Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple drar tillbaka Watch OS-uppdatering

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Den nya uppdateringen till Apple Watch orsakar enorma problem för en del användare, och nu drar Apple tillbaka uppdateringen efter att klockor blivit oanvändbara.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2018-10-31 11:43

Uppdateringen till 5.1 gick bra för mig. Ovanligt snabbt gick det också.

  • Medlem
  • Lund
  • 2018-10-31 11:57
Ursprungligen av Ljung:

Uppdateringen till 5.1 gick bra för mig. Ovanligt snabbt gick det också.

Samma här

Min S4 Nike+ 44 mm LTE är död efter försöket till uppdatering. Fastnade med en lysande Apple-logga i timmar. För att stänga av klockan krävs att båda knapparna hålls intryckta även efter att skärmen släckts eftersom loggan dyker upp igen, men genom att fortsätta hålla knapparna intryckta släcks skärmen igen och denna gång förblir den avstängd. Har kontaktat Apple support och fick en tid på på måndag på Apple Store i Malmö för att lämna in klockan för reparation. Helt otroligt att släppa en uppdatering som fullständigt låser klockan.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2018-10-31 12:03

Uppdaterade min series 4 igår. Gick bra

Ursprungligen av bosixten:

Helt otroligt att släppa en uppdatering som fullständigt låser klockan.

Här har vi anledningen till att Apple måste öppna upp betatestandet till oss användare också istället för att bara låta utvecklare betatesta mjukvaran.

Ursprungligen av Cancerman:

Här har vi anledningen till att Apple måste öppna upp betatestandet till oss användare också istället för att bara låta utvecklare betatesta mjukvaran.

Nej. Detta är inte en anledning att introducera en öppen beta. Detta hade varit lika illa om det inträffat under en öppen beta.

Men dessutom så vet vi inte vad det är som orsakar låsningen.

Ursprungligen av BlackSmp:

Nej. Detta är inte en anledning att introducera en öppen beta. Detta hade varit lika illa om det inträffat under en öppen beta.

Men dessutom så vet vi inte vad det är som orsakar låsningen.

Så det är inte bättre att Apple åtgärdat buggen när mjukvaran fortfarande var i beta stadiet? Ju fler som testar betan ju fler chanser finns det att buggen hittas och årgärdas, eller har jag fel där också? ?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-11-01 07:14

Desto fler hade fått sina klockor brickade....

Ursprungligen av kenjon:

Desto fler hade fått sina klockor brickade....

Du tror att det hade blivit fler brickade enheter om man hade haft publik beta-test, än vad det blev nu när man släppte till "allmänheten" utan publik beta-test?

Eller hur menade du nu?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-11-01 12:53

Precis det jag menade

Jag tänker inte ge mig in någon längre diskussion men i mina ögon ska inte publika betor fånga denna typ av fel. De ska plockas tidigare. Så, enligt mig, så ligger inte lösningen i en publik beta utan att Apple stramar upp sina systemtester. Denna typ av fel ska inte ut till kunder. Punkt.

Och eftersom releasen skiljer sig från den sista betaversionen (olika byggen) så hade inte en publik beta varit en garanti för att det hade fångats

(Jag körde 5.1 betan på min s4)

Release 16R591
beta. 16R5589C

1
Bevaka tråden