Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Leasa med Per Månad

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ida har besökt Per Månad, en tjänst som leasar bland annat Apple-produkter till företag. Läs mer om hur det funkar här.

Läs hela artikeln här

Vad är fördelarna här jämfört med t.ex avbetalning?

  • Medlem
  • 2018-11-23 11:20
Ursprungligen av Allexz:

Vad är fördelarna här jämfört med t.ex avbetalning?

De vänder sig ju enbart till företag, så att jämföra med avbetalning är inte så relevant tycker jag.

Ursprungligen av Allexz:

Vad är fördelarna här jämfört med t.ex avbetalning?

Leasing kan kanske förklaras som företags sätt att göra avbetalningar på? Men spontant tänker jag också att när du gör en avbetalning kan du inte under avtalstiden byta produkt till något nyare och när avbetalningen är slut är ju produkten din, i Leasing-fallet är den inte automatiskt det. Men som någon redan varit inne på, de två sakerna är nog inte direkt jämförbara.

Ursprungligen av Ida Blix:

Leasing kan kanske förklaras som företags sätt att göra avbetalningar på? Men spontant tänker jag också att när du gör en avbetalning kan du inte under avtalstiden byta produkt till något nyare och när avbetalningen är slut är ju produkten din, i Leasing-fallet är den inte automatiskt det. Men som någon redan varit inne på, de två sakerna är nog inte direkt jämförbara.

Leasing blir ett allt mer attraktivt alternativ, jämfört med avbetalning. Fördelen som jag ser den är främst att inte behöva böka med att sälja av gamla enheter när det ska uppgraderas.

Skulle absolut vara en möjlighet för mig som gärna skulle vilka hålla t ex iPad Pro på senaste modell.

  • Medlem
  • 2018-11-23 20:18
Ursprungligen av jakobnilsson:

Leasing blir ett allt mer attraktivt alternativ, jämfört med avbetalning. Fördelen som jag ser den är främst att inte behöva böka med att sälja av gamla enheter när det ska uppgraderas.

Skulle absolut vara en möjlighet för mig som gärna skulle vilka hålla t ex iPad Pro på senaste modell.

På mitt företag har vi leasat (hyrt) hela IT parken sedan 2013, är inne på andra rundan nu. Server, klienter, skrivarlösning mm.
Man slipper binda kapital och avskrivningar om det är stora investeringar. När man skall omförhandla avtalet är det kanske vissa saker som fortfarande är funktionsdugliga men inte har så stort värde. Om något händer med utrustningen är det bara att kontakta supporten. Nackdelar är väl att det i långa loppet blir något dyrare än kontant.

Jag är mycket positivt inställd till detta för företag mest pga avskrivningar kontra löpande kostnader.

  • Medlem
  • 2018-11-23 20:21
Ursprungligen av Ida Blix:

Leasing kan kanske förklaras som företags sätt att göra avbetalningar på? Men spontant tänker jag också att när du gör en avbetalning kan du inte under avtalstiden byta produkt till något nyare och när avbetalningen är slut är ju produkten din, i Leasing-fallet är den inte automatiskt det. Men som någon redan varit inne på, de två sakerna är nog inte direkt jämförbara.

Är det inte så att......
Leasing är mer som att hyra, du äger aldrig produkten
Avbetalning då äger finansiärerna produkten och du betalar av den till dem tills du äger den.
Kontant är kontant och för företag lika med avskrivningar vid höga belopp

Ju snabbare något faller i värde över tid desto bättre med leasing, typ IT och bilar.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2018-11-23 20:30

För mig verkar det hela vara en betald annonsplats för ett kommersiellt företag. Kanske bör redaktionen ta ett steg bakåt och fundera på sin funktion.

Ursprungligen av Gunnar B:

För mig verkar det hela vara en betald annonsplats för ett kommersiellt företag. Kanske bör redaktionen ta ett steg bakåt och fundera på sin funktion.

Vad är otydligt?

Annnons Tjänster.
Denna artikel innehåller provisionslänkar. Det är ett sätt för oss på 99 att få intäkter. Stöd oss gärna genom att använda länkarna om någon av produkterna lockar till köp.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2018-11-24 09:30
Ursprungligen av Andorr:

Vad är otydligt?

Annnons Tjänster.
Denna artikel innehåller provisionslänkar. Det är ett sätt för oss på 99 att få intäkter. Stöd oss gärna genom att använda länkarna om någon av produkterna lockar till köp.

Nu ja, men när jag skrev min kommentar så såg det ut som vilken artikel som helst.

Ursprungligen av Gunnar B:

Nu ja, men när jag skrev min kommentar så såg det ut som vilken artikel som helst.

Inledningen att artikeln innehåller provisionslänkar var där från början. Vi ändrade utöver det till annons-kategori eftersom vi bedömde att artikeln som helhet var otydlig i det avseendet. Tack för påpekandet @gunnar B

1
Bevaka tråden