Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Efter iOS 12 fungerar inte touch på skärmen, intermittent

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag blir snart galen!
Ibland, och då snackar vi allt från 1 till 50 gånger per dag, så går det inte att trycka på en URL eller knapp i Mail och Safari. Detta gäller båda min iPhone såväl som min iPad. För att gå förbi detta kan jag hålla ner fingret på länken och välja ”Öppna” på menyn som kommer upp.

Men det är J*VLIGT irriterande!!!

Är dettta ett känt problem? Jag har googlat runt lite, men hittar inget mer om det.
Eftersom det gäller båda mina iOS-enheter så inbillar jag mig att det inte bara är jag, men man vet ju aldrig. Jag kanske har kommit åt nån idiotisk inställning... ?

Ursprungligen av carlsson:

...Är dettta ett känt problem? Jag har googlat runt lite, men hittar inget mer om det.
Eftersom det gäller båda mina iOS-enheter så inbillar jag mig att det inte bara är jag...

Jag har inte upplevt något sådant problem på mina enheter (iPhone X, iPhone 8, iPad Pro 12,9)

Hade det varit ett känt problem, och det var många som inte kunde klicka på länkar i Mail och Safari, så hade du nog hittat ganska mycket om det.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2018-10-25 16:38
Ursprungligen av carlsson:

Jag blir snart galen!
Ibland, och då snackar vi allt från 1 till 50 gånger per dag, så går det inte att trycka på en URL eller knapp i Mail och Safari. Detta gäller båda min iPhone såväl som min iPad. För att gå förbi detta kan jag hålla ner fingret på länken och välja ”Öppna” på menyn som kommer upp.

Men det är J*VLIGT irriterande!!!

Är dettta ett känt problem? Jag har googlat runt lite, men hittar inget mer om det.
Eftersom det gäller båda mina iOS-enheter så inbillar jag mig att det inte bara är jag, men man vet ju aldrig. Jag kanske har kommit åt nån idiotisk inställning... ?

Jag upplever också detta ibland. Mycket irriterande. (iPhone Xs med iOS 12)

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2018-10-25 18:30

iPhone 7 och iPad Pro 10.5 och inget som jag upplevt. Men jag håller ett öga...

Tack för inputen!

Kan ju säga att när jag skrev det där på min iPad fick jag ladda om sidan några gånger innan jag kunde klicka i rubrik-fältet.

Håll ögon och fingrar öppna! Ibland är det som att man tror att man missade länken och behöver trycka en gång till.

Jäkligt konstigt är det i alla fall.

Ursprungligen av carlsson:

Är dettta ett känt problem? Jag har googlat runt lite, men hittar inget mer om det.

Jag har också problemet titt som tätt på min iPhone X. Har dock inte noterat det på min iPad Mini 4. Ska bli intressant att se vad denna tråd kommer fram till... ?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-10-25 21:07
Ursprungligen av carlsson:

Jag blir snart galen!
Ibland, och då snackar vi allt från 1 till 50 gånger per dag, så går det inte att trycka på en URL eller knapp i Mail och Safari. Detta gäller båda min iPhone såväl som min iPad. För att gå förbi detta kan jag hålla ner fingret på länken och välja ”Öppna” på menyn som kommer upp.

Men det är J*VLIGT irriterande!!!

Är dettta ett känt problem? Jag har googlat runt lite, men hittar inget mer om det.
Eftersom det gäller båda mina iOS-enheter så inbillar jag mig att det inte bara är jag, men man vet ju aldrig. Jag kanske har kommit åt nån idiotisk inställning... ?

Upplevde detta just nu när jag skulle göra dagens torsdagsquiz
https://www.99.se/artikel/12027-quiz-vad-kan-...
Krävde upprepade tryck och duttar innan jag kunde få ett svarsalternativ att reagera och komma till nästa fråga. Och det oavsett om jag valde rätt eller fel svarsalternativ

Efter bara några frågor var det så irriterande att jag pausade och sköljde och torkade av skärmen, ifall det var kladd från kvällens matlagning som störde touchen, men det gjorde ingen skillnad.

Och jag tycker nog att det även varit generellt lite svårare att klicka och träffa rätt på länkar senaste tiden. Kan det rent av vara relaterat till denna sajt, 99.se? Känner igen det där att det ibland är svårt att klicka in sig i en textruta. Och har märkt det mest när jag långklickar på brevsymbolen för att öppna första nya inlägg i en ny flik.

Men min observation har två sannolika felkällor:

1) Av den surf jag gör på mobilen görs en oproportionerligt stor andel just på 99.se. Men har nog inte tänkt på det på andra sidor jag läser mycket på mobilen, till exempel GP.se.

2) Jag har innan iOS 12 använt Safari på mobilen väldigt sällan. Min tidigare favoritbrowser Dolphin (för dess suveräna flikhantering och intelligenta skärmlägeslås) uppdateras inte längre och buggar för mycket i och med iOS 12. Så jag har tills du nämnde det trott att det var ovana med Safari som gjorde att jag bråkar med länkar.

Detta på iPhone 7 och iOS 12.0.1

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-10-25 21:19
Ursprungligen av IngoX:

Upplevde detta just nu när jag skulle göra dagens torsdagsquiz

Testade nu att göra om quizen och då reagerade den snabbt och geschwint som den ska. Märklig bug detta...Testade inte omladdning av sidan första gången. (jag fick 9/10 redan första gången)

1
Bevaka tråden