Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Google Pay lanseras i Sverige

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Dags för ännu en mobil betaltjänst att nå Sverige, och nu är det Google Pay som lanseras för banken Nordea.

Läs hela artikeln här

Länsförsäkringar bank stöds tydligen också, här är en länk med de som finns just nu:

https://support.google.com/pay/answer/9093549

Ursprungligen av Pulver:

Länsförsäkringar bank stöds tydligen också, här är en länk med de som finns just nu:

https://support.google.com/pay/answer/9093549

Just det! Länsförsäkringar också! De meddelade mig att de skulle stödja Google Pay så fort det släpptes i Sverige. Hade bara Google Pixel 3 kommit till Sverige så hade jag bytt från min Iphone SE vid det här laget. Fasen också... ☹️

Edit: Här måste jag vara kritisk. Nordea har här uppenbarligen lyckats med både reklam och produktplacering genom att dels tidigare ha lanserat Apple Pay och nu en videosnutt. Det är dessutom en bank med sällsynt dåligt rykte, så man bör som journalist vara avgjort kritisk till deras mediekontakter. Länken om Googles support borde ha varit utgångspunkten.

Lysande, bara vänta på att Apple tillåter kontaktlös betalning med Google Pay så kan man använda samma betaltjänst oberoende av om man använder iOS eller Android.

Sånt gillar jag.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-10-30 10:31
Ursprungligen av keptang:

Lysande, bara vänta på att Apple tillåter kontaktlös betalning med Google Pay så kan man använda samma betaltjänst oberoende av om man använder iOS eller Android.

Sånt gillar jag.

Va? Tror du det sker på denna sida om en mars-landning? (eller helvetesinfrysning, vilket du vill). Finns väl knappast planer att släppa Apple Pay till Android heller?

Ursprungligen av IngoX:

Va? Tror du det sker på denna sida om en mars-landning? (eller helvetesinfrysning, vilket du vill). Finns väl knappast planer att släppa Apple Pay till Android heller?

Hoppet är det sista jag ger upp, men det är upp till Apple/Google. ?
Nej, har inte sett några planer från Apple om det. ☺️

Ursprungligen av Zeugma:

Just det! Länsförsäkringar också! De meddelade mig att de skulle stödja Google Pay så fort det släpptes i Sverige. Hade bara Google Pixel 3 kommit till Sverige så hade jag bytt från min Iphone SE vid det här laget. Fasen också... ☹️

Edit: Här måste jag vara kritisk. Nordea har här uppenbarligen lyckats med både reklam och produktplacering genom att dels tidigare ha lanserat Apple Pay och nu en videosnutt. Det är dessutom en bank med sällsynt dåligt rykte, så man bör som journalist vara avgjort kritisk till deras mediekontakter. Länken om Googles support borde ha varit utgångspunkten.

Håller med! Nordea var tidigt ute med information om att de stöder, liksom Visa-kortet. Vad jag kunde avgöra var inte supportsidan publicerad i morse, men nu är artikeln uppdaterad!

Ursprungligen av Redaktionen:

Dags för ännu en mobil betaltjänst att nå Sverige, och nu är det Google Pay som lanseras för banken Nordea.

Läs hela artikeln här

Kommer Google pay funka med iPhone?

Ursprungligen av sunworshipper:

Kommer Google pay funka med iPhone?

Svaret finns i nyhetsartikeln. Fungerar i dagsläget bara med Android-mobiler med 5.0 Lollipop eller senare.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-10-30 16:52

Och vad innebär: "Google Pay går också att använda i appar och på internet med webbläsaren Chrome."? Chrome finns ju för iOS.

Ursprungligen av kenjon:

Och vad innebär: "Google Pay går också att använda i appar och på internet med webbläsaren Chrome."? Chrome finns ju för iOS.

Ja. Någon som påstått något annat? ?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-10-30 17:15

Inlägg #9

Ursprungligen av kenjon:

Inlägg #9

Jakob menar nog kontaktlösa betalningarna.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-10-30 17:53

Så kan det vara men frågan gällde i inlägg #8 om GooglePay öht funkar med iPhone. Och då verkar svaret vara Ja, men inte kontaktlöst.

Ursprungligen av kenjon:

Så kan det vara men frågan gällde i inlägg #8 om GooglePay öht funkar med iPhone. Och då verkar svaret vara Ja, men inte kontaktlöst.

Japp, precis, så ska det vara. ?

Ställde frågan till SEB. Fick detta svaret
"
Vi kan inte kommentera hur andra banker agerar men vi följer utvecklingen och är fortsatt mycket positiva till digitala plånböcker. Vi kan i dagsläget inte lämna något besked om eller när vi ansluter oss till Google Pay då inget beslut har fattats än.
"

1
Bevaka tråden