Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Blåtandsanslutning i bil med iPhone

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej
Har Apple ändrat nånting i blåtandsprotokollet på iPhone med dom senaste uppdateringarna? Har en Citroen C4 där den tappar blåtandsuppkopplingen för handsfree mot bilradion hela tiden mot min iPhone. Både med min nuvarande iPhone xs max samt min förra iPhone 7. Båda med senaste uppdateringen. Tror det började med ios 12. Det kopplar upp, men efter nån halv minut tappas kopplingen. Samma beteende med olika iPhone. Med frugans android, xiaomi mi8 funkar uppkoppling problemfritt...

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-11-20 14:17

Ingen hjälp för dig, men fungerar som vanligt i min VW Tiguan.
Tyvärr lär Apple och biltillverkaren skylla på varandra.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-11-20 14:32

Kan vara allmänt bluetooth-fel i och med iOS12. Efter jag uppdaterade till iOS12 kopplar mina Bose QC35 bort titt som tätt.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2018-11-20 15:18
Ursprungligen av bjorsi:

Kan vara allmänt bluetooth-fel i och med iOS12. Efter jag uppdaterade till iOS12 kopplar mina Bose QC35 bort titt som tätt.

Har du provat att ta bort parningen och sedan para om igen?

Ursprungligen av frazze:

Har du provat att ta bort parningen och sedan para om igen?

Vet att du citerade annat svar men det har jag gjort

  • Medlem
  • Lund
  • 2018-11-20 21:49

Har också haft lite problem med bluetooth sen iOS 12. Mitt Jabra-headset fungerade kanon med både iPad och iPhone uppkopplade samtidigt innan. Efter iOS 12 så hackar ljudet om det är kopplad till båda samtidigt, är det bara kopplat till en så fungerar det fint.

En liten uppdatering, verkar vara nåt problem i iOS12. Hittade den här tråden på Apples support forum:
https://discussions.apple.com/thread/8565369

Ett "problem" jag märkt sedan iOS12 är att i mitt Plantronics Voyager Legend headset så dyker telefonens ringsignal upp då och då under samtal. Har provat och para om utan någon förändring. Jag har inte fördjupat mig i detta eftersom det är inte ett jätteproblem.

1
Bevaka tråden