Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sony har blivit helt irrelevanta

Tråden skapades och har fått 66 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag undrar om Samsung räknas som innovatörer nu när de gör tv-reklam för en funktion som Xperia haft i flera år.

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2018-09-09 01:51

Tror som sagt inte att Sony har någon stor framtid inom telefoner. Oavsett om de har några enstaka fans så räcker förmodligen deras små volymer, och tunna marginaler, inte till i längden för att bekosta all R&D och andra kostnader. Tror de kommer göra en exit från marknaden inom 3-5 år.

Det är turbulent i hela mobilindustrin. Apple är skakade, Samsung är även dem oroliga. Inte så att de försvinner på något sätt men högpris strategin kanske inte funkar som tänkt.

Sony har varit i stort sett uträknande. Men kanske de har sett ljuset i tunneln? Det verkar som om Xperia XZ3 säljer hyfsat:
https://mobilanyheter.net/2018/11/19/xperia-x...

Det är en bra mobil. Men jag tror inte det är orsaken till att den säljer. När alla andra "mainstreammärken" lanserade flaggskepp kring 10.000 kr så satt Sony ett lanseringspris på måttliga 7.900 kr.
Inte för att det är billigt men ändå..
Jag tror det möjligen har gett lite självförtroende åt Sony så de ser att det finns hopp inom det mobila om man gör saker på rätt sätt.

Ursprungligen av johnh3:

Det är turbulent i hela mobilindustrin. Apple är skakade, Samsung är även dem oroliga. Inte så att de försvinner på något sätt men högpris strategin kanske inte funkar som tänkt.

Sony har varit i stort sett uträknande. Men kanske de har sett ljuset i tunneln? Det verkar som om Xperia XZ3 säljer hyfsat:
https://mobilanyheter.net/2018/11/19/xperia-x...

Det är en bra mobil. Men jag tror inte det är orsaken till att den säljer. När alla andra "mainstreammärken" lanserade flaggskepp kring 10.000 kr så satt Sony ett lanseringspris på måttliga 7.900 kr.
Inte för att det är billigt men ändå..
Jag tror det möjligen har gett lite självförtroende åt Sony så de ser att det finns hopp inom det mobila om man gör saker på rätt sätt.

Sony är det enda tillverkaren inom Android jag skulle gå tillbaka till om nu Apple fortsätter med de höga priserna på Iphone. Sony är duktiga på att uppdatera sina telefoner längre tid och de är snabba med uppdateringarna med. Och enligt testerna jag läst så är Sony XZ3 definitivt med i matchen igen.

Ursprungligen av Ggabbe:

Sony är det enda tillverkaren inom Android jag skulle gå tillbaka till om nu Apple fortsätter med de höga priserna på Iphone. Sony är duktiga på att uppdatera sina telefoner längre tid och de är snabba med uppdateringarna med. Och enligt testerna jag läst så är Sony XZ3 definitivt med i matchen igen.

Jag vet inte, jag. Frugans Sony-telefoner hon hade på sitt förra jobb var uteslutande dåliga på gränsen till oanvändbara. Om de hade varit mina hade jag reklamerat dem som "unfit for purpose".

Ursprungligen av pmarriott:

Jag vet inte, jag. Frugans Sony-telefoner hon hade på sitt förra jobb var uteslutande dåliga på gränsen till oanvändbara. Om de hade varit mina hade jag reklamerat dem som "unfit for purpose".

Jo, så kan det vara. Precis som vissa tycker att deras Iphone strular otroligt mycket. Men som sagt ska det va Android så blir det Sony. Hoppas dock att jag inte behöver byta, men som sagt allt beror på priset.

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2018-11-27 21:58

Krisen för Sony Mobile har bara ökat och bolaget minskar allt mer i betydelse på marknaden.

https://www.nyteknik.se/digitalisering/kris-h...

Personligen så tror jag att de är helt borta från marknaden inom ca 4-5 år, eller att Sony helt säljer av bolaget (troligen kinesisk köpare isf.).

Bevaka tråden