Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ikväll försöker NASA landa Insight på Mars

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ikväll vid 21-snåret försöker NASA landa Insight på Mars. Det går att se via deras kanaler, exempelvis Youtube:

Tyckte mig också se något om en NASA-app för Apple TV.

Jag är så nyfiken på hur det kommer att gå, så ska försöka titta. Om uppdraget kommer lyckas får vi veta först efter midnatt om jag förstod rätt, och chanserna är rätt små. Supersvåra att landa något där.

Vill också tipsa om en favorit-serietecknare som beskriver det häftiga med Insight, och som dessutom är på plats hos NASA och rapporterar via sitt Twitter-konto.

Är nån mer taggad på att se det hela?

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-11-26 17:18

Det här är så jädra coolt, år och månader av planering (och transport till planeten) och allt ska klaffa på några minuter. Galet imponerande! Ska bänka mig med god mat och bara njuta åt den (förhoppningsvis) lyckade landningen.

  • Medlem
  • 2018-11-26 17:31

Här är det inte läge för några kernel panics.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-11-26 18:36
Ursprungligen av Ljung:

Här är det inte läge för några kernel panics.

Eller automatiskt initierade dag 1-patchar vid nedstigning

Ursprungligen av ekloev:

Eller automatiskt initierade dag 1-patchar vid nedstigning

Lite jobbigt om all uplink närmaste sex månaderna går åt till att uppdatera en drivrutin.

Åh så läckert! Den landade och har fått hem en bild till jorden ?

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-11-26 21:04
Ursprungligen av Ida Blix:

Åh så läckert! Den landade och har fått hem en bild till jorden ?

De säger "flawless" och jag är alla sorters häpnadsförd ? Galet imponerande! Spännande att se vad som såg ut att vara en ganska blå himmel också?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2018-11-26 22:06

Och inga omräkningsproblem mellan metriska och foot/pound systemen den här gången.

1
Bevaka tråden