Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bilder, Oneplus 6 till nya iPad Pro?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2018-11-20 12:06

Hej,
Väntar ivrigt på att min nya iPad Pro skall levereras av Webhallen, så har inte kunnat testa själv. Därav vänder jag mej till de som kan och vet här på forumet

Går det att koppla min Oneplus 6 rakt till nya iPad pro via usb-c och därigenom flytta bilder till ipad för behandling?

Tack på förhand,
Jan

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-11-20 12:38
Ursprungligen av spode:

Hej,
Väntar ivrigt på att min nya iPad Pro skall levereras av Webhallen, så har inte kunnat testa själv. Därav vänder jag mej till de som kan och vet här på forumet

Går det att koppla min Oneplus 6 rakt till nya iPad pro via usb-c och därigenom flytta bilder till ipad för behandling?

Tack på förhand,
Jan

Svar: ja Om du kopplar in telefonen till Ipad Pro med USB Type-C kommer du få frågan på telefonen hur du vill att den externa USB-anslutningen ska hanteras (ladda extern enhet, MIDI-anslutning, media-överföring, mm). Om du väljer att du ska överföra bilder kommer IOS att se det som en extern bildlagringsenhet, och erbjuda dig att importera bilderna från den.

Testade det nyss (med Huawei Mate 20 Pro förvisso eftersom Oneplus 6T tydligen hade laddats ur) och det fungerar utan problem.

  • Medlem
  • 2018-11-20 12:50
Ursprungligen av ekloev:

Svar: ja Om du kopplar in telefonen till Ipad Pro med USB Type-C kommer du få frågan på telefonen hur du vill att den externa USB-anslutningen ska hanteras (ladda extern enhet, MIDI-anslutning, media-överföring, mm). Om du väljer att du ska överföra bilder kommer IOS att se det som en extern bildlagringsenhet, och erbjuda dig att importera bilderna från den.

Testade det nyss (med Huawei Mate 20 Pro förvisso eftersom Oneplus 6T tydligen hade laddats ur) och det fungerar utan problem.

Kanon! Misstänkte så men var osäker eftersom det är en helt annan miljö än den jag är van att arbeta i!
Tack för att du tog dej tid att pröva.
Då blir det att skaffa en usb-c till usb-c kabel, hmm kanske kan fungera via en hub med vanlig usb också.
tsk tsk, både Huawei mate 20 pro och Oneplus 6T, vilken lyx

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-11-20 12:51
Ursprungligen av spode:

Kanon! Misstänkte så men var osäker eftersom det är en helt annan miljö än den jag är van att arbeta i!
Tack för att du tog dej tid att pröva.
Då blir det att skaffa en usb-c till usb-c kabel, hmm kanske kan fungera via en hub med vanlig usb också.
tsk tsk, både Huawei mate 20 pro och Oneplus 6T, vilken lyx

Haha, båda är testtelefoner vi haft inne för test, så jag är ingen lyxlirare med olika telefoner för olika dagar i veckan ?

  • Medlem
  • 2018-11-20 13:01
Ursprungligen av ekloev:

Haha, båda är testtelefoner vi haft inne för test, så jag är ingen lyxlirare med olika telefoner för olika dagar i veckan ?

Undanförklaringar gör bara saken värre

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-11-20 13:04
Ursprungligen av spode:

Kanon! Misstänkte så men var osäker eftersom det är en helt annan miljö än den jag är van att arbeta i!
Tack för att du tog dej tid att pröva.
Då blir det att skaffa en usb-c till usb-c kabel, hmm kanske kan fungera via en hub med vanlig usb också.
tsk tsk, både Huawei mate 20 pro och Oneplus 6T, vilken lyx

Laddkabeln du får med till iPad Pro är usb-c i båda ändarna, så du borde inte behöva köpa en till kabel.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-11-20 13:05
Ursprungligen av spode:

Undanförklaringar gör bara saken värre

Haha På tal om din tidigare kommentar, jag kommer nog också köpa en hubb för Ipad Pro så jag slipper ha precis rätt kabel i alla situationer. Om jag bara råkar ha en kabel med USB Type-A tillgänglig skulle det vara skönt att kunna använda den istället. Om hubben fungerar som den ska kommer en ansluten enhet visas som bildkälla (om den exponerar sina bilder som just bildenhet dvs, det är det Android-systemet gör när man väljer alternativet i listan på min bild).

