Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Oneplus 6T lanseras i färgen Thunder Purple

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-11-15 12:28

Oneplus har idag lanserat en ny färg för Oneplus 6T, kallad Thunder Purple. Det är en lila färg som övergår i svart längsmed telefonens bakre övre sida. Personligen tycker jag inte den här är lika lyckad som den röda färgen från vårens Oneplus 6, men jag har kollegor som gillar den desto bättre.

Jag vet inte om jag är helt förtjust i att en ny färg lanseras knappt två veckor efter lanseringen av telefonen, de som köpte en OP6T på lanseringsdagen men föredrar den här färgen måtte känna sig något lurade. När nya färger har lanserats tidigare har det åtminstone skett några månader efter lanseringen av produkten. Hur känner ni inför detta?

Håller med. Bättre när de väntar några månader med att släppa nya färger.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-11-15 16:06
Ursprungligen av matssoderstrom:

Håller med. Bättre när de väntar några månader med att släppa nya färger.

Ja jag hade nog känt mig lite snuvad om jag köpt en Oneplus 6T på lanseringsdagen. Om jag ska se det från Oneplus perspektiv vill de kanske hålla telefonen i rampljuset efter lanseringen, och lansering av ny färg är ju en metod för att uppnå det, men Oneplus säger sig också vara väldigt måna om sin community av fans och lansering av ny färg kort efter produktsläpp riskerar ju att förarga deras största fans som köper telefonen direkt.

Ursprungligen av ekloev:

Ja jag hade nog känt mig lite snuvad om jag köpt en Oneplus 6T på lanseringsdagen. Om jag ska se det från Oneplus perspektiv vill de kanske hålla telefonen i rampljuset efter lanseringen, och lansering av ny färg är ju en metod för att uppnå det, men Oneplus säger sig också vara väldigt måna om sin community av fans och lansering av ny färg kort efter produktsläpp riskerar ju att förarga deras största fans som köper telefonen direkt.

Nu tycker jag inte att den nya färgen är speciellt tilltalande så för min del hade det inte spelat så stor roll

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-11-15 16:30
Ursprungligen av matssoderstrom:

Nu tycker jag inte att den nya färgen är speciellt tilltalande så för min del hade det inte spelat så stor roll

Nej det tycker inte jag heller, tycker den ser lite små-tacky ut, men om det exempelvis varit den lavaröda färgen från OP 5T eller OP6 hade jag däremot blivit något gramse ?

Bäst är om alla färger släpps på en gång. Typ som Sony:
https://www.elgiganten.se/search?SearchTerm=s...

Men OnePlus kanske tycker det är en bra strategi att släppa eftersom? Fast som kund känner jag det är bättre att kunna välja vad jag vill omgående om jag är i färd med att uppgradera mobilen.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-11-17 20:46
Ursprungligen av johnh3:

Bäst är om alla färger släpps på en gång. Typ som Sony:
https://www.elgiganten.se/search?SearchTerm=s...

Men OnePlus kanske tycker det är en bra strategi att släppa eftersom? Fast som kund känner jag det är bättre att kunna välja vad jag vill omgående om jag är i färd med att uppgradera mobilen.

Just Sonys bekymmer är udda. På sätt och vis inte, eftersom nästan alla produkter de släpper ifrån sig har en eller fler större brister som gör att jag inte kan rekommendera dem, men på många andra sätt gör de exakt vad många vill utan att få beröm och framgång för det. De är snabbt ute med Android-uppdateringar, har ofta moderna funktioner som de är tidigt ute med, men lyckas ändå inte. Men som helhetsupplevelsen brukar det som sagt vara oslipade produkter, företag som Oneplus gör ett bättre jobb med helheten. Men som du skriver, Oneplus borde släppa alla planerade färger direkt och släppa nya färger några månader senare när produktens försäljning kanske behöver få nytt liv.

Säkerhetshål upptäkt i OOS

John Wu (Magisk utvecklaren) har upptäkt ett säkerhetshål i OnePlus operativ Oxygen OS: Länk (Twitter)

1
Bevaka tråden