Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Så använder vi på 99 telefonen

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I helgen undersökte vi vilka användningsområden vi här på 99 nyttjar mest flitigt i våra telefoner. Resultatet är både oväntat och väntat.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-11-07 22:00

Såg att in gjorde samma grej på sweclockers, ska bli intressant att se om resultat skiljer sig.
Gissar att det blev mycket fler svar där?

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-11-07 22:05
Ursprungligen av Json_81:

Såg att in gjorde samma grej på sweclockers, ska bli intressant att se om resultat skiljer sig.
Gissar att det blev mycket fler svar där?

Ja det ska verkligen bli intressant, det blev nog betydligt fler svar där ja. Min magkänsla är att de viktiga användningsområdena kommer skilja sig åt en del, men hur de skiljer sig åt ska bli mycket intressant att se.

Övrigt vad infattar de, Produktivitet och nedåt?
Även otippat att fotografering hamnade på 7% trodde de skulle få lite högre procentandel.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-11-08 13:03
Ursprungligen av Laserturken:

Övrigt vad infattar de, Produktivitet och nedåt?
Även otippat att fotografering hamnade på 7% trodde de skulle få lite högre procentandel.

Ja precis, i diagrammet klumpade vi ihop kategorierna som fått väldigt låga poäng eftersom diagrammet annars skulle bli väldigt plottrigt om vi tog med alla.

Ursprungligen av ekloev:

Ja precis, i diagrammet klumpade vi ihop kategorierna som fått väldigt låga poäng eftersom diagrammet annars skulle bli väldigt plottrigt om vi tog med alla.

Pie Charts Are Terrible

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-11-08 14:02
Ursprungligen av filbunke:

Haha, jag kan väl inte påstå att jag är diagrammens största fan heller, men här användes det mest för att illustrera siffrorna och bryta av textmängden

Kul undersökning. Inte så förvånande att Telefoni är en så pass stor spelare, jag är snarare konfunderad över de som valde att ge telefoni 0 poäng. Dock anser jag fortfarande att det är förkastligt med ett maxtak om 20 poäng totalt. Det konceptet anser jag att ni bör ändra till kommande undersökningar. Sedan bör en Övrigt kategori finnas med, då det hur mycket alternativ man än inkluderar alltid kommer vara några som missas. En annan undersökning som jag tycker skulle vara intressant är vilka olika enheter folk använder, allt ifrån vilken iPhone/Androidlur som används, vilken surfplatta folk använder och sedan en diskussion angående detta i tillhörande artikelkommentarer. Däremot finns det en liten risk att det blir Apple vs Google krig, men kan diskussionen hamna på en mogen nivå skulle det definitivt kunna vara intressant.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2018-11-09 10:45

@MrQuattro

Jag tycker det hade varit intressant att nästa gång göra en undersökning som visar hur vi använder våra telefoner. Dvs inte göra en undersökning på hur väl vi anpassar oss till en undersöknings upplägg utan att faktiskt göra en undersökning som visar hur vi använder våra telefoner. Det kan jag tycka är mer intressant men vad vet jag...

1
Bevaka tråden