Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone XR får notis-funktion från 3D Touch

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-11-09 15:19

En av funktionerna som offrades med Iphone XR är som bekant 3D Touch, funktionen där användaren kan trycka olika hårt för att aktivera olika funktioner i mjukvaran. Det kan exempelvis vara att förhandsgranska ett mail innan man öppnar det i e-postlistan, eller förhandsgranska webbsidan som en länk pekar mot utan att faktiskt öppna länken.

För alla som knyter näven i fickan över att detta saknas i Iphone XR blir kommande uppdateringen IOS 12.1.1 ett trevligt tillskott då en 3D Touch-funktion tillkommer där. Med den versionen installerad ska man kunna trycka ner fingret på skärmen för att expandera notiser, vilket inte varit möjligt tidigare. Trevligt! Förhoppningsvis letar sig fler funktioner över till Haptic Touch-funktionen i Iphone XR, eller till helt vanliga Iphone- och Ipad-enheter utan de båda teknikerna.

Källa: 9to5mac

  • Medlem
  • 2018-11-09 18:04

Trevligt för alla Xr användare
En fråga vad är skillnaden på 3D touch och detta jag har?
?

Aktiveringsättet. Samt att med 3D Touch så kan man även ha ett långt tryck som aktiverar andra funktioner

  • Medlem
  • 2018-11-09 19:14
Ursprungligen av BlackSmp:

Aktiveringsättet. Samt att med 3D Touch så kan man även ha ett långt tryck som aktiverar andra funktioner

Okej intressant
Vilka funktioner har tex Chrome på 3D touch?

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-11-09 20:07
Ursprungligen av PaO:

Okej intressant
Vilka funktioner har tex Chrome på 3D touch?

Det är väl snarare Safari som har 3D Touch-funktionerna, Apple är mer benägna att lägga in stöd för de egna funktionerna än Google är

I Safari kan 3D Touch användas bland annat till att förhandsgranska en länk, alltså att se en förhandstitt av hur webbsidan som länken länkar till ser ut. Det går också att trycka ner med fingret på en flik för att förhandsgranska hur webbsidan i den fliken ser ut. Har för mig att man kan förhandsgranska bokmärken också från bokmärkesmenyn (använder Chrome själv så det var länge sedan jag nyttjade funktionen).

1
Bevaka tråden