Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya programpaket från Macbuzzer, MacFriendly, MacUpdate, m.fl

Tråden skapades och har fått 265 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Japp, lite konstigt men kanske bara är för dom som köpt det redan, har inte luskat vidare om så är fallet.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2014-11-26 18:50

Köp Parallels för 839:- och få resten av mjukvaran på köpet.
https://buy.parallels.com/329/purl-bf-pd10f-b...

Ursprungligen av joakimo:

Köp Parallels för 839:- och få resten av mjukvaran på köpet.
https://buy.parallels.com/329/purl-bf-pd10f-b...

Ett riktigt bra deal.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2014-11-26 19:38
Ursprungligen av CekariYH:

Ett riktigt bra deal.

Samma deal här announce@parallels-universe.com men för 509,99 SEK !

Ursprungligen av Le:

Samma deal här announce@parallels-universe.com men för 509,99 SEK !

Eh, va?

Vill du jag skall sända ett mail?
Med vilken info?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2014-11-26 19:53
Ursprungligen av Le:

Samma deal här announce@parallels-universe.com men för 509,99 SEK !

"Upgrade version for Parallels Desktop 8 for Mac and above only"

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2014-11-26 20:03

Tack joakimo. Lyckades virra till det med länken.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-11-27 10:05

Pixelmator på rea, nu 109kr.

Jag snubblade över ett paket hos StackSocial idag. Först tyckte jag det mest var skräp, ointressanta saker varav jag desssutom hade det mesta, men så föll ögonen på Data Backup 3. Det är tydligen ett alternativ till Carbon Copy Cloner och SuperDuper? Någon som känner till det? För 5 dollar låter det som ett fynd!

Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Jag snubblade över ett paket hos StackSocial idag. Först tyckte jag det mest var skräp, ointressanta saker varav jag desssutom hade det mesta, men så föll ögonen på Data Backup 3. Det är tydligen ett alternativ till Carbon Copy Cloner och SuperDuper? Någon som känner till det? För 5 dollar låter det som ett fynd!

Nu har jag börjat använda Data Backup 3. Det är inte snyggt, det är rätt råddigt och klumpigt och verkar inte kunna klona lika smart som CCC kan. (Jag tror inte att jag kan välja bort vissa stora mappar på ett enkelt sätt.)

Å andra sidan ingår det i "minivarianten" som man får för bara en dollar! Och det verkar gör sitt jobb.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-01-18 18:04

The MacHeist Anarchy Bundle á 15USD.

Default Folder X
$35
VirusBarrier
$108
uBar
$20
Speedy
$20
TotalFinder
$18
Parallels Access
$20
CodeKit
$32
Cocktail
$19
Little Snitch
$35
Postbox 4
$10

De sista två är med om tillräckligt många köper paketet...

Är det någon som ännu inte har Default Folder X? Slå till! Little Snitch och Cocktail är också ett par klassiker. Övriga delar i paketet kan jag inte uttala mig om, men DFX är oumbärligt. Basta!

Ursprungligen av reboot81:

The MacHeist Anarchy Bundle á 15USD.

Default Folder X
$35
VirusBarrier
$108
uBar
$20
Speedy
$20
TotalFinder
$18
Parallels Access
$20
CodeKit
$32
Cocktail
$19
Little Snitch
$35
Postbox 4
$10

De sista två är med om tillräckligt många köper paketet...

Hmm. Är det bara jag som får detta när jag går in på Macheist?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-01-18 20:21
Ursprungligen av suddgummi:

Hmm. Är det bara jag som får detta när jag går in på Macheist?

Eh, va?

Via google translate: (Sidtitel: "Mac Robbery")

Ursprungligen av reboot81:

The MacHeist Anarchy Bundle á 15USD.

Default Folder X
$35
VirusBarrier
$108
uBar
$20
Speedy
$20
TotalFinder
$18
Parallels Access
$20
CodeKit
$32
Cocktail
$19
Little Snitch
$35
Postbox 4
$10

De sista två är med om tillräckligt många köper paketet...

Jag brukar köpa det mesta från MacHeist, men denna gång var det inget intressant som jag inte redan har. Och gratis-för-ett-tweet-bonusen (som min son ville ha) fick jag inte för deras system buggade ur!

Anarchy bundle har i enlighet m sitt namn förlängts i två dagar till o fått ännu ett program

Jag köpte just paketet. Det är främst Default Folder som lockar men även några andra

Ursprungligen av Mymac4ever:

Jag köpte just paketet. Det är främst Default Folder som lockar men även några andra

Default Folder är utmärkt, rekommenderas! Själv har jag ett par licenser så det var inte någon poäng för mig.

Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Default Folder är utmärkt, rekommenderas! Själv har jag ett par licenser så det var inte någon poäng för mig.

För många år sedan när jag ff höll på m Applescript försökte jag mig på att programmera en lösning för att få nedladdade filer att automatiskt sparas i olika mappar...utan att lyckas.

DefaultFolder låter precis som det jag söker/sökte

  • Medlem
  • Vasa
  • 2015-06-26 19:15

Vad tycker ni om Summer Mac Essentials Bundle?

Alltid nu som då dyker det upp olika bundles, det vill säga flera appar ihopklumpade till ett paket till kraftigt rabatterat pris. Summer Mac Essentials Bundle, http://www.cultofmac.com/324426/90-off-the-summer-mac-essentials-bundle-ft-unibox-noiseless-hider-2-and-more-deals/, kom för en knapp månad sedan. Någon som testat någon av apparna som ingår? Själv är jag speciellt intresserad av Beamer 2.

Har Beamer "1" och det funkar kalas.
Har även Hider 2 men det är lite dåligt då man inte kan ha en gemensam datafil på tex iCloud om man har flera datorer, annars gör det det ska väldigt lättfattligt, men märk väl det är bara en app där man kan samla sina hemligheter, den hjälper inte till med lösen etc on demand sas.
iStat Menus är en klassiker som jag har haft mycket nytta av genom åren.

Resten vet jag inte.
När det gäller Jump Desktop tycker jag att TeamViewr funkar ypperligt och gratis för personligt bruk och finns till Mac, Win, iOS mfl.

Edit: Nej fanken det är ju Beamer 2.xx jag har

Att sälja programpaket ser jag bara som ett sätt att få betalt för appar som ingen köper.
Så tack men nej tack

Ursprungligen av Megolon:

Att sälja programpaket ser jag bara som ett sätt att få betalt för appar som ingen köper.
Så tack men nej tack

Jag håller inte med dig här.
Har hittat en del pärlor som jag inte visste fanns och lite annat genom dessa bundles. En del dyra som fan så har noga sparat in många tusenlappar genom åren.
Vissa är trogna följeslagare andra har man sen hittat andra som ersatt dom.
Att det sedan följer med en del skräp må vara hänt, men man behöver ju inte installera dom.

Tänk på att det finns ”nybörjare” som inte vet alla program som finns och/eller inte har ekonomin att köpa och testa allt. Det finns ju en del bra där man kan testa en 14-30 dagar innan man köper men inte alla.

Thaniz var ju dessutom smart och frågade om råd om programmen också, så då är det väl bättre att ge lite vägledning?

Ursprungligen av Megolon:

Att sälja programpaket ser jag bara som ett sätt att få betalt för appar som ingen köper.
Så tack men nej tack

Jag köpte ett sådant programpaket och det programmet jag ville ha blev billigare att köpa på det viset. Som bonus fick jag nästan tio andra program utan kostnad!

Parallels har ett programpaket här: https://buy.parallels.com/329/purl-bfcm15-app...

1Password 5
Evernote Premium
PDFpenPro 7

är väl dom som kan vara av intresse.

MacHeist Black Friday 2018

MacHeist har en Black Friday-special i sex dagar framåt.

25 USD för:

  • Acorn 6 (bildbehandling)

  • CrossOver 18 (köra PC-program på mac

  • Gemini 2

  • Scapple

  • Clip Studio Paint Debut (fd Manga Studio)

  • PDF Converter OCR 6

  • NetShade VPN

  • Spotless

  • mSecure Pro (lösenordshanterare)

  • Next FlipBook Maker Pro

Bevaka tråden