Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som köpt Apple Watch 4

Tråden skapades och har fått 467 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av zinned:

@amko
Dessutom, som nämndes här tidigare, så kan man inte få LTE-versionen om man inte väljer rostfri boett.

Nja, jag tror att du missförstod delen om LTE eller inte.

Aliminummodellerna ger dig möjlighet att välja mellan LTE eller inte LTE.

Stålmodellen ger inget val - det finns bara LTE modeller

  • Medlem
  • Malmö
  • 2018-10-31 15:10
Ursprungligen av BlackSmp:

Nja, jag tror att du missförstod delen om LTE eller inte.

Aliminummodellerna ger dig möjlighet att välja mellan LTE eller inte LTE.

Stålmodellen ger inget val - det finns bara LTE modeller

Helt korrekt, slarvade i mitt inlägg. Jag som ville ha rostfri boett hade inget val än att betala mer då rostfri inte fanns utan LTE. Nu gjorde det inte just mig någonting då LTE kan vara sjysst när väl operatörerna vaknar men det är ju något man bör känna till.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2018-10-31 15:17

Fick hem min rostfritt guld 44mm för några dagar sen.
Är lite sådär i valet eller kvalet vad jag tycker om den.
Tycker den sticker ut rätt mycket, vilket jag självklart var bered på.
Har beställt hem 3 armband, som jag ska åka o hämta här om en stund, så får jag se vilket jag behåller.
Har haft en midnight blue loop hittills, och kände att med den lite ljusare loopen, så blev det lite för mycket.
Tror det blir mer smakfullt med en lite mörkare färg på bandet.

Vill dock fortfarande få tag på en röd loop, vilket tyvärr inte verkar så lätt. Tycker det är sjukt konstigt att inte ens tredjeparts tillverkarna släppt en röd loop.
Har la med product red att göra antar jag, men tycker att det borde åtminstone finnas som tredjepart, eller som product red.

Blev så sjukt kär i denna bild, tills jag fick reda på att dom lekt med mättnaden på färgen på CNET där jag hittade den.
Tyckte det var sjukt snyggt med den röda färgen, men det är en hibiskusloop, och som ni vet så ser den inte röd ut direkt

Senast redigerat 2018-10-31 15:28
Ursprungligen av zOlid:

Fick hem min rostfritt guld 44mm för några dagar sen.
Är lite sådär i valet eller kvalet vad jag tycker om den.
Tycker den sticker ut rätt mycket, vilket jag självklart var bered på.
Har beställt hem 3 armband, som jag ska åka o hämta här om en stund, så får jag se vilket jag behåller.
Har haft en midnight blue loop hittills, och kände att med den lite ljusare loopen, så blev det lite för mycket.
Tror det blir mer smakfullt med en lite mörkare färg på bandet.

Vill dock fortfarande få tag på en röd loop, vilket tyvärr inte verkar så lätt. Tycker det är sjukt konstigt att inte ens tredjeparts tillverkarna släppt en röd loop.
Har la med product red att göra antar jag, men tycker att det borde åtminstone finnas som tredjepart, eller som product red.

Blev så sjukt kär i denna bild, tills jag fick reda på att dom lekt med mättnaden på färgen på CNET där jag hittade den.
Tyckte det var sjukt snyggt med den röda färgen, men det är en hibiskusloop, och som ni vet så ser den inte röd ut direkt
https://cnet1.cbsistatic.com/img/IMBw9jH5Y64_tLV5XmsUdshZ7xM=/936x527/2018/09/12/193ecf17-7e44-412f-9cfb-d94bc925d62e/apple-event-091218-apple-watch-series-4-0724.jpg

Ser snygg ut - men om du tycker AW ” sticker ut lite” lär det inte bli mindre med ett rött armband.....

  • Medlem
  • 2018-10-31 16:30

Tack till alla för svar och tips!
( Bra att vi fick generations frågan löst med. Blev själv fundersam på gen. begreppen då det inte gått 4 år sedan första modellen men men nu vet jag tack )

Såg att Apple store igår hade fått hemma rätt många modeller helt plötsligt. Då blev det att åka ditt och köpa modell Rostfri. Yes dyr i pris men vad gör man inte för att få AW att se lite snyggare ut.

