Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone XR – Apples mest intressanta lur

Tråden skapades och har fått 67 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av PaO:

Håller med dig om att Apples mobiler håller längre och är snabbast på marknaden men med iPad lanseringen så kommer Apple att pressa priset max uppåt och frågan är var smärtgränsen går för entuiaster.

När jag vill se en bra film på mobilen så har jag följande Bixby snabb komando och man märker skillnad även om själva filmen inte blir bättre ?. Upplösningen till höger är ju annars tänkt för VR

Ja jag tror att Apple försöker motivera iPad Pro ännu mer som en ”laptop-dödare”.
Det blir en krock när vi dels inte har alla förutsättningar att använda iPaden på det sättet tillsammans med att vi är vana vid en annan prissättning.

Är nog därför vi ser en annan prissättning på MacBook Air tillsammans med en förvirrande prissättning på alla MacBook-modeller.
Känns som Apple inte tar Mac på allvar längre även om de uppdaterar dom till och från det senaste.
MacBook 12” uppdatera dom färgen utan byta processor i för att den hade fått samma som air men sänkte ändå inte priset.
Den har både sämre processor, sämre USB-c, mindre skärm, ingen Touch ID och kostar mer.

  • Medlem
  • 2018-11-02 06:12
Ursprungligen av Mackan1984:

Ja jag tror att Apple försöker motivera iPad Pro ännu mer som en ”laptop-dödare”.
Det blir en krock när vi dels inte har alla förutsättningar att använda iPaden på det sättet tillsammans med att vi är vana vid en annan prissättning.

Är nog därför vi ser en annan prissättning på MacBook Air tillsammans med en förvirrande prissättning på alla MacBook-modeller.
Känns som Apple inte tar Mac på allvar längre även om de uppdaterar dom till och från det senaste.
MacBook 12” uppdatera dom färgen utan byta processor i för att den hade fått samma som air men sänkte ändå inte priset.
Den har både sämre processor, sämre USB-c, mindre skärm, ingen Touch ID och kostar mer.

Jag ännu mindre insatt i Mac än mobiler ?
Men låter onekligen som förvirrande prissättning
Jag har hela tiden sagt att X är ett prismässigt haveri för oss konsumenter och nu ser vi Xr dyr och Xs Max vansinnigt dyr. Apple redovisade igår siffror och aktien föll så de är under biljon gränsen. Men det är inte det mest intressanta utan medelpriset på en iPhone blev 751 mot målet på 793 dollar, det betyder att iPhone 7 och 8 nog säljer fortfarande stort. Men det mest intressanta var att Apple inte längre kommer att presentera antalet sålda enheter, undra varför ?
Nästa steg blir ju att Apple skrotar 7 och 8 serien totalt

Ursprungligen av PaO:

Jag ännu mindre insatt i Mac än mobiler ?
Men låter onekligen som förvirrande prissättning
Jag har hela tiden sagt att X är ett prismässigt haveri för oss konsumenter och nu ser vi Xr dyr och Xs Max vansinnigt dyr. Apple redovisade igår siffror och aktien föll så de är under biljon gränsen. Men det är inte det mest intressanta utan medelpriset på en iPhone blev 751 mot målet på 793 dollar, det betyder att iPhone 7 och 8 nog säljer fortfarande stort. Men det mest intressanta var att Apple inte längre kommer att presentera antalet sålda enheter, undra varför ?
Nästa steg blir ju att Apple skrotar 7 och 8 serien totalt

Men iPhone X är inte värre än de andra flaggskepp vi ser nu som släpps för mellan $900-$1000 dollar.
Det är ju också ett test för att se om vi kunder är villiga att öppna plånboken nu när det även kom ut att genomsnitts-amerikanen har sin lur i tre år.

För även om vi i Sverige får betala 9500:- för en xr är lanseringspriset $750 dollar, iPhone 7, 8 gick för $699 dollar och plus-modellerna för $799.

