Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Allt om Apples NY-event oktober 2018

Tråden skapades och har fått 166 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av star-affinity:

Vad har (har haft) för problem med iOS 12? Tycker det har funkat förvånansvärt väl på de tre enheter jag använder det på (en Iphone SE, en Iphone 6 och en Ipad Air 2). Fick en gång (IOS 12.0) en glitch på Iphone 6 där sifferknapparna inte kom upp vid upplåsningsskärmen (löste sig med omstart), men det har jag inte sett sen dess.

Håller med och min iPhone 5s och iPad Air blev bara bättre med iOS12x

Bra att dessa kom som kom. Men hade viljat att fler saker i Apples sortiment kom i ny version som bildskärmar, routers och lagringsvaror. Jag skulle även vilja att de byggde ut sitt sortiment. Med smarta strömbrytare, lampor och kameror.

Ursprungligen av star-affinity:

Vad har (har haft) för problem med iOS 12? Tycker det har funkat förvånansvärt väl på de tre enheter jag använder det på (en Iphone SE, en Iphone 6 och en Ipad Air 2). Fick en gång (IOS 12.0) en glitch på Iphone 6 där sifferknapparna inte kom upp vid upplåsningsskärmen (löste sig med omstart), men det har jag inte sett sen dess.

Problem med att den visar internetdelning är igång upp i vänstra hörnet fast det är av under inställningar efter att använt funktionen, en hel del skumma fel vid samtal där telefonmenyn ligger kvar över hemskärmen m.m

Ursprungligen av AlexCasey:

Problem med att den visar internetdelning är igång upp i vänstra hörnet fast det är av under inställningar efter att använt funktionen, en hel del skumma fel vid samtal där telefonmenyn ligger kvar över hemskärmen m.m

Aha, skumt. Inte sett som sagt. Men bättre sen 12.1 alltså?

Detta är himla imponerande i alla fall: https://www.macrumors.com/2018/11/01/2018-ipa...

Mac:ar med A-proppar inom ett par år känns verkligen rimligt.

Ursprungligen av star-affinity:

Aha, skumt. Inte sett som sagt. Men bättre sen 12.1 alltså?

Detta är himla imponerande i alla fall: https://www.macrumors.com/2018/11/01/2018-ipa...

Mac:ar med A-proppar inom ett par år känns verkligen rimligt.

Känns som att iOS kommer ta över Mac OS en dag.
Att de lägger in möjlighet till muspekare och lägger ner Mac OS.
När rätt mjukvara finns på plats så klart.
Sen kommer Apple ha kontrollen över sitt OS mer än de någonsin haft över Mac OS.
De slipper Intel osv.
Kanske inte är en så dum idé ändå när all nytänkande mjukvara verkar släppas till iOS ändå.
Adobe är ju de första som faktiskt släpper sin Photoshop i sin helhet till iOS, antar att fler hoppar på tåget.

Ursprungligen av Mackan1984:

Känns som att iOS kommer ta över Mac OS en dag.
Att de lägger in möjlighet till muspekare och lägger ner Mac OS.
När rätt mjukvara finns på plats så klart.
Sen kommer Apple ha kontrollen över sitt OS mer än de någonsin haft över Mac OS.
De slipper Intel osv.
Kanske inte är en så dum idé ändå när all nytänkande mjukvara verkar släppas till iOS ändå.
Adobe är ju de första som faktiskt släpper sin Photoshop i sin helhet till iOS, antar att fler hoppar på tåget.

Tja, skulle väl funka, men då får dom allt släppa lite på "maciOS" så det inte blir så urbota tight och "förhindrande" som iOS är idag.

  • Medlem
  • International user
  • 2018-11-01 16:44
Ursprungligen av star-affinity:

Vad har (har haft) för problem med iOS 12? Tycker det har funkat förvånansvärt väl på de tre enheter jag använder det på (en Iphone SE, en Iphone 6 och en Ipad Air 2). Fick en gång (IOS 12.0) en glitch på Iphone 6 där sifferknapparna inte kom upp vid upplåsningsskärmen (löste sig med omstart), men det har jag inte sett sen dess.

iOS12 är väl bästa versionen hittills sedan iOS6. 7-11 har ju varit riktiga stolpskott.

  • Medlem
  • International user
  • 2018-11-01 16:45
Ursprungligen av Mackan1984:

Adobe är ju de första som faktiskt släpper sin Photoshop i sin helhet till iOS, antar att fler hoppar på tåget.

Adobe var nog illa tvunget. Finns ju uppstickare som annars började hota Adobe.

Men jo, iOS tar över, macOS blir kvar för kreatörer. Strategin med nya mac mini visar ju på det. Vanliga användare slutar köpa datorer, det blir telefoner och plattor som tar över för massan.

Sen hoppas jag på att Apple ska lämna Intel, så urled det faktum att den sämsta arkitekturen är den som finns kvar idag. Men jo tyvärr fanns det inget alternativ när det begav sig.

Ursprungligen av juanito:

Adobe var nog illa tvunget. Finns ju uppstickare som annars började hota Adobe.

Men jo, iOS tar över, macOS blir kvar för kreatörer. Strategin med nya mac mini visar ju på det. Vanliga användare slutar köpa datorer, det blir telefoner och plattor som tar över för massan.

Sen hoppas jag på att Apple ska lämna Intel, så urled det faktum att den sämsta arkitekturen är den som finns kvar idag. Men jo tyvärr fanns det inget alternativ när det begav sig.

Skulle jag känna att jag kunde skapa en app eller spel på en iPad om jag ville så hade jag klarat mig gott utan en Mac.
Med en mus då så klart.

Från Macworld, 1.a testresultaten av nya Mac Mini: https://macworld.idg.se/2.1038/1.709770/forst...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-11-04 23:46

Nu blev jag sugen på att byta min 4-kärniga i7 från 2012...

Insåg när jag köpt min nya iPad Pro att den kommer UTAN någon möjlighet att ansluta ett par "trådade" lurar vilket gör mina Bose QC25 oanvändbara. Måste punga ut med 3.500kr till för ett par lurar.

Ursprungligen av primu[s]®:

Insåg när jag köpt min nya iPad Pro att den kommer UTAN någon möjlighet att ansluta ett par "trådade" lurar vilket gör mina Bose QC25 oanvändbara. Måste punga ut med 3.500kr till för ett par lurar.

Dongel-life ?

Ursprungligen av primu[s]®:

Insåg när jag köpt min nya iPad Pro att den kommer UTAN någon möjlighet att ansluta ett par "trådade" lurar vilket gör mina Bose QC25 oanvändbara. Måste punga ut med 3.500kr till för ett par lurar.

... och en liten billig dongel gör det outhärdligt?

Senast redigerat 2018-11-05 13:36
Ursprungligen av CekariYH:

... och en liten billig dongel gör det outhärdligt?

*app app app app app* Jag hörde er inte. Jag måste alltså köpa ett par nya trådlösa Bose QC35 II till min nya iPad, det var det ni sa va?

Ursprungligen av primu[s]®:

*app app app app app* Jag hörde er inte. Jag måste alltså köpa ett par nya trådlösa Bose QC35 II till min nya iPad, det var det ni sa va?

Vi står inte ivägen för det du vill ha ?

Ursprungligen av primu[s]®:

*app app app app app* Jag hörde er inte. Jag måste alltså köpa ett par nya trådlösa Bose QC35 II till min nya iPad, det var det ni sa va?

japp japp japp japp japp det måste du...

Bevaka tråden