Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samtalsinspelning fungerar inte med Android 9 Pie

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Du som använder dig av appar för att spela in samtal bör undvika Android 9 just nu då detta inte fungerar på det nya systemet.

Läs hela artikeln här

Ursprungligen av Redaktionen:

Du som använder dig av appar för att spela in samtal bör undvika Android 9 just nu då detta inte fungerar på det nya systemet.

Läs hela artikeln här

Boldbeast Call Recorder fungerar utmärkt i Android 9. ACR däremot fungerar inte.

Va länge sen jag kollade efter samtalsinspelning med iPhone för jag hittade aldrig något.
Finns det nu?

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-11-02 13:55
Ursprungligen av matssoderstrom:

Boldbeast Call Recorder fungerar utmärkt i Android 9. ACR däremot fungerar inte.

Så pass? Då måste de använda en annan metod för samtalsinspelningen, att ACR med flera inte fungerar beror på att Google täppt till hålet de alla använt för att kringgå frånvaron av stöd för funktionen i API:erna. Då kan ju potentiellt ACR och övriga anamma en liknande lösning för att kringgå problemet i Android 9.

  • Medlem
  • 2018-11-02 14:16
Ursprungligen av CekariYH:

Va länge sen jag kollade efter samtalsinspelning med iPhone för jag hittade aldrig något.
Finns det nu?

Nej. Men sätt på högtalaren och använd en annan apparat för att spela in ljudet.

Ursprungligen av ekloev:

Så pass? Då måste de använda en annan metod för samtalsinspelningen, att ACR med flera inte fungerar beror på att Google täppt till hålet de alla använt för att kringgå frånvaron av stöd för funktionen i API:erna. Då kan ju potentiellt ACR och övriga anamma en liknande lösning för att kringgå problemet i Android 9.

De har en hel del inställningar som man kan mixtra med men default funkar för mig (på PH-1).

Ursprungligen av matssoderstrom:

Boldbeast Call Recorder fungerar utmärkt i Android 9. ACR däremot fungerar inte.

Intressant. Jag hade planerat att spara en telefon med 8 på att använda för samtal jag vet att jag vill ha inspelade, men att kunna fortsätta spela in alla samtal på sin ordinarie telefon är förstås mycket bättre.

1
Bevaka tråden