Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple konkurrerar ut sig själv

Tråden skapades och har fått 34 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag har förstått kanibaliseringsbegreppet. Bättre att Apple konkurrerar med sig själva än att konkurrenter tar andelar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-11-15 13:44
Ursprungligen av Tjosansa:

Sticker ut hakan rejält.
Min iPad Pro 12,9” ska agera mediespelare likt youtube. Spela spel på o självklart surfande.
Ska bli gött med den stora skärmen, fyra högtalarna och ursnabba processorn.
Ska vara en familjepadda och ligga på köksbordet hela dagarna.

Så egentligen skulle en padda som är 1/4 så snabb och dyr fungera bättre för ditt ändamål?

Jag tror en iPad för 3-5 000 kr är deras "gold segment" för enheten. Att en 12 000 kr iPad skulle konkurrera med en laptop… nej…

Ursprungligen av Erik.dv:

Så egentligen skulle en padda som är 1/4 så snabb och dyr fungera bättre för ditt ändamål?

Jag tror en iPad för 3-5 000 kr är deras "gold segment" för enheten. Att en 12 000 kr iPad skulle konkurrera med en laptop… nej…

Den stora blir familjens gemensamma. Alla har redan en varsin iPad, förståss

Var lite smått intresserad av den nya Macbook Air, men jag känner lite att de har missat målgruppen med den.
Hur fin designad den än är så känns den inte riktigt värd pengarna jämfört med motsvarande liknande enheter.
Sakitech sammanfattar det bra i denna video:
https://www.youtube.com/watch?v=yeZYQy1_17o&t...

Trösten är att det bara krävs en iOS-update för detta - kan inte se att det skulle krävas annat. Så, det kommer nog...och man behöver inte köpa nyare padda.

Ursprungligen av nikka:

Nu när Ipad, tack och lov, fått USB-C är det enbart en sak jag saknar för att kunna börja använda min Ipad som en dator: stöd för Bluetooth-möss. Jag begriper verkligen inte varför Apple inte har lagt till musstöd i IOS likt det finns i Android.

Bevaka tråden