apple Watch (kunde inte se det när jag kikade snabbt)?

Ursprungligen av omartint:

Har den verkligen app för Apple Watch (kunde inte se det när jag kikade snabbt)?

Du har nog rätt. Kör den alltid på iPhone när jag handlar. Annars iPad när jag lägger till varor hemma.

  • Medlem
  • 2018-10-30 20:21

Hej ursäkta om jag avbryter er app frågor/svar

Är själv intresserad utav att byta upp mig från min Apple watch original (först generationen)
Har varit nöjd med min klocka som fungerer utmärkt fortfarande men... känner att den blivit trött och inte riktigt hänger med alltid

Till min fråga vilken modell att köpa
Aluminium eller Rostfri ?

Har idag Aluminum ramen (billigare klockan om vi säger så) men är lite sugen på Rostfri dock så är jag lite frågande till hur det kommer gå med att ha den på gym eller andra utomhus aktiviteter som med aluminium där jag inte riktigt brytt mig dock ändå varit försiktig.

Vad säger ni som har aluminum chassie vs rostfri modell?

Ursprungligen av amko:

Hej ursäkta om jag avbryter er app frågor/svar

Är själv intresserad utav att byta upp mig från min Apple watch original (först generationen)
Har varit nöjd med min klocka som fungerer utmärkt fortfarande men... känner att den blivit trött och inte riktigt hänger med alltid

Till min fråga vilken modell att köpa
Aluminium eller Rostfri ?

Har idag Aluminum ramen (billigare klockan om vi säger så) men är lite sugen på Rostfri dock så är jag lite frågande till hur det kommer gå med att ha den på gym eller andra utomhus aktiviteter som med aluminium där jag inte riktigt brytt mig dock ändå varit försiktig.

Vad säger ni som har aluminum chassie vs rostfri modell?

Jag köper alltid aluminium men är nog för att jag är snål ?
Jag föredrar alltid Apple men de har en förmåga att ta ut mer för saker som inte betyder så mycket.
4790:- är vad jag är villig att betala för en smartklocka som är extra utsatt för repor och skador och som bara håller några år helt enkelt, men vad du är villig att ge är helt upp till dig ?

  • Medlem
  • 2018-10-30 20:32
Ursprungligen av Mackan1984:

Jag köper alltid aluminium men är nog för att jag är snål ?
Jag föredrar alltid Apple men de har en förmåga att ta ut mer för saker som inte betyder så mycket.
4790:- är vad jag är villig att betala för en smartklocka som är extra utsatt för repor och skador och som bara håller några år helt enkelt, men vad du är villig att ge är helt upp till dig ?

bra svar ?
Sen kommer frågan med LTE stöd eller utan LTE ...hur många av er utnyttjar denna funktion i verkligheten?

  • Medlem
  • 2018-10-30 20:38
Ursprungligen av amko:

bra svar ?
Sen kommer frågan med LTE stöd eller utan LTE ...hur många av er utnyttjar denna funktion i verkligheten?

Eftersom det bara är Tre (3) som stödjer det i dagsläget så kan det inte vara så många

Men jag väntar på Telenor. Enligt uppgift så ska det lanseras i år och då får vi se. Min AW4 är i alla fall LTE-kapabel.

Ursprungligen av amko:

Hej ursäkta om jag avbryter er app frågor/svar

Är själv intresserad utav att byta upp mig från min Apple watch original (först generationen)
Har varit nöjd med min klocka som fungerer utmärkt fortfarande men... känner att den blivit trött och inte riktigt hänger med alltid

Till min fråga vilken modell att köpa
Aluminium eller Rostfri ?

Har idag Aluminum ramen (billigare klockan om vi säger så) men är lite sugen på Rostfri dock så är jag lite frågande till hur det kommer gå med att ha den på gym eller andra utomhus aktiviteter som med aluminium där jag inte riktigt brytt mig dock ändå varit försiktig.

Vad säger ni som har aluminum chassie vs rostfri modell?

Har alu, också 1:a gen rymdgrå, och suttit på dygnet runt, även på jobbet, utom när jag duschar eller laddar.
Inga repor som syns med blotta ögat. Så är väl mer en smaksak.

  • Medlem
  • 2018-10-30 20:50
Ursprungligen av CekariYH:

Har alu, också 1:a gen rymdgrå, och suttit på dygnet runt, även på jobbet, utom när jag duschar eller laddar.
Inga repor som syns med blotta ögat. Så är väl mer en smaksak.

Ursäkta då är din nyare jag har generatio 0 (original heter det bara )??

Ursprungligen av amko:

Ursäkta då är din nyare jag har generatio 0 (original heter det bara )??

Ah, blanda ihop det då den jag har är den första versionen som kom så, den är gammal

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-10-30 22:55

Jag hade också gen 0 alu, och bytte till gen 4 alu. Ser ingen vits i att köpa rostfri, det blir väl byte igen om ca 4 år....
Däremot ångrar jag att jag valde Gold. Den är inte guldfärgad, utan kopparfärgad. Inte snygg alls!

Ursprungligen av kenjon:

Jag hade också gen 0 alu, och bytte till gen 4 alu. Ser ingen vits i att köpa rostfri, det blir väl byte igen om ca 4 år....
Däremot ångrar jag att jag valde Gold. Den är inte guldfärgad, utan kopparfärgad. Inte snygg alls!

Håller med om aluminium vs rostfritt. Kom också ihåg att rostfritt finns bara som cellulär vilket påverkar priset.

  • Medlem
  • Lund
  • 2018-10-31 09:24
Ursprungligen av CekariYH:

Ah, blanda ihop det då den jag har är den första versionen som kom så, den är gammal

Du har rätt, du har gen 1 ?

Gen 1 = Series 0
Gen 2 = Series 1 och 2 (släpptes samtidigt)
Gen 3 = Series 3
Gen 4 = Series 4

Ursprungligen av Cribe:

Du har rätt, du har gen 1 ?

Gen 1 = Series 0
Gen 2 = Series 1 och 2 (släpptes samtidigt)
Gen 3 = Series 3
Gen 4 = Series 4

Tackar för tabellen, inte undra på att det är lätt att blanda ihop det

  • Medlem
  • Malmö
  • 2018-10-31 14:09

@amko

Själv kör jag rostfritt, skulle aldrig vilja ha något annat. Det går ju dock inte att råda kring detta så mycket, det är en smaksak och därmed helt subjektiv. Jag tycker helt enkelt att klockan i aluminium ser "billig" ut, inte snygg alls, till skillnad från den i rostfritt. Dessutom, som nämndes här tidigare, så kan man inte få LTE-versionen om man inte väljer rostfri boett.

Bevaka tråden