Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Test av Samsung Galaxy Watch

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-10-31 11:10

Det är bråda dagar i testlabbet just nu. Utöver Huawei Mate 20 Pro-testet som publicerades igår jobbar jag på test av Oneplus 6T, men även Samsung Galaxy Watch. Den har på pappret spännande egenskaper som sju dagars batteritid när det batterisparande läget används, stöd för LTE (dock via eSIM som svenska operatörer tyvärr inte stöder än) och bättre automatisk igenkänning av fler olika typer av träning.

Intrycket så här långt är att den automatiska igenkänningen av träningsformer eller promenader är väldigt precis och uppmanar mig till att aktivera mig mer än jag normalt sett gör utan klockan. Batteritiden är också imponerande bra, utan batterisparande läge får jag utan problem 3-4 dagars användning ur en laddning. Annars är helhetsupplevelsen och design/konstruktion väldigt likt Gear S3, så ingen stor förändring där som namnbytet skulle kunna antyda.

Jag har testkört klockan i en vecka och tänker leva med den minst en vecka till för att verkligen känna på vad den går för. Om det finns något med Galaxy Watch ni vill att jag ska kika extra noga på eller tycka till om är det bara att droppa en kommentar nedan så ordnar jag det.

Den ser lite stor ut. Känns den klumpig?

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-10-31 15:11
Ursprungligen av matssoderstrom:

Den ser lite stor ut. Känns den klumpig?

Ja den är stor, men jag upplever den inte som klumpig. Det enda jag skulle kunna påpeka är att den har en tendens att fastna på jackärmen när jag ska ta på mig jackan, annars är den problemfri. Det här är modellen på 46 mm, det finns också en mindre modell på 42 mm som är mer smärt men den har inte lika bra batteritid som den stora modellen. När jag pratade med Samsung berättade de att 46 mm-modellen har en förväntad batteritid på 80+ timmar vid normalanvändning, och 42 mm-modellen har förväntad batteritid på 45+ timmar. Så det är rätt stor skillnad i batteritid, för mig personligen skulle det inte vara värt att offra så mycket batteritid för att få en lite mindre klocka. Jag har inte jättebreda handleder så jag tror att det är en ganska rimlig storlek för de flesta, men det är inte en smärt klocka.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-10-31 15:17

Tog en bild på Galaxy Watch på min arm och en kollegas Apple Watch S3 som referenspunkt för storleken.

  • Medlem
  • 2018-10-31 17:25

Trevlig den där
Vilken Samsung telefon har du den parkopplad till?

Ursprungligen av PaO:

Trevlig den där
Vilken Samsung telefon har du den parkopplad till?

Måste man ha en Samsung-telefon kopplad? Det är väl inte en Apple Watch.

  • Medlem
  • 2018-10-31 18:37
Ursprungligen av keptang:

Måste man ha en Samsung-telefon kopplad? Det är väl inte en Apple Watch.

Nej det är klart men förutsatte det för testets skull
Kul om den är parkopplad till @Ekloev X ?

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-10-31 19:03
Ursprungligen av keptang:

Måste man ha en Samsung-telefon kopplad? Det är väl inte en Apple Watch.

Ursprungligen av PaO:

Nej det är klart men förutsatte det för testets skull
Kul om den är parkopplad till @Ekloev X ?

Nej precis, den måste inte vara kopplad till en Samsung-telefon. Hittills har jag faktiskt haft den kopplad till Huawei Mate 20 Pro först, och sedan Oneplus 6T, eftersom jag testat dessa lurar parallellt. Galaxy Watch-mjukvaran finns tillgänglig för Android överlag och även Samsung Health-appen, och det fungerar mycket bra måste jag säga. Tycker inte heller de har lidit av kraftigt försämrad batteritid som tidigare varit fallet när jag använt Gear S-klockor med andra Android-mobiler. Men jag ska testa klockan med Galaxy Note 9 också innan jag skriver testet, det är ju ett måste-scenario när en Samsung-klocka ska testas

Jag har inte hunnit testa Galaxy Watch med min Iphone X än, men jag testade faktiskt Gear S3 med Iphone 7 när det begav sig och det fungerade hyfsat. Mängden notiser och andra funktioner i telefonen som kan kommuniceras till klockan var betydligt mer begränsat när jag använde Iphone, ska testa det också men jag skulle inte tro att det har skett några revolutionerande förbättringar där. Men som jag använder klockan duger faktiskt den grundläggande integrationen med IOS. Jag får notiser från apparna jag använder till vardags och det duger, men en Galaxy Watch i kombination med en Android-telefon är definitivt en betydligt bättre och mer funktionsfylld upplevelse.

1
Bevaka tråden