Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nominera Årets Hemma-pryl i den här tråden!

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu är det dags att utse de absolut bästa teknikprylarna från 2018, och det är vi på 99 som avgör genom att nominera och rösta. Det börjar direkt – var med du också! Det är öppet att ta emot nomineringar fram till och med 27 november.

"Egen härd är guld värd" brukar det sägas, och för oss är det mest för att vi behöver någonstans att förvara alla underbara teknikprylar.

I den här kategorin söker vi prylen som inte bara bor i hemmet, utan också gör hemmet smartare, trevligare och bättre.

Läs mer om hur nomineringen och röstningen går till här. Det finns också chans att vinna fina priser!

  • Medlem
  • 2018-11-13 15:58

Philips Hue

  • Medlem
  • Malmö
  • 2018-11-13 16:12

Motion-sensorns från Philips Hue, som inte bara detekterar rörelse utan även innehåller en termometer. Dess värde samt rörelse är utmärkt att bygga triggers på

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2018-11-13 16:25

Philips Hue är min personliga favorit men jag nominerar IKEA Trådfri då de är prisvärda och expanderar sortimentet i bra takt. Lampor, fjärrkontroller, gateway, eluttag, LED-drivers, Floalt-panelerna och nu ser det ut att dyka upp även rullgardiner.

Xiaomis utbud inom smarta hemmet, sanslöst. Allt från dammsugare till kameror, rörelsedeckare, brand/rök-larm, gaslarm, termometrar/fuktighetsmätare, inbrottslarm, smarta lampor, luftrenare, magnetsensorer.. You name it, det är bara ett axplock.

Som en bonus, icke propietära Interface. ?

Senast redigerat 2018-11-13 17:04
  • Medlem
  • Bästkusten
  • 2018-11-13 17:23

Philips Hue

Xaomi Roborock S50. Revolutionerar hur mycket ett hem behöver städas. Den första robotdammsugaren som faktiskt fungerar.

Har 5 st. Tre i huset (en på varje våning), en i lägenheten i stan och en i sommarstugan. Funderade på att köpa en till båten också.

Lätt den största förändringen i livskvalité sedan mobiltelefonen (inte smart, detta är större) kom.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-11-13 20:23

Svårt!

Men jag skulle vilja nominera Google Home som jag tror kommer vara den smarta högtalare som får allra störst genomslag hos gemene svensk.

Men vill ge serien Trådfri ett hedersomnämnande också.

Google Home mini tillsammans med lampor och strömbrytare ?

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2018-11-14 21:36

IKEA Trådfri FLOALT helt klart! Så nöjd med den stora panelen jag fått upp i taket i köket ?

Jag är också väldigt nöjd med mina nya Trådfri-uttag som jag nyss kommit över, men lite småsur över att HomeKit-stödet inte är klart (måste använda IKEA-appen och går således inte att stänga av/sätta på om jag inte är hemma).

IKEA har en bit kvar innan de är fulländade i sitt Trådfri-system men det blir bara bättre och bättre!

  • Medlem
  • 2018-11-15 09:53

Svårt, men måste nog hålla med föregående talare om att Hue är riktigt bra. Även kopplat Trådfri-lampor dit, samt Innr-lampor som vinner när det kommer till färg för pengarna.

Utan Alexa Echo så hade inte Hue kommit till sin rätt, så får ge det till en andra plats. Kan vara sjukt störande när hon inte hör eller förstår, men överlag hjälpsam med ljus, timers och annat. Ska bara få Heos att fungera med Alexa också

Sist men inte minst. Neato Botvac. Min andra robotdammsugare (första var också Neto). Rengör grymt bra, startar på röstkommando via Alexa och helt ok app med avgränsningszoner mm. Haft lite problem med att den missar rum, men hänger nog ihop med höjden på trösklarna. Bra support, så det löser sig.

Tydligen var det inte sista Google WiFi. Supernöjd med enkelheten och att få trådat här och där hemma. Men lite märklig räckvidd. Köpte en fjärde puck och fick egentligen snarare sämre kontakt. Antar att jag finner en lösning hår också.

För mycket prylar..:)

Philips Hue.
Inte det billigaste kanske men oj vad lätt att komma igång med och många inställningsmöjligheter.

Ingen pryl utan en programvara: Homebridge. Så jag får in mina icke apple-vänliga prylar i Homekit.

1. Philips Hue
2. Google Home

Svårt att inte sätta Philips Hue på första plats men det finns fler smarta prylar.
1. Philips Hue
2. Aqara HomeKit gateway
3. Vocolinc FlowerBud
4 Nanoleaf Canvas

Vi har nu avslutat insamlingen av nomineringar. Vi återkommer med listan över de utvalda produkterna den 4 december då omröstningen börjar.

  • Medlem
  • 2018-12-05 23:54

Vart är homepod?

Ursprungligen av Raja1:

Vart är homepod?

Homepod tog sig inte till final i varken den här eller Apple-kategorin.

Än är det inte för sent att rösta! Röstningen stänger för alla kategorier efter tisdagen den 18 december (går att rösta hela tisdagen också alltså).

I den här kategorin finns det en tydlig ledare nu, men det kan ändras med din röst. Må bästa pryl vinna!

1
Bevaka tråden