Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ditt senaste inköp (med bilder)

Tråden skapades och har fått 1547 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Senaste inköpet blev en ny jobbtelefon (XS silver) och ett par AirPods att ha på jobbet. iPhonen känns lite för liten när man är van vid en XS Max, tur att man har båda så man kan variera

  • Medlem
  • Lund
  • 2018-11-14 18:18
Ursprungligen av MrQuattro:

Senaste inköpet blev en ny jobbtelefon (XS silver) och ett par AirPods att ha på jobbet. iPhonen känns lite för liten när man är van vid en XS Max, tur att man har båda så man kan variera

Är det ett Microsoft Sculpt i bakgrunden?

Ursprungligen av Cribe:

Är det ett Microsoft Sculpt i bakgrunden?

Jajjemän! Har du också ett sådant? Mina handleder är mycket gladare efter att jag bytte ut mitt standard tgb mot ett sculpt,

  • Medlem
  • Lund
  • 2018-11-14 18:29
Ursprungligen av MrQuattro:

Jajjemän! Har du också ett sådant? Mina handleder är mycket gladare efter att jag bytte ut mitt standard tgb mot ett sculpt,

Japp, skaffade först Ergonomic men blev inte vän med det så köpte ett Comfort. Ska kanske plocka fram Erfonomic och ge det en chans till...

Ursprungligen av Cribe:

Japp, skaffade först Ergonomic men blev inte vän med det så köpte ett Comfort. Ska kanske plocka fram Erfonomic och ge det en chans till...

Hade också ett Ergonomic back in the days, men det känns klumpigt jämfört med Sculpt. Gillar även musen man får på köpet med Sculpt, tar dock någon vecka innan man vant sig vid den. Det dåliga med Sculpt är att bluetooth receivern är MS egna så vad jag vet är det inte möjligt att byta ut den på ett enkelt sätt om man skulle råka supa bort den.

  • Medlem
  • Lund
  • 2018-11-14 18:42
Ursprungligen av MrQuattro:

Hade också ett Ergonomic back in the days, men det känns klumpigt jämfört med Sculpt. Gillar även musen man får på köpet med Sculpt, tar dock någon vecka innan man vant sig vid den. Det dåliga med Sculpt är att bluetooth receivern är MS egna så vad jag vet är det inte möjligt att byta ut den på ett enkelt sätt om man skulle råka supa bort den.

Var lite otydlig. Jag har Sculpt Ergonomic och Sculpt Comfort ?

Ursprungligen av Cribe:

Var lite otydlig. Jag har Sculpt Ergonomic och Sculpt Comfort ?

Aha! Det var ett sånt här jag menade att jag tidigare haft:

  • Medlem
  • 2018-11-14 20:40

Netgear PLP1200 - När kabeldragning inte är aktuellt...
Är lite skeptisk till homeplug, speciellt när Netgear säger upp till 1200Mbps och nätverksporten är i en gig :D.

  • Medlem
  • 2018-11-14 22:19
Ursprungligen av Swift:

Netgear PLP1200 - När kabeldragning inte är aktuellt...
Är lite skeptisk till homeplug, speciellt när Netgear säger upp till 1200Mbps och nätverksporten är i en gig :D.
https://www.elgiganten.se/image/dv_web_D18000100262767/NGPLP1200/netgear-powerline-plp1200-naetverksadapter-2-pack.jpg

Det är som vanligt. "Upp till" är bara ett teoretiskt värde, var nöjd om du får ut hälften.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2018-11-15 12:24
Ursprungligen av IngoX:

Det var ny information för mig, men du är säkert expert på göteborgare. Hur som helst är det den jag helst villl ha!

Inte på något sätt men det är det jag alltid har fått höra från urgöteborgare.

Hade inte tänkt ge Apple mer pengar i år men råkade öppna plånboken för en MacBook Pro 13” så nu har jag fyra nyanser utav spacegrey ?

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2018-11-15 15:58
Ursprungligen av joakimo:

Kablar är irriterande därför blev det en trådlös joypad till min Raspberry Pi.

En sån vill jag ha! Varifrån beställde du?

Ursprungligen av jonasn:

En sån vill jag ha! Varifrån beställde du?

Det ser ut som en 8bitdo-kontroll. @joakimo kan nog bekräfta det. Jag har två stycken SNES-varianter från dem (utan analoga kontroller) och de är fantastiska. Rekommenderas!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2018-11-15 16:51
Ursprungligen av jonasn:

En sån vill jag ha! Varifrån beställde du?

Ursprungligen av suddgummi:

Det ser ut som en 8bitdo-kontroll. @joakimo kan nog bekräfta det. Jag har två stycken SNES-varianter från dem (utan analoga kontroller) och de är fantastiska. Rekommenderas!

Det stämmer att det är 8bitdo, de finns att köpa i ganska många olika varianter. Tror att jag köpte min från Cdon.

  • Medlem
  • Lund
  • 2018-11-15 23:12

Köpte en iPhone XS till mig själv i födelsedagspresent ?
Alla vet väl hur den ser ut så skippar bilden.

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2018-11-16 10:29
Ursprungligen av joakimo:

Det stämmer att det är 8bitdo, de finns att köpa i ganska många olika varianter. Tror att jag köpte min från Cdon.

Härligt. Jag googlade mig fram till 8bitdo rätt snabbt men visste inte om det fanns svenska återförsäljare. Tack för tips!

  • Medlem
  • 2018-11-16 11:56
Ursprungligen av Dalle:

Det är som vanligt. "Upp till" är bara ett teoretiskt värde, var nöjd om du får ut hälften.

Fick bli en snabbtest hemma, fick inte ut mer än 70mbit i ett elnät byggt 2014, oavsett om der var 1 eller 10m på samma fas.
Som väntat, en riktig nödlösning.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-11-16 12:30
Ursprungligen av Mackan1984:

Spännande ?
Ser fram emot en artikel om det.

Har suttit och skrivit på artiklar, redigerat bilder och igår fick jag pennan också. Artikeln kommer dyka upp nästa vecka, men jag kan redan nu säga att det blir en mycket positiv slutsats! PS: börjar bli orimligt många testtelefoner på skrivbordet nu.

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2018-11-16 14:17
Ursprungligen av ekloev:

börjar bli orimligt många testtelefoner på skrivbordet nu.

Jag har också arbetat som testredaktör en gång i tiden. Man lärde sig rätt snabbt att fota hur saker var packade och att märka upp laddare. Nedanstående bild från när jag gjorde två jämförande digitalkameratest samtidigt..

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-11-16 14:28
Ursprungligen av jonasn:

Jag har också arbetat som testredaktör en gång i tiden. Man lärde sig rätt snabbt att fota hur saker var packade och att märka upp laddare. Nedanstående bild från när jag gjorde två jämförande digitalkameratest samtidigt..

Haha, jag känner igen det där från Datormagizin-tiden, på den tiden testade jag också en hel del prylar som hade väldigt likartade laddare ? Dagens smartphones brukar ha laddare som skiljer sig åt så pass mycket utseendemässigt att det inte är något problem, förutom när vi har flera produkter från samma företag inne, då kan det bli kämpigt. Oneplus och Samsungs laddare brukar inte skilja sig åt nämnvärt, där har jag kliat mig på huvudet ett par gånger om vilken laddare som tillhör vilken produkt.

Var var du testredaktör för någonstans? Mvh, nyfiken

Ursprungligen av ekloev:

Har suttit och skrivit på artiklar, redigerat bilder och igår fick jag pennan också. Artikeln kommer dyka upp nästa vecka, men jag kan redan nu säga att det blir en mycket positiv slutsats! PS: börjar bli orimligt många testtelefoner på skrivbordet nu.

Spännande!
Jag får nog säga som @jakobnilsson, att det är mycket möjligt att jag har köpt min sista Mac.

  • Medlem
  • 2018-11-16 16:17
Ursprungligen av ekloev:

Har suttit och skrivit på artiklar, redigerat bilder och igår fick jag pennan också. Artikeln kommer dyka upp nästa vecka, men jag kan redan nu säga att det blir en mycket positiv slutsats! PS: börjar bli orimligt många testtelefoner på skrivbordet nu.

Blir avundsjuk för mindre, Webhallen har ännu inte lyckats leverera förhandsbeställningen på min 11" med tangentbord och penna...

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2018-11-16 16:25
Ursprungligen av ekloev:

Var var du testredaktör för någonstans? Mvh, nyfiken

Smartson, som var fristående. Mina tester köptes bland annat av Aftonbladet, tidningen Land och Verdens Gang. Testredaktionen såldes 2012 och bytte namn till Wiseguide, men verkar inte finnas kvar idag. Jag testade typ allt som var bärbart och drevs av el, samt tvåsitsiga bilar då och då.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-11-16 18:12
Ursprungligen av spode:

Blir avundsjuk för mindre, Webhallen har ännu inte lyckats leverera förhandsbeställningen på min 11" med tangentbord och penna...

Den som väntar på något gott heter det ju ? Väntar alldeles för länge kanske? Du har hur som helst en förträfflig upplevelse att se fram emot!

Frugan slängde till mig denna idag, vad hon nu menar med det.

Ursprungligen av RolexJocke:

Frugan slängde till mig denna idag, vad hon nu menar med det.

http://www.watchwallpapers.com/pnb.jpg

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-11-16 21:34
Ursprungligen av RolexJocke:

Frugan slängde till mig denna idag, vad hon nu menar med det.

http://www.watchwallpapers.com/pnb.jpg

Hon minns dina mjuka kramar från förr i tiden och längtar! Bjud henne på en eller två. Raka ena sidan? ?

  • Medlem
  • Lund
  • 2018-11-16 22:08
Ursprungligen av Mackan1984:

Ser ut som hon vill hs kvar skägget men lite mer underhållet ?

#Dongle-life och en Microsoft designer mouse

Ursprungligen av ekloev:

Har suttit och skrivit på artiklar, redigerat bilder och igår fick jag pennan också. Artikeln kommer dyka upp nästa vecka, men jag kan redan nu säga att det blir en mycket positiv slutsats! PS: börjar bli orimligt många testtelefoner på skrivbordet nu.

Ett långt men intressant klipp, nu älskar ju Morrison Apple så han är ju lite färgad kanske men det går ju inte tala emot det som visas.
Redigering av ett 4K-klipp.
Som han säger i klippet så känner vi alla igen när macbookens fläktar ställer sig på högvarv och förstör den tysta illusionen, menas iPaden inte ens visar att den svettas.

Bevaka tråden