Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Google bekräftar att mörkt läge ger bäst batteritid

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Under en utvecklarkonferens bekräftar företaget att mörkt läge ger klart bäst batteritid, och erkänner att de själva har en del att jobba på där.

Läs hela artikeln här

Så mycket trevligare för ögonen också tycker jag.

Ursprungligen av keptang:

Så mycket trevligare för ögonen också tycker jag.

Håller med, mörkt tema är något jag verkligen saknar i iOS. Hade varit trevligt både för ögonen och batteritiden att kunna aktivera mörkt tema!

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-11-09 12:47
Ursprungligen av keptang:

Så mycket trevligare för ögonen också tycker jag.

Ursprungligen av MrQuattro:

Håller med, mörkt tema är något jag verkligen saknar i iOS. Hade varit trevligt både för ögonen och batteritiden att kunna aktivera mörkt tema!

Kan bara instämma, har aktiverat mörkt läge på samtliga enheter som stöder det (Windows 10-pc:n där hemma, Android-mobiler jag testar, Mac OS Mojave på MBP:n där hemma, Windows 10-laptopen här på jobbet, mfl). Jag gör det även i enheter där det mörka temat kanske inte är optimalt implementerat, dels för ögonen men mest för batteritiden faktiskt.

Det är trist att inte kunna använda det på min Iphone X, men jag skulle tro att det handlar om att Apple inte vill införa det förrän all eller den allra största delen av app-utbudet lirar snällt med det. På Android-sidan kan företag införa mörkt tema som kanske ser lite lustigt ut i vissa situationer innan de själva och app-makare anpassat sig, men det är ju inte Apple villiga att göra med sina produkter. Med tanke på att de införde mörkt tema i Mac OS Mojave, och att de nu använt OLED-paneler i två generationers flaggskepps-Iphone, gör att det känns ganska troligt att de jobbar på något liknande. Om vi får se det i IOS 13 återstår ju att se.

Ursprungligen av MrQuattro:

Håller med, mörkt tema är något jag verkligen saknar i iOS. Hade varit trevligt både för ögonen och batteritiden att kunna aktivera mörkt tema!

Verkligen, eller i en webbläsare på kvällen när det är mörkt.

I mitt tycke har IOS kommit längre i arbetet med mörkt tema då de erbjuder möjligheten att invertera samtliga med ett "smart läge". Det innebär att det mörka läget implementeras i samtliga appar, samt att den försöker undvika att invertera bilder mm. som inte ska vara mörka: https://www.lifewire.com/how-to-invert-colors-on-iphone-4154078

Ursprungligen av Storebror:

I mitt tycke har IOS kommit längre i arbetet med mörkt tema då de erbjuder möjligheten att invertera samtliga med ett "smart läge". Det innebär att det mörka läget implementeras i samtliga appar, samt att den försöker undvika att invertera bilder mm. som inte ska vara mörka: https://www.lifewire.com/how-to-invert-colors-on-iphone-4154078

Jo, fast det funkar ju sisådär. Öppnar man en webbsida med bilder eller någon app med bilder, så kan lite lustiga saker hända. Inte alls samma sak som mörkt tema i Android (nu har jag bara erfarenhet från Samsung skall nämnas) men i min gamla Note8 fungerar mörkt tema prima. Testade Smart Invert på min XS Max men gillade det inte då det inte riktigt fungerade överallt. Nånting som däremot är trevligt är att Youtube numer stödjer mörkt tema, funkar finfint även på iOS.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-11-09 21:02

Konstigt vore annars.
Svart på skärmen, erhålls ju när LED-cellerna inte lyser.

Ä jag helt ute och cyklar men körde inte "iOS" i mörkt läge dom första 4-5 åren?
Oavsett vill jag gärna ha mörkt läge på iOS enheterna.

Ursprungligen av CekariYH:

Ä jag helt ute och cyklar men körde inte "iOS" i mörkt läge dom första 4-5 åren?
Oavsett vill jag gärna ha mörkt läge på iOS enheterna.

Har både ägt en iPhone 4 och 4s, kan inte minnas något mörkt tema. Däremot char det varit så ett tag att köper man nån iOS produkt i space grey så har bootskärmen varit svart med vit Apple logga, o vit med svart logga på de enhet som varit silver eller vita. Lite kul detalj i mitt tycke.

  • Medlem
  • Lund
  • 2018-11-10 14:05
Ursprungligen av CekariYH:

Ä jag helt ute och cyklar men körde inte "iOS" i mörkt läge dom första 4-5 åren?
Oavsett vill jag gärna ha mörkt läge på iOS enheterna.

Har för mig att bakgrunden alltid var svart på de tidiga iOS versionerna innan man själv fick lov att byta ?

Ursprungligen av Cribe:

Har för mig att bakgrunden alltid var svart på de tidiga iOS versionerna innan man själv fick lov att byta ?

Ah, så var det ju

Ursprungligen av MrQuattro:

Har både ägt en iPhone 4 och 4s, kan inte minnas något mörkt tema. Däremot char det varit så ett tag att köper man nån iOS produkt i space grey så har bootskärmen varit svart med vit Apple logga, o vit med svart logga på de enhet som varit silver eller vita. Lite kul detalj i mitt tycke.

Tidigare än så, min första var Iphone 3 nånting
Men som sagts var det bakgrunden som var svart, alltså inget tema

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-11-10 14:46
Ursprungligen av CekariYH:

Tidigare än så, min första var Iphone 3 nånting
Men som sagts var det bakgrunden som var svart, alltså inget tema

Jag använder fortfarande svart bakgrund
Renast visuellt, går snabbt att hitta det som söks.

1
Bevaka tråden