Det röda bandet ser onekligen coolt ut på ett konstigt sätt.

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2018-10-31 17:24

Har ett gäng blåa sportband i olika nyanser (två original, och ett tredjeparts), och ett lila original läderband, men köpte precis ett helrött Product Red. Skitsnyggt till min svarta AW4:a!

https://www.apple.com/shop/product/MQXE2AM/A/...

Ursprungligen av omartint:

Har ett gäng blåa sportband i olika nyanser (två original, och ett tredjeparts), och ett lila original läderband, men köpte precis ett helrött Product Red. Skitsnyggt till min svarta AW4:a!

https://www.apple.com/shop/product/MQXE2AM/A/...

Product Red passar bra till guld också.

Men de skulle gärna få komma med en Product Red sportloop

  • Medlem
  • Örebro
  • 2018-10-31 18:11
Ursprungligen av adress@mac:

Ser snygg ut - men om du tycker AW ” sticker ut lite” lär det inte bli mindre med ett rött armband.....

Nej nej ^^
Absolut inte!
Men en stark färgklick är riktigt nice ibland, och den starkt röda tonen hade varit riktigt nice!

Fick min Watch 4 igår och det som slog mig var att gå från 42mm till 44mm blev en helt ny upplevelse för mig.
Den känns inte större på armen, men ser tunnare ut, men framförallt läsbarheten av text blev som natt och dag. Klart impad.

Beställde igår min första Apple Watch!
Kände att den är mogen som produkt nu, finally!

Blev en Svart Aluminium 44mm (GPS + Cellular) via TRE. Provar på 6 mån telefoni abonnemang gratis.

  • Medlem
  • 2018-11-08 13:11

Haft min klocka nu i 3V å vrf har man inte haft en tidigare.... ruskigt nöjd.
Någon som vet när ecg kommer till Sverige?

Ursprungligen av berne:

Haft min klocka nu i 3V å vrf har man inte haft en tidigare.... ruskigt nöjd.
Någon som vet när ecg kommer till Sverige?

Nä vi har inte hört något om det än. Antar det ska godkännas av relevant myndighet här i Sverige. Osäker på om det släppts i USA faktiskt. Skulle komma i en senare uppdatering.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2018-11-08 13:52
Ursprungligen av Ida Blix:

Nä vi har inte hört något om det än. Antar det ska godkännas av relevant myndighet här i Sverige. Osäker på om det släppts i USA faktiskt. Skulle komma i en senare uppdatering.

När det väl släpps i USA är det en barnlek att använda det här också. Det är bara att byta region i klockan till USA och vipps kan man använda EKG, när det väl släpps i USA.

Ursprungligen av zinned:

När det väl släpps i USA är det en barnlek att använda det här också. Det är bara att byta region i klockan till USA och vipps kan man använda EKG, när det väl släpps i USA.

Precis som jag tänkte, för vem vill vänta på att dom här ska godkänna nått, blir väl som med Apple Pay :-/

Impad av min Watch 4, inne på 38h med 25% kvar av laddningen.
Ok, pillar inte särskilt mycket på den och som tidigare nämnts får jag knappt några notiser på den av någon anledning, fastän de flesta apparna i den och på min iPhone har notiser på.
Tänkte prova Infograf urtavlan men den vägrar att tillåta en av de appar (BuyMeaPie jag har.
Andra urtavlor är det inget problem med så???
Monogram på urtavlan Färg som jag använder mest funkar inte av nån anledning.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2018-11-12 11:26

Inte alla appar som till synes har stöd för komplikationer men inte för Infograph-faces.

Ursprungligen av zinned:

Inte alla appar som till synes har stöd för komplikationer men inte för Infograph-faces.

