Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Brist på AW4

Tråden skapades och har fått 60 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Beställde via TRE för 2 veckor sedan, men har fortfarande inte hört nåt.
Hoppas den hinner komma innan jul

Beställde min den 12/11 från Apple. Prel leverans 6-13/12... ?

Har nu gått 20% av året sedan jag lade min beställning. Detta är under all jävla kritik.

Ursprungligen av Flugelbinder:

Har nu gått 20% av året sedan jag lade min beställning. Detta är under all jävla kritik.

Var beställde du?

Ursprungligen av BlackSmp:

Var beställde du?

Beställde från Digital Inn den 14/9. 44mm gps silverfärgad med sportloop.

Helt sjukt ju. Och jag har inte läst någonstans om detta problem. #99.se får göra en research ?

Känt problem. Apple tenderar till att misshandla sina premiumresellers.

Ursprungligen av BlackSmp:

Känt problem. Apple tenderar till att misshandla sina premiumresellers.

Det jobbiga är att jag trodde jag var smart som beställde därifrån, istället för Apple Store som visade ett, hiskeligt avlägset, förväntat leveransdatum i början av oktober. Tji fick jag.

Ursprungligen av Kivrennac:

Beställde min den 12/11 från Apple. Prel leverans 6-13/12... ?

Skickades iväg igår, från Kina. Har dålig koll på hur lång tid det tar därifrån men enligt beställningssidan hos Apple ska den vara här imorgon.

Senast redigerat 2018-11-27 09:01

Kört Nike+ nu i 3,5 vecka men lämnade tillbaka den till Elgiganten och pengarna tillbaka tack för 1 månads fri hyra ?
Beställde en Guld SS 44 från Apple i måndags beräknad lev 12/12 hoppas den skickas tidigare än så.
Börjar bli lite off när de gäller deras lagersaldo, har ju gått en bra tid sedan de lanserades och leveranstiderna är lika långa!

Trist att så många väntar på sina klockor! Tror det är som påpekats här i tråden, att återförsäljare får stryka på foten för att prioritera leveranser till Apples egna butiker, och sen är ju vissa marknader säkert mer prioriterade än andra.

Sen i ett större perspektiv är det nog helt enkelt supersvåra, snudd på omöjligt, att bedöma försäljningen på förhand. Apple tillverkar nog så många de kan, men det går inte att över en natt öka produktionstakten utan det tar tid att skala upp. Och det räcker med brist på en enda komponent, så låser sig allt.

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2018-11-27 12:39
Ursprungligen av Flugelbinder:

Det jobbiga är att jag trodde jag var smart som beställde därifrån, istället för Apple Store som visade ett, hiskeligt avlägset, förväntat leveransdatum i början av oktober. Tji fick jag.

Beställ alltid så fort som möjligt på Apple Store så fort produkten släppts (eller så fort du vet att du vill ha den).

Står fortfarande levereras 28 november 2018 på Apples sida, men känns väl riktigt tveksamt nu? Vad säger ni som har erfarenhet av att få prylarna skickade direkt från Kina?

Spårning från UPS (lokala tider i Kina):

26.11.2018 20:00 Shanghai, China Ankomstskanning

26.11.2018 19:45 Suzhou, China Avgångsskanning

Tidigare händelse Skickad 26.11.2018 19:10 Suzhou, China Ursprungsskanning

Tidigare händelse Etikett skapad 26.11.2018 18:34 China Order behandlad: Redo för UPS

Själv spontanköpte jag en på releasedagen hos Apple i Täby när jag skulle hämta upp min förbeställda Xs. Så visst fanns det klockor vid release.

Vill man ha världens kanske mest populära produkt inom kategorin så får man nog vara lite på tå och kanske lämna datorn och förbeställningar via webben. ?

  • Medlem
  • 2018-11-27 17:40
Ursprungligen av Kivrennac:

Står fortfarande levereras 28 november 2018 på Apples sida, men känns väl riktigt tveksamt nu? Vad säger ni som har erfarenhet av att få prylarna skickade direkt från Kina?

Spårning från UPS (lokala tider i Kina):

26.11.2018 20:00 Shanghai, China Ankomstskanning

26.11.2018 19:45 Suzhou, China Avgångsskanning

Tidigare händelse Skickad 26.11.2018 19:10 Suzhou, China Ursprungsskanning

Tidigare händelse Etikett skapad 26.11.2018 18:34 China Order behandlad: Redo för UPS

Fick hem min AW4 till Malmö efter knappa tre dygn och då hade den ändå semestrat i Kazakstan en hel dag.

Ursprungligen av Ljung:

Fick hem min AW4 till Malmö efter knappa tre dygn och då hade den ändå semestrat i Kazakstan en hel dag.

Hm okej. Tycker den varit märkligt länge (ett drygt dygn) i Shanghai utan statusuppdatering, men den tar väl sin semester där istället... ?

Som jag nog skrivit förr, min klocka stod för leverans nån gång en bit in i november, men på vinst och förlust kollade jag om den fanns inne på AS Väla HBG och det gjorde den. La en order för upphämtning i butik och dagen efter valsade jag ut från AS med klockan på armen.

” Hos auktoriserade Apple-återförsäljare som Digital inn och Macforum ”
Trodde varuhusen som säljer ex Apple Watch är auktoriserade återförsäljare.......

Ursprungligen av adress@mac:

” Hos auktoriserade Apple-återförsäljare som Digital inn och Macforum ”
Trodde varuhusen som säljer ex Apple Watch är auktoriserade återförsäljare.......

De är också auktoriserade återförsäljare men i en lista av exempel så räknar man inte upp alla.

Digitala och macforum är dessutom premium resellers men de misshandlas också.

  • Medlem
  • Skåneland
  • 2018-11-28 08:50

Tittade på Apples hemsida och de flesta modeller går ju att hämta på Emporia i Malmö idag. Ännu en fördel med att bo i Skåne ?

Väntar dock fortfarande på att Telenor ska hoppa på e-sim tåget innan jag slår till.

Ursprungligen av Jedih:

Tittade på Apples hemsida och de flesta modeller går ju att hämta på Emporia i Malmö idag. Ännu en fördel med att bo i Skåne ?

Väntar dock fortfarande på att Telenor ska hoppa på e-sim tåget innan jag slår till.

Bra att du är positiv. Läser man tidningar ser jag inte många fördelar.......
Men man skall inte tro allt som står i tidningen - heter det. ?

Ursprungligen av Jedih:

Tittade på Apples hemsida och de flesta modeller går ju att hämta på Emporia i Malmö idag. