Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Siri kan få offline-läge

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Enligt en patentansökan från Apple kan företagets röstassisitent Siri hjälpa dig utan att kräva internetanslutning i framtiden.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2018-11-19 13:15

Intressant att man kan få patent på det här.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-11-19 13:52
Ursprungligen av chiba:

Intressant att man kan få patent på det här.

Det är själva metoden för hur de får Siri att fungera offline de patenterar, inte att en röstassistent kan användas offline. Hade det varit möjligt att patentera så brett hade teknikbranschen sett mycket tråkigare ut

Dom borde börja med att göra Siri bättre. Inte minst på Svenska.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2018-11-19 16:13

Vad ska Siri göra offline? Hur mycket måste hon kunna offline?

Hey Siri, skapa en påminnelse, införskaffa elverk.
Hey Siri, radera nästa års fjällvandring från min kalender.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-11-19 17:04
Ursprungligen av reboot81:

Vad ska Siri göra offline? Hur mycket måste hon kunna offline?

Hey Siri, skapa en påminnelse, införskaffa elverk.
Hey Siri, radera nästa års fjällvandring från min kalender.

Det är väl främst saker som inte behöver en uppkoppling som Siri skulle behöva kunna göra offline. Starta en timer, lägg in en påminnelse, ta fram en viss app, etc är ju saker som inte behöver hämta eller spara information till molnet. Tidigare har uppkoppling krävts eftersom enheterna inte haft den beräkningskraft och algoritmer som behövs för att analysera rösten och göra bedömningar utifrån detta, men nu när det sitter så kraftfulla kretsar i systemen med dedikerade hjälpprocessorer för just den sortens beräkningar blir det ju möjligt att flytta ner det lokalt.

Ursprungligen av ekloev:

Det är väl främst saker som inte behöver en uppkoppling som Siri skulle behöva kunna göra offline. Starta en timer, lägg in en påminnelse, ta fram en viss app, etc är ju saker som inte behöver hämta eller spara information till molnet. Tidigare har uppkoppling krävts eftersom enheterna inte haft den beräkningskraft och algoritmer som behövs för att analysera rösten och göra bedömningar utifrån detta, men nu när det sitter så kraftfulla kretsar i systemen med dedikerade hjälpprocessorer för just den sortens beräkningar blir det ju möjligt att flytta ner det lokalt.

Hoppas det kommer snart. Jag har IOS 12 på min Ipad och där finns det inte ännu
Anna Maria

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-01-23 22:07
Ursprungligen av Anna Maria:

Hoppas det kommer snart. Jag har IOS 12 på min Ipad och där finns det inte ännu
Anna Maria

Har du inte Siri på din iPad?

1
Bevaka tråden