Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Annat" i iPad Lagringsutrymme

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en stor post i iPad-Lagringsutrymme kallad "Annat" i min iPad Mini 2 som jag inte blir av med.
Jag har kollat överallt men kan inte begripa vad det är som tar upp så mycket plats.

Eftersom det enda utrymmesintensiva jag använder iPaden till är nedladdade filmer via iTunes då och då så har jag till och med testat att avinstallera iTunes och "TV" men det hjälper inte. Andra appar redovisar sin användning så det borde vara något Applerelaterat som ligger bakom lagringsposten men vad kan det vara?

För sakens skull...

Fascinerande.
Känns som någon vred tillbaka klockan mer än tio år...

Lösa problem genom att radera och ominstallera.
Sånt där som Windowsmänniskor fortfarande gjorde efter millenieskiftet.
Nu på en iPad nära mig. Trist.

Tack i alla fall och se ovanstående post om varför jag skrev och frågade.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2018-10-28 23:33

En liten tanke, kan "Annat" vara cache/temp-filer? vad händer om du försöker fylla upp det lediga utrymmet?
Vad händer om du installerar 12.0.1?

Ursprungligen av reboot81:

En liten tanke, kan "Annat" vara cache/temp-filer? vad händer om du försöker fylla upp det lediga utrymmet?
Vad händer om du installerar 12.0.1?

12.0.1 hjälper inte.
Det går inte heller att "skriva över", då säger systemet att det är fullt.

Så det är nog precis som enligt länkarna ovan.
Nollställa och installera om. Oerhört omodernt måste jag säga.

Visst kan det vara tempfiler, men de hanteras uppenbarligen inte på ett särskilt bra sätt i så fall.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-10-29 11:38
Ursprungligen av torsig1967:

12.0.1 hjälper inte.
Det går inte heller att "skriva över", då säger systemet att det är fullt.

Så det är nog precis som enligt länkarna ovan.
Nollställa och installera om. Oerhört omodernt måste jag säga.

Visst kan det vara tempfiler, men de hanteras uppenbarligen inte på ett särskilt bra sätt i så fall.

Har du testat att gå in i Safari, Mail och andra appar du använder frekvent och rensa cache därifrån? Har det någon effekt?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-10-29 14:10

Bara för att man köper Apples grejor betyder det inte att de är 100 % felfria. Någon gång ibland kan man behöva installera om även på deras produkter

Ursprungligen av kenjon:

Bara för att man köper Apples grejor betyder det inte att de är 100 % felfria. Någon gång ibland kan man behöva installera om även på deras produkter

Naturligtvis.
De funkade att installera om.

Men det är en rätt förvånande brist 2018 med minnesläckage i ett system som är sandboxed.

Ursprungligen av ekloev:

Har du testat att gå in i Safari, Mail och andra appar du använder frekvent och rensa cache därifrån? Har det någon effekt?

Jag är nästan 99% säker på att felet är relaterat till ofullständiga filmnedladdningar från iTunes.
Dock försent att kolla nu, jag ominstallerade och fick tillbaka det upptagna minnet.

1
Bevaka tråden