Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Så flyttar du snabbt textmarkören på Iphone och Ipad

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kanske har du haft Iphone och Ipad i flera år utan att känna till detta fantastiskt smidiga tips. Det kommer förändra hur du skriver text på IOS!

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2018-11-28 21:34

Bra tips på något jag inte hade en aning om - tack!

Ursprungligen av omartint:

Bra tips på något jag inte hade en aning om - tack!

Det här gör ju hela skillnaden! Bästa tips jag någonsin snappat upp när det gäller IOS. Lite dumt trodde jag att "alla" visste, men det här får vi se till att sprida helt enkelt.

Spacebar fungerar även på de enheter med 3d-touch ?

Ett värdefullt tips! Tack Jakob! Hade heller ingen aning om detta. Denna finess kan ersätta musen. Nu är iPad ett rejält stycken närmare ”iPad ersätter dator” – fast än är vi inte riktigt där.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-11-29 12:32

Hej,
Det här är verkligen ett supertips. Något som jag också uppskattar i nya iOS är att det går att markera med samma teknik. När man vill markera kickar du bara med ytterligare ett finger och då börjar du markera, magiskt!

  • Medlem
  • 2018-11-29 15:11

Intressant artikel om funktioner som användaren inte känner till. Som till exempel det här med att flytta markören.

https://sixcolors.com/post/2018/11/amazement-...

Ursprungligen av Ljung:

Intressant artikel om funktioner som användaren inte känner till. Som till exempel det här med att flytta markören.

https://sixcolors.com/post/2018/11/amazement-...

Han är bra Jason Snell! Mycket läsvärt!

Tillägg: insåg just att den där är skriven av Dan Moren som också skriver på Six Colors. Nåja, intressant oavsett.

Ursprungligen av Redaktionen:

Kanske har du haft Iphone och Ipad i flera år utan att känna till detta fantastiskt smidiga tips. Det kommer förändra hur du skriver text på IOS!

Läs hela artikeln här

Synd att det av någon anledning inte fungerar i enhandsläge. ?

Ursprungligen av billyjam:

Synd att det av någon anledning inte fungerar i enhandsläge. ?

Hur menar du?

Är detta den funktion som dök upp i iOS 10 för några år sedan?

Ursprungligen av hummel:

Är detta den funktion som dök upp i iOS 10 för några år sedan?

Med 6S tror jag, men den är också delvis ny. Telefoner utan 3D Touch fick möjligheten först med IOS 12 om jag fattade rätt

Ursprungligen av Ida Blix:

Hur menar du?

My bad. Det fungerade inte i enhandsläge när jag testade först, men efter omstart gör det. Kör beta så kan ha med det att göra.

1
Bevaka tråden