Jo, jag har märkt det och lite synd att dom begränsar funktioner på detta sätt :-/

  • Medlem
  • Malmö
  • 2018-11-12 13:29
Ursprungligen av CekariYH:

Jo, jag har märkt det och lite synd att dom begränsar funktioner på detta sätt :-/

De begränsar ingenting, bara utvecklarna som är långsamma på att uppdatera sina appar.

Ursprungligen av zinned:

De begränsar ingenting, bara utvecklarna som är långsamma på att uppdatera sina appar.

Ok, så du menar att apptillverkarna måste anpassa sina appar för enskilda urtavlor?

Ursprungligen av CekariYH:

Ok, så du menar att apptillverkarna måste anpassa sina appar för enskilda urtavlor?

De nya urtavlorna som endast finns för s4 har särskilda kompilationer och de gamla är inte kompatibla. De ser en aning annorlunda ut så det är sannolikt därför.

Ursprungligen av BlackSmp:

De nya urtavlorna som endast finns för s4 har särskilda kompilationer och de gamla är inte kompatibla. De ser en aning annorlunda ut så det är sannolikt därför.

Ah, ok det köper jag...

  • Medlem
  • Örebro
  • 2018-11-12 16:49
Ursprungligen av zinned:

När det väl släpps i USA är det en barnlek att använda det här också. Det är bara att byta region i klockan till USA och vipps kan man använda EKG, när det väl släpps i USA.

Man kan ju hoppas att det blir så lätt iaf.
Men samtidigt så kan man anta att det blir svårare än så.
Är ju lite svårt sådär i förhand o säga tyvärr.
Låser dom det till amerikanska appstore tex, så måste man leva med det, eller så kanske dom låser det till en bokförings adress i staterna/apple kontots info, eller rent av vart du befinner dig via gps.
Finns rätt många sätt att göra det svårt/svårare att få det att funka utomlands.
Och man kan ju tänka sig att apple inte kommer göra det direkt lätt för än.

Men men, vi får se. Man kan ju hoppas iaf

  • Medlem
  • Malmö
  • 2018-11-12 16:49
Ursprungligen av CekariYH:

Ok, så du menar att apptillverkarna måste anpassa sina appar för enskilda urtavlor?

De måste anpassa deras komplikationer de har så att de fungerar med olika watch faces, ja.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2018-11-12 16:52
Ursprungligen av zOlid:

Man kan ju hoppas att det blir så lätt iaf.
Men samtidigt så kan man anta att det blir svårare än så.
Är ju lite svårt sådär i förhand o säga tyvärr.
Låser dom det till amerikanska appstore tex, så måste man leva med det, eller så kanske dom låser det till en bokförings adress i staterna/apple kontots info, eller rent av vart du befinner dig via gps.
Finns rätt många sätt att göra det svårt/svårare att få det att funka utomlands.
Och man kan ju tänka sig att apple inte kommer göra det direkt lätt för än.

Men men, vi får se. Man kan ju hoppas iaf

Det är så det fungerar just nu, att det endast är styrt via regionsinställningarna. Det kan förändras, ja, men inte troligt.

https://9to5mac.com/2018/10/29/apple-watch-ec...

Ursprungligen av zinned:

De måste anpassa deras komplikationer de har så att de fungerar med olika watch faces, ja.

Ok, har mailat dom om det (Buy Me a Pie)

Ursprungligen av CekariYH:

Ok, har mailat dom om det (Buy Me a Pie)

alert! Tele2 erbjuder på sin hemsida..2019-01-08 aw3 gps + cellular!

Ursprungligen av E-Sim fighter:

alert! Tele2 erbjuder på sin hemsida..2019-01-08 aw3 gps + cellular!

Var hittar du det?

Nu börjar det röra sig. Då väntar jag på Telia.

Fast jag har sökt på såväl Apple som Watch på tele2s hemsida utan att hitta nögot

Ursprungligen av BlackSmp:

Nu börjar det röra sig. Då väntar jag på Telia.

Fast jag har sökt på såväl Apple som Watch på tele2s hemsida utan att hitta nögot

Chattade med Tele2 imorse. Dom visste ingenting..

Bevaka tråden