Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Oneplus 6T – våra första intryck

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-11-11 19:17
Ursprungligen av johnh3:

OnePlus 6T är intressant utan tvekan. Men trådlös laddning är lite av en dealbreaker för mig personligen. När man väl har blivit van med det känns det svårt att gå tillbaka till tråd.
Det har börjat komma en del andra intressant lurar i den så att säga mer prisvärda kategorin.
Som Vernee M8 Pro. Med Helio P60 som är en av Mediateks modernaste chip, 4100 mAh batteri, NFC också. Samt trådlös laddning som inte har funnits i den här prisnivån förut. Även plastbaksida som gör den intressant. Man börjar bli lite trött på alla ömtåliga glasmobiler. Så jag applåderar att de inte valde glas som de flesta andra:
https://www.aliexpress.com/item/Vernee-M8-Pro...

Jag kan hålla med om att man vänjer sig vid att ha trådlös laddning tillgänglig, var på väg att lägga testexemplaret av Oneplus 6T på laddningsplattan flera gånger innan jag insåg att den inte hade förmågan. Det är ingen dealbreaker för mig men definitivt en väldigt trevlig bonus.

På pappret ser den helt klart intressant ut, men det har funnits lovande Android-telefoner på pappret som visar sig vara undermåliga i praktiken. Skulle vara intressant att se, Vernee har ju ingen närvaro i Sverige just nu men allt fler kinesiska tillverkare har börjat satsa på den nordiska marknaden så det är ingen omöjlighet att det kan komma att ske i framtiden.

Ursprungligen av ekloev:

Jag kan hålla med om att man vänjer sig vid att ha trådlös laddning tillgänglig, var på väg att lägga testexemplaret av Oneplus 6T på laddningsplattan flera gånger innan jag insåg att den inte hade förmågan. Det är ingen dealbreaker för mig men definitivt en väldigt trevlig bonus.

På pappret ser den helt klart intressant ut, men det har funnits lovande Android-telefoner på pappret som visar sig vara undermåliga i praktiken. Skulle vara intressant att se, Vernee har ju ingen närvaro i Sverige just nu men allt fler kinesiska tillverkare har börjat satsa på den nordiska marknaden så det är ingen omöjlighet att det kan komma att ske i framtiden.

Vi får se de har officiell distribution i Spanien, Tjeckien och Slovakien:
https://www.verneemobile.cz/

Skulle vara kul om de kom hit också. Vid ev, garantiärenden är det enklare att handla i Sverige.
Mjukvarumässigt har de i princip stock android ungefär som Nokia. Inga egna tillägg som Xiaomi och en del andra Kina märken.

Vet man varför de skippa trådlös laddning och den lilla LED lampan, beror de på brist på fysiskt utrymme eller är det en pris fråga eller nåt helt annat?

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-11-11 23:35
Ursprungligen av Laserturken:

Vet man varför de skippa trådlös laddning och den lilla LED lampan, beror de på brist på fysiskt utrymme eller är det en pris fråga eller nåt helt annat?

Oneplus har själva sagt att de inte vill inkludera trådlös laddning förrän det är lika bra som traditionell laddning, eller åtminstone på motsvarande nivå. Jag kan till viss del hålla med dem, trådlös laddning går långsamt, gör att batteriet går varmt och är känsligt för skal som är för tjocka. Samtidigt är det väldigt smidigt att bara kunna lägga telefonen på laddarplattan på jobbet, gå på möte, plocka med telefonen på lunch, komma tillbaks och lägga telefonen på laddning igen, osv.

De har inte sagt varför LED-lampan togs bort, men jag skulle tro att det helt enkelt inte fanns utrymme för det nu när de använder den lilla dropp-formade flärpen för selfie-kameran och sensorerna. Högtalaren får en tunn remsa ovanför flärpen, så det finns nog helt enkelt inte tillräckligt mycket utrymme över för en LED-lampa med den här designen.

Bevaka tråden