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-11-20 13:08
Ursprungligen av bjorsi:

Laddkabeln du får med till iPad Pro är usb-c i båda ändarna, så du borde inte behöva köpa en till kabel.

@spode precis som bjorsi skriver får du ju en USB Type-C-kabel med Ipad Pro i paketet, så är du bara ute efter det behöver du inte köpa till något extra. Den kabeln är den som används med laddkontakten, men kan kopplas loss från laddkontakten och är USB Type-C i båda ändarna.

  • Medlem
  • 2018-11-20 13:37
Ursprungligen av bjorsi:

Laddkabeln du får med till iPad Pro är usb-c i båda ändarna, så du borde inte behöva köpa en till kabel.

Tack för information, suveränt.

Ursprungligen av ekloev:

Haha På tal om din tidigare kommentar, jag kommer nog också köpa en hubb för Ipad Pro så jag slipper ha precis rätt kabel i alla situationer. Om jag bara råkar ha en kabel med USB Type-A tillgänglig skulle det vara skönt att kunna använda den istället. Om hubben fungerar som den ska kommer en ansluten enhet visas som bildkälla (om den exponerar sina bilder som just bildenhet dvs, det är det Android-systemet gör när man väljer alternativet i listan på min bild).

Jag kommer absolut att skaffa en hubb, lutar mot den från Plexgear eftersom den verkar fungera med iPad. Dessutom har Kjell alltid varit suveräna vid eventuella reklamationer.
Du får raida Idas skrivbord och låna hennes Plexgear för test!
Tack återigen för hjälp.

Går det att använda mobilen som modem när man har anslutit ipaden med mobilen via kabeln?

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-11-21 01:45
Ursprungligen av snilleblixt:

Går det att använda mobilen som modem när man har anslutit ipaden med mobilen via kabeln?

Det går inte att dela internetanslutning på en Android via kabel till en IOS-enhet, där måste man nyttja trådlös hotspot-funktionen i Android i så fall. Men det fungerar å andra sidan helt utan problem.

Ursprungligen av ekloev:

Svar: ja Om du kopplar in telefonen till Ipad Pro med USB Type-C kommer du få frågan på telefonen hur du vill att den externa USB-anslutningen ska hanteras (ladda extern enhet, MIDI-anslutning, media-överföring, mm). Om du väljer att du ska överföra bilder kommer IOS att se det som en extern bildlagringsenhet, och erbjuda dig att importera bilderna från den.

Testade det nyss (med Huawei Mate 20 Pro förvisso eftersom Oneplus 6T tydligen hade laddats ur) och det fungerar utan problem.

Så spännande! Det här hade jag inte tippat skulle gå faktiskt. Roligt att få upptäcka något nytt!

  • Medlem
  • 2018-11-29 13:42

Webhallen måste ligga långt nere på prioriteringslistan hos Apple eller så var de extremt sena med sina beställningar. Pennan har anlänt lager men iPad Pro 11" 4g 256 och tangentbord syns ännu inte till. Supporten säger hela tiden om några dagar, suck.

Jag som gärna skulle hugga tag och pröva hur allt fungerar

Ursprungligen av spode:

Webhallen måste ligga långt nere på prioriteringslistan hos Apple eller så var de extremt sena med sina beställningar. Pennan har anlänt lager men iPad Pro 11" 4g 256 och tangentbord syns ännu inte till. Supporten säger hela tiden om några dagar, suck.

Jag som gärna skulle hugga tag och pröva hur allt fungerar

Den som väntar på något gott!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-11-29 14:15

... väntar alltid för länge!

Ursprungligen av kenjon:

... väntar alltid för länge!

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-11-29 14:39

För övrigt en fantastisk referens att använda som illustration! ?

1
Bevaka tråden