Det är bara positivt om Apple tappar försäljning i mina ögon.
Lyssnade på en amerikansk podd som tog upp att om vi bortser från iPhone Xr så har Apple höjt alla nya modeller i iPhone, iPad och Mac med 20% ganska så exakt.

Misstänker att våran teknik har längre hållbarhet och detta börjar synas i Apples siffror.
Fler iPhones är aktiva och rullar på menas färre uppdaterar lika frekvent.
Deras kända köer försvinner och det är inte längre lika tufft att ha senaste luren.

Senast redigerat 2018-11-02 07:53
  • Medlem
  • International user
  • 2018-11-02 11:48
Ursprungligen av PaO:

Kanske inte men detta jag menar ?
Var och klämde på en Xr idag
Skärmen är ju bättre än jag trodde men inte i klass med OLED i mitt tycke. Men priset är alldeles för högt i mina ögon.

Det är som jag anade. Det där är en funktion som egentligen bara finns för att man inte har löst de grundläggande problemen.

Vad du ställer in är inte upplösningen på skärmen, utan uplösningen som renderas, detta måste senare översättas till skärmens upplösning såvida de inte är samma. Om de inte är de samma innebär det att man måste skala om vilket alltid innebär sämre bild, sämre skärpa och en hel del annat.

Visserligen så är ju upplösningarna som används på mobiler så höga idag att ifall man inte gör bort sig helt märker man knappast någon skillnad.

Jag hade hellre sett en SE 2

Kan inte riktigt se syftet med skärmstorleken ett mellanting där mellan XS och Max, skulle vart trevligare med en mindre skärm med XR egenskaper.

En aning dyr med tanke på priset om det nu är tänkt att vara en instegsmodell.

Senast redigerat 2018-11-16 19:07

Köpte en XR på releasedagen men bytte till en X två veckor senare. Kom från en 8 och tänkte att XR skulle bli perfekt, men jag kunde inte riktigt komma överens med de tjockare bezels som den har. Något jag inte sett nån annan ta upp är att jag tycker de ser extra tjocka ut eftersom aluminiumramen sticker ut mer än vad stålramen på X gör!

Dessutom (hur jag nu ska förklara) så tycker jag att det ser ut som att det är stort utrymme mellan skärmen och displayen, upplevde samma när jag såg iPad (6?) som kom i våras. Det ser helt enkelt inte lika slimmat ut som på X och iPad Pro osv. Har till och med för mig att det såg mer slimmat ut även på iPad Air 2.

Berodde även en del på storleken, för min smak så var den för stor och för tjock.

Dock vill jag understryka att det är en grym telefon annars, dessa saker jag tagit upp är ju helt enkelt bara ytligt tyckande ?

Ursprungligen av tmjonasson:

Köpte en XR på releasedagen men bytte till en X två veckor senare. Kom från en 8 och tänkte att XR skulle bli perfekt, men jag kunde inte riktigt komma överens med de tjockare bezels som den har. Något jag inte sett nån annan ta upp är att jag tycker de ser extra tjocka ut eftersom aluminiumramen sticker ut mer än vad stålramen på X gör!

Dessutom (hur jag nu ska förklara) så tycker jag att det ser ut som att det är stort utrymme mellan skärmen och displayen, upplevde samma när jag såg iPad (6?) som kom i våras. Det ser helt enkelt inte lika slimmat ut som på X och iPad Pro osv. Har till och med för mig att det såg mer slimmat ut även på iPad Air 2.

Berodde även en del på storleken, för min smak så var den för stor och för tjock.

Dock vill jag understryka att det är en grym telefon annars, dessa saker jag tagit upp är ju helt enkelt bara ytligt tyckande ?

hade det varit en svart xr hade jag nog bytt med dig ?

Ursprungligen av Mackan1984:

hade det varit en svart xr hade jag nog bytt med dig ?

Den var vit, faktiskt så tycker jag att den svarta XR är den som ser ut att ha störst ram runt skärmen av alla ?? det blir så jäkla mycket svart runt om ?

Men som sagt, smaksak och det är en schysst lur!

Bevaka tråden