Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Xiaomi lanseras i Sverige idag

Tråden skapades och har fått 31 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Världens fjärde största mobiltillverkare lanserar nu i Sverige som ett trots mot allt högre prislappar på mobilmarknaden.

Läs hela artikeln här

Kul med ett nytt märke att välja på. Fast samtidigt dåligt för trion som har problem. Sony, LG samt HTC.
Få se vem som försvinner först?

Lysande.

Ursprungligen av johnh3:

Kul med ett nytt märke att välja på. Fast samtidigt dåligt för trion som har problem. Sony, LG samt HTC.
Få se vem som försvinner först?

Ja det är frågan, vem av dessa lägger ner först? Känns spontant som att Sony har mest prestige investerat i sina mobiler. Men samtidigt flest andra business som går bra. LG har sina bildskärmar, men vad har HTC?

Spännande med Xiaomi hursomhelst! Hoppas att även det lite roligare sortimentet hittar hit, och inte bara mobiler.

Senast redigerat 2018-11-14 10:32
Ursprungligen av jakobnilsson:

men vad har HTC?

Har inte Google köpt upp stora delar av mobil-tillverkningen hos HTC för tillverkningen av Pixel-telefoner ?
Jag kan ha missuppfattat, men har för mig att jag läst det ?

Ursprungligen av Pulver:

Har inte Google köpt upp stora delar av mobil-tillverkningen hos HTC för tillverkningen av Pixel-telefoner ?
Jag kan ha missuppfattat, men har för mig att jag läst det ?

Ja de köpte ungefär halva har jag för mig, 4 000 anställda, större delen av R&D-avdelningen och icke-exklusiv rätt att bygga mobiler.

Perfekt! Hoppas att Halebop plockar upp dem.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-11-14 09:29

The more the merrier!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-11-14 09:29

Den där dammsugaren ser för övrigt lite fräck ut!

Ursprungligen av Ischy:

Den där dammsugaren ser för övrigt lite fräck ut!

Bara att köpa, vi är ett antal här som har den.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-11-14 09:32
Ursprungligen av keptang:

Bara att köpa, vi är ett antal här som har den.

Ja precis, jag känner oväntat många som köpt dammsugaren och varit väldigt nöjda med den. Kanske deras första storsäljare på svenska marknaden?

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-11-14 09:34
Ursprungligen av matssoderstrom:

Perfekt! Hoppas att Halebop plockar upp dem.

Ja att de lyckas få till samarbeten med fler operatörer är viktigt för expansionen i Sverige, men samtidigt har ju konkurrenter som Oneplus varit etablerade ganska länge innan de fått till sådana samarbeten så det ska väl förhoppningsvis inte dröja allt för länge för Xiaomi.

Ursprungligen av ekloev:

Ja precis, jag känner oväntat många som köpt dammsugaren och varit väldigt nöjda med den. Kanske deras första storsäljare på svenska marknaden?

Inte omöjligt. Många som har deras telefoner också. Fler lär det bli. ?

Xaomis robotdammsugare är helt fantastisk. Inte nog med att den är överlägset mycket bättre än produkter som Roomba, den är betydligt billigare också. Jag har 5 st, och delar ut ytterligare 3 i julklappar inom släkten i år...

Ursprungligen av GustafMA:

Xaomis robotdammsugare är helt fantastisk. Inte nog med att den är överlägset mycket bättre än produkter som Roomba, den är betydligt billigare också. Jag har 5 st, och delar ut ytterligare 3 i julklappar inom släkten i år...

Kan bara hålla med! Jag har bara en, men det räcker ju gott till min trea. Det enda jag skulle önska mig är stöd för Homekit eller Google Home.

Ursprungligen av Ischy:

Den där dammsugaren ser för övrigt lite fräck ut!

Har två här hemma, funkar bra!

  • Medlem
  • 2018-11-14 10:53

Google Home

Ursprungligen av jakobnilsson:

Kan bara hålla med! Jag har bara en, men det räcker ju gott till min trea. Det enda jag skulle önska mig är stöd för Homekit eller Google Home.

Den har stöd för Google Home...

https://www.reddit.com/r/googlehome/comments/8npzk9/mi_home_is_now_compatible_with_google_home/

Hade för mig det! Men har inte fått det att funka hemma. Får testa igen!

  • Medlem
  • 2018-11-14 12:19

När kommer laptopsen ?

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-11-14 12:22
Ursprungligen av landy:

När kommer laptopsen ?

Vi ställer frågan till vår kontaktperson där och ser om de har något svar att ge helt enkelt!

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-11-14 13:47
Ursprungligen av landy:

När kommer laptopsen ?

Har fått svar nu och de menar att det inte finns planer just nu eftersom de bärbara datorer de har inte finns i internationella versioner, och de vill helst vänta till de kommer med svenska tangentbord. Samtidigt lämnar de också öppet för att ta in bärbara datorer utan svenskt tangentbord om de upplever att intresset är tillräckligt stort. Så nej just nu, men jag tolkar det som att det kan ändras om varumärket börjar gå starkt på svenska marknaden.

  • Medlem
  • 2018-11-14 13:50
Ursprungligen av ekloev:

Har fått svar nu och de menar att det inte finns planer just nu eftersom de bärbara datorer de har inte finns i internationella versioner, och de vill helst vänta till de kommer med svenska tangentbord. Samtidigt lämnar de också öppet för att ta in bärbara datorer utan svenskt tangentbord om de upplever att intresset är tillräckligt stort. Så nej just nu, men jag tolkar det som att det kan ändras om varumärket börjar gå starkt på svenska marknaden.

Intresset finns, speciellt då deras laptops är bra hackintoshar
Sedan så kollar man sällan på tangentborden , fingrarna går automatiskt dit som ska .

Glöm inte hemautomatiseringen och HomeKit. Xiaomi äger Aqara som redan fungerar med HomeKit och är precis på väg att lanseras utanför Kina. EU och US versioner är på gång och samtidigt om en vecka hela den delen av Xiaomi kommer fungera under MI Home appen (samma app som redan används för tusen andra apparater) och MI Home appen är redan uppdaterat med stödet för HomeKit så snart kommer det hända riktigt stora saker inom det här området och kul att dem har nu ett representant här i Sverige.

Ursprungligen av jakobnilsson:

Hade för mig det! Men har inte fått det att funka hemma. Får testa igen!

Min fungerar kalas med Home!

Ursprungligen av Redaktionen:

Världens fjärde största mobiltillverkare lanserar nu i Sverige som ett trots mot allt högre prislappar på mobilmarknaden.

Läs hela artikeln här

Vilken ska jag välja?
Det var mer utförlig info om den billigaste än de lite dyrare varianterna?
Nästan som om mi-store.se vill sälja den billigaste hellre då det knappt fanns nån info på den andra ?

Vacuum2, även kallad S50. State of the art just nu i alla fall.

Ursprungligen av GustafMA:

Vacuum2, även kallad S50. State of the art just nu i alla fall.

Ok tack här är en liten jämförelse på engagemang om funktioner i de två modellerna.
Men priset tyder ju på att den har nåt extra även om beskrivningen är obefintlig.

Du får gärna prova en annan och säga hur det gick. Ingen skulle vara nöjdare än jag om det visade sig att 2k-modellen är ett fullgott substitut. Men jag har haft en Roomba 966 och en Miele RX2 tidigare och Vacuum 2 spöar, med förlov sagt, skiten ur dem.

Ursprungligen av GustafMA:

Du får gärna prova en annan och säga hur det gick. Ingen skulle vara nöjdare än jag om det visade sig att 2k-modellen är ett fullgott substitut. Men jag har haft en Roomba 966 och en Miele RX2 tidigare och Vacuum 2 spöar, med förlov sagt, skiten ur dem.

Märkte nu att den modellen för 2k inte är en xiaomi utan heter bara seebest.
Den har fått bra recensioner så frågan är om jag inte ska pröva ?
Ägde en roomba för 5-6 år sen så jag är nog lätt-imponerad vid det här laget.

  • Medlem
  • International user
  • 2018-11-15 08:54
Ursprungligen av GustafMA:

Xaomis robotdammsugare är helt fantastisk. Inte nog med att den är överlägset mycket bättre än produkter som Roomba, den är betydligt billigare också. Jag har 5 st, och delar ut ytterligare 3 i julklappar inom släkten i år...

Ursprungligen av Ida Blix:

Har två här hemma, funkar bra!

Min Neato XV håller på att ge upp helt.

Men det jag gillade med just den modellen var att den damsugade metodiskt och inte med random mönster som vissa Romba modeller.
Hur är det med denna modell?

Bevaka tråden