Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur överför man musik från dator till iPhone?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2018-11-21 23:21

Hur tanka musik från datorn till iPhone? Går tydligen inte koppla samman dator-iPhone med kabel.

Senast redigerat 2018-11-21 23:35
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2018-11-21 23:48
Ursprungligen av gert:

Hur tanka musik från datorn till iPhone? Går tydligen inte koppla samman dator-iPhone med kabel.

Vad händer när du kopplar ihop dator-iphone? Får du något felmeddelande? Beskriv gärna lite mer!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-11-22 09:18

Använd iTunes. Vilken sorts dator har du?

  • Medlem
  • International user
  • 2018-11-22 10:02
Ursprungligen av gert:

Hur tanka musik från datorn till iPhone? Går tydligen inte koppla samman dator-iPhone med kabel.

Det går utmärkt att kopplia ihop en iPhone med kabel till datorn, såvida inget är sönder.
För att överföra musik använder man normalt iTunes, det går även att överföra musik från iTunes trådlöst till iPhone, första gången kanske det kräver att man kopplar i kabeln. Men det var länge sen jag gjorde något sådant så man kanske inte behöver koppla in den med kabel första gången mera. Idag sköter jag allt deta via molnet.

Ursprungligen av gert:

Hur tanka musik från datorn till iPhone? Går tydligen inte koppla samman dator-iPhone med kabel.

Jo, det går. Det finns några olika sätt, varav det vanligaste är via iTunes. Men innan vi går vidare så bör du ge lite mer information.

- Vilken dator - Mac eller Windows? Och vilken version av operativsystemet?
- Vilken iPhone-modell, och vilken version av iOS?
- Är iTunes installerat i datorn? Vilken version i så fall?
- Hur kopplas kabeln? Direkt i datorn, eller via en USB-hubb? Provat med en annan kabel?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2018-11-22 11:28

iPhone

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Jo, det går. Det finns några olika sätt, varav det vanligaste är via iTunes. Men innan vi går vidare så bör du ge lite mer information.

- Vilken dator - Mac eller Windows? Och vilken version av operativsystemet?
- Vilken iPhone-modell, och vilken version av iOS?
- Är iTunes installerat i datorn? Vilken version i så fall?
- Hur kopplas kabeln? Direkt i datorn, eller via en USB-hubb? Provat med en annan kabel?

Mac, High Sierra, iTunes senaste, kabel direkt i datorn. Skall först testa i iCloud

  • Medlem
  • International user
  • 2018-11-22 11:55
Ursprungligen av gert:

Skall först testa i iCloud

Om du tänker gå via molnet så ska du synka dina låtar upp till Apple Molnet med apples Music Match eller va det hette, idag inbakat i Apple Music som är en prenumerations tjänst, inte kopiera filerna till iCloud disken, om det var det du tänkte.

Hur har du dina musik filer idag? Använder du iTunes eller Apple Music?

Ursprungligen av gert:

Mac, High Sierra, iTunes senaste, kabel direkt i datorn. Skall först testa i iCloud

Tack för de svaren! Men det finns fortfarande obesvarade frågor, både från mig och frazze.

Senast redigerat 2018-11-22 13:47
  • Medlem
  • Malmö
  • 2018-11-22 16:29
Ursprungligen av juanito:

Om du tänker gå via molnet så ska du synka dina låtar upp till Apple Molnet med apples Music Match eller va det hette, idag inbakat i Apple Music som är en prenumerations tjänst, inte kopiera filerna till iCloud disken, om det var det du tänkte.

Hur har du dina musik filer idag? Använder du iTunes eller Apple Music?

Tack för hjälpen!
Den mesta musiken har jag i iTunes, funkar fint. Sen har jag en del musik i mappar separat som jag tänkte lägga på molnet. Men det bryr jag mig nog inte om, eftersom det tydligen är omständigare än jag trodde.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-11-22 18:12

Kör allt via iTunes, då är det skitenkelt att få det i molnet och iPhone.

1
Bevaka tråden