Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 8plus eller Xr ?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En såndär tycke o smak-fråga igen
Vilken skall jag köpa , rent vardagligt vad vinner jag på att slänga ut 2k kr mer för Xr än 8an. Använder egentligen inga tunga grejor alls så snabbare processor kan i detta fallet kvitta. Är lite fundersam över ansiktsigenkänningen är ganska nyopererad i facet o svullnar olika för varje dag hur klarar den det tro osv osv (kommer att vara så ca 1 år)

/Vanheden

Man får väl nästan allt med åttan. Trådlös laddning m.m..
Så om man inte bryr sig om det lite mer gammalmodiga utseendet med tjocka ramar så tror jag det är ett bra köp.

Som jämförelse så äger jag själv en XS Max och en iPhone 7 Plus som ligger på jobbet. Kan ju säga som så att när man vant sig vid Face ID och gester istället för hemknappen skulle aldrig jag ha valt en 8 framför X. Personligen är jag inte så imponerad av XR heller för den delen, jag skulle hellre köpa en beggad X pga dubbelkameran och OLED. Men måste jag välja på 8 eller XR hade jag valt XR alla dagar i veckan.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-11-10 15:42

Har en Xs max och en 8, 8an känns snabbt omodern när man testat faceid och de nya gesterna. Jag hade helt klart valt Xr hellre än de gamla modellerna om inte X/Xs är ett alternativ.

Har man en gång använt gester för navigering så vill man (iaf inte jag) gå tillbaka till en enhet som inte gör det.

  • Medlem
  • Södermalm
  • 2018-11-10 18:47

Jag rekommenderar Xr framför 8:an, både för att det är en större skärm, men också för att du kommer att tycka att 8 Plus är en klump med tjocka bezels.
Jag sålde iväg min X för ett tag sen och köpte en vanlig 8:a bara för att jag saknade hemknappen, kanske också för att X:en blev lite tung i fickan.
Saknade X:en ganska omgående och kommer förmodligen att skaffa en Xs Max snart, svep-gesterna är faktiskt en fröjd att använda trots allt.
Alltså, köp en Xr, du kan ju uppdatera Face- ID om den inte känner igen dig, eller en vanlig kod.

Ursprungligen av keptang:

Har man en gång använt gester för navigering så vill man (iaf inte jag) gå tillbaka till en enhet som inte gör det.

Måste hålla med, bytte här om dagen från SE till X och måste säga att gester är kalas smidigt och följsamt.

Har du budget och behov av större skärm än 8:an så kör på.

1
Bevaka tråden