Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Avbruten back up time machine

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Höll som bäst på att lägga in en backup på min nya Mac mini. Ca en timme återstod. Efter en stund när jag tittade till det igen var skärmen svart en roterande jordglob med anvisning att välja nätverk. Loggade in på mitt nätverk men det bara snurrar och snurrar vad har hänt här? Ska jag avbryta?

Krångligaste installationen jag råkat utför på 10 år
Kommit vidare men med fortsatta problem. Trodde jag lyckats men då installerades OS på engelska ? blir en lång kväll........

Ursprungligen av Mac Jonson:

...då installerades OS på engelska ? ...

Fel språk är ju knappast ett problem. Bara att byta i Systeminställningar.

Det är andra problem också. Nu har jag släpat upp min gamla time capsule och kör trådat imellan peppar peppar.....

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Fel språk är ju knappast ett problem. Bara att byta i Systeminställningar.

Ursprungligen av Mac Jonson:

Det är andra problem också. Nu har jag släpat upp min gamla time capsule och kör trådat imellan peppar peppar.....

Nå, hur har det gått?

Det gick bra efter att jag körde trådat imellan datorerna. Så nu är allt ok.
Men har aldrig varit med om sånt krångel innan.

Ursprungligen av Saffran:

Nå, hur har det gått?

  • Medlem
  • 2018-11-10 09:12

Det är många år sedan jag slutade använda Time Machine, man kan aldrig lita på att backupen fungerar när man behöver den. Jag kopierar istället alla viktiga data till en extern disk manuellt. Fungerar alltid.

Vilken version blev det?

funderar på att spara så ochså men det är ju alla program och sånt med serial keys man slipper nu
Det blev i5 modellen

Ursprungligen av Dalle:

Det är många år sedan jag slutade använda Time Machine, man kan aldrig lita på att backupen fungerar när man behöver den. Jag kopierar istället alla viktiga data till en extern disk manuellt. Fungerar alltid.

Vilken version blev det?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-11-10 16:50

Att köra TM trådlöst går bra när det gäller inkrementella backuper, men för första backupen och för Återställning är det kabel som gäller. Det blir olidligt långsamt, och osäkert, med trådlös koppling.

Olidligt är det rätta ordet ??? Tänkte dra om mitt nätverk så jag kan köra datorn trådat på övervåningen blir väl att jag sätter en switch där uppe så kan man flytta upp både nas och lite andra nätverksprylar som tar plats i tv hyllan idags läget ??

Ursprungligen av kenjon:

Att köra TM trådlöst går bra när det gäller inkrementella backuper, men för första backupen och för Återställning är det kabel som gäller. Det blir olidligt långsamt, och osäkert, med trådlös koppling.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-11-10 17:29

Precis, det är kabel som gäller. Trådlöst är en nödlösning!

Eller så beror det på lathet ??

Ursprungligen av kenjon:

Precis, det är kabel som gäller. Trådlöst är en nödlösning!

1
Bevaka tråden