Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

TV-serier

Tråden skapades och har fått 770 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Json_81:

Ozark säsong två släpptes på netflix i fredags.
Gillade första och andra börjar bra

Jag såg halva säsongen i helgen, helt klart sevärt. Än så länge når den inte riktigt upp till första säsongen men är mycket nära och i helt samma stil.

Började på säsong 2 av Springfloden nyss. Första avsnittet var okey!

https://www.svtplay.se/video/19273143/springf...

Hela säsong 1 finns att se också. Helt okey serie!

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-09-17 11:03

Kikade på första avsnittet av "A discovery of witches".

Känns lovande med häxor och vampyrer som inte går i high school

Ursprungligen av RolexJocke:

Jag såg halva säsongen i helgen, helt klart sevärt. Än så länge når den inte riktigt upp till första säsongen men är mycket nära och i helt samma stil.

Jag tycker helt klart att manusförfattandet är bättre än det mesta. En av mina favoritserier just nu.

Ursprungligen av Json_81:

Kikade på första avsnittet av "A discovery of witches".

Känns lovande med häxor och vampyrer som inte går i high school

Kan bli något men jag kände risken för att det blir en tonårsserie för vuxna...

Boken finns att köpa för 9 kr i Apple Böcker

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-09-28 13:24
Ursprungligen av BlackSmp:

Kan bli något men jag kände risken för att det blir en tonårsserie för vuxna...

Boken finns att köpa för 9 kr i Apple Böcker

Sett andra avsnittet med.
Tonårsserie för vuxna är nog ett bra sätt att beskriva den

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2018-09-28 20:10

Maniac som nu finns på Netflix tycker jag är en intressant och udda tv-serie. Har än så länge inte sett alla avsnitt av den, men den är avklarad inom de närmsta dagarna.

Ursprungligen av joakimo:

Maniac som nu finns på Netflix tycker jag är en intressant och udda tv-serie. Har än så länge inte sett alla avsnitt av den, men den är avklarad inom de närmsta dagarna.

Tack för tipset! Blev precis klar med S04 av Z Nation och lär la få vänta 3 år innan Netflix får in S05 :/

Maniac får det bli!

Haunting of Hill House - Netflix

Netflixserie som när de är bäst - i samma klass som Stranger Things

Ursprungligen av BlackSmp:

Haunting of Hill House - Netflix

Netflixserie som när de är bäst - i samma klass som Stranger Things

Får väl ta em koll nu när du säger så

  • Medlem
  • Malmö
  • 2018-10-15 19:29

Ingen som har koll på Manifest?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-10-15 20:57
Ursprungligen av zinned:

Ingen som har koll på Manifest?

Jodå, jag gillar vad jag sett de första avsnitten men tyvärr brukar såna här serier bli nedlagda snabbt.

Ursprungligen av Json_81:

Jodå, jag gillar vad jag sett de första avsnitten men tyvärr brukar såna här serier bli nedlagda snabbt.

Sant, vet inte hur många serier jag väntar på säsong 2 men som inte verkar komma, tyvärr :-/

Ursprungligen av zinned:

Ingen som har koll på Manifest?

Delade meningar hemma. Min fru följer den men jag tappade intresset ganska snabbt.

Å andra sidan så följde jag inte Lost heller men gillar man Lost finns det nog en klar chans att man gillar denna serie.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-10-16 09:16
Ursprungligen av CekariYH:

Sant, vet inte hur många serier jag väntar på säsong 2 men som inte verkar komma, tyvärr :-/

Jag brukar googla efter nästa säsong när jag sett sista avsnittet av en säsong, då får man oftast reda på om det blir fortsättning.
Och använder iShows TV för att ha koll på när det kommer nya avsnitt.

Ursprungligen av Json_81:

Jag brukar googla efter nästa säsong när jag sett sista avsnittet av en säsong, då får man oftast reda på om det blir fortsättning.
Och använder iShows TV för att ha koll på när det kommer nya avsnitt.

Funkar det med Netflixfilmer också?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-10-16 10:41
Ursprungligen av CekariYH:

Funkar det med Netflixfilmer också?

Appen? Nej, inte filmer.
Och serierna listas såklart med när de kommer i USA.

Ursprungligen av CekariYH:

Funkar det med Netflixfilmer också?

Tänker du på serier? Filmer är inte riktigt samma sak när det gäller uppföljare

  • Medlem
  • Neverland
  • 2018-10-16 17:10
Ursprungligen av BlackSmp:

Delade meningar hemma. Min fru följer den men jag tappade intresset ganska snabbt.

Å andra sidan så följde jag inte Lost heller men gillar man Lost finns det nog en klar chans att man gillar denna serie.

Precis som om jag skrivit det själv.

Ursprungligen av BlackSmp:

Tänker du på serier? Filmer är inte riktigt samma sak när det gäller uppföljare

Japp, serier.

Kan tipsa om tvtime.com för att hålla reda på vilka serier man följer samt när nästa avsnitt kommer. Deras motor för att hitta nya serier är också ganska bra, har hittat en del bra grejer där. Finns även som app.

-- A
Inlägg redigerat, läs våra trivselregler, §9. /mod

Senast redigerat 2018-11-02 18:24
  • Medlem
  • Malmö
  • 2018-10-30 13:40
Ursprungligen av alex89:

Kan tipsa om tvtime.com för att hålla reda på vilka serier man följer samt när nästa avsnitt kommer. Deras motor för att hitta nya serier är också ganska bra, har hittat en del bra grejer där. Finns även som app.

-- A
Inlägg redigerat, läs våra trivselregler, §9. /mod

Jag rekommenderar ITV Shows, har använt den i flera år.

Senast redigerat 2018-11-02 18:25
  • Medlem
  • 2018-10-30 20:09

Bodyguard på Netflix
Mycket välgjord

Ursprungligen av PaO:

Bodyguard på Netflix
Mycket välgjord

Gillar också Bodyguard. Det jag gillade främst var kanske att det för en gångs skull var en serie med tydlig början, mitt och slut i en hantbar mängd avsnitt (och inte 7 säsonger där det bara löper på med mer och mer utflippad handling).

-- A
Inlägg redigerat, läs våra trivselregler, §9. /mod

Senast redigerat 2018-11-02 18:23

Bra...förutom en sak: huvudrollen! Jisses vilken tönt. Ser ut som ett överkänsligt litet barn. Att den mannen (man?) har varit militär (i krig!) är högst osannolikt. Han måste ha fått rollen via kontakter med produktionsbolaget. Sämre casting är det länge sedan jag såg. Ser gråtfärdig ut direkt det hettar till. Jag säger inte att han är dålig skådis, bara fel-castad.

Ursprungligen av PaO:

Bodyguard på Netflix
Mycket välgjord

  • Medlem
  • Neverland
  • 2018-11-02 20:56
Ursprungligen av PaO:

Bodyguard på Netflix
Mycket välgjord

Måhända den är välgjord. Dock fick jag ett stort ointresse i första avsnittet då huvudpersonen verkade helt omänsklig och overklig. Även om jag är införstådd i vad det innebär att skydda, skydda ochskydda sina objekt behöver man inte bli en robot. Och just robot-töntigheten fick mig att dissa denna serie.

Jag hoppas såklart att jag har fel, och att någon säger typ ”men näääe, så är det inte”.

- - - - - -

Om vi snackar välgjorda serier. Välkomna, ni lyckliga satar som fortfarande inte sett - och därför har fröjden att njuta av Netflix-serien Fauda.

Serien handlar om en specialstyrka inom israeliska polisen. Det låter såklart skittråkigt, men serien är - enligt mig - fantastisk. Så välgjord. Långt från Hollywood. Man kommer personer in på livet utan att någon säger vem som är ”good guy” eller ”bad guy”. Serien visar en verklighet som finns ganska nära - rent geografiskt.

Trailer S1

Jag duckar inte för att säga att det är en av de bästa serier jag någonsin sett.

Ursprungligen av filuren:

Måhända den är välgjord. Dock fick jag ett stort ointresse i första avsnittet då huvudpersonen verkade helt omänsklig och overklig. Även om jag är införstådd i vad det innebär att skydda, skydda ochskydda sina objekt behöver man inte bli en robot. Och just robot-töntigheten fick mig att dissa denna serie.

Jag hoppas såklart att jag har fel, och att någon säger typ ”men näääe, så är det inte”.

- - - - - -

Om vi snackar välgjorda serier. Välkomna, ni lyckliga satar som fortfarande inte sett - och därför har fröjden att njuta av Netflix-serien Fauda.

Serien handlar om en specialstyrka inom israeliska polisen. Det låter såklart skittråkigt, men serien är - enligt mig - fantastisk. Så välgjord. Långt från Hollywood. Man kommer personer in på livet utan att någon säger vem som är ”good guy” eller ”bad guy”. Serien visar en verklighet som finns ganska nära - rent geografiskt.

Trailer S1

Jag duckar inte för att säga att det är en av de bästa serier jag någonsin sett.

japp, den är bra som sjutton...

  • Medlem
  • Neverland
  • 2018-11-02 21:31
Ursprungligen av CekariYH:

japp, den är bra som sjutton...

Wow.
Jag har äntligen funnit en till som sett denna fantastiska serie. Ärligt talat, du är den första i min krets av folk - vänner eller forumkollegor - som säger sig sett denna.

Vi är på undantag, bara så du vet.

Kereteer och peleteer har så lätt att bara digga engelskt/amerikanskt eller svenskt.

Ursprungligen av filuren:

Wow.
Jag har äntligen funnit en till som sett denna fantastiska serie. Ärligt talat, du är den första i min krets av folk - vänner eller forumkollegor - som säger sig sett denna.

Vi är på undantag, bara så du vet.

Kereteer och peleteer har så lätt att bara digga engelskt/amerikanskt eller svenskt.

Nu är jag ingen finsmakare utan tittar på det mesta, men brukar sällan hänga kvar om det är allt för ensidigt typ, vilket denna absolut inte är.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-11-03 09:28

Kan också rekommendera Fauda. Håller med i allt @filuren skriver om den serien.

Bevaka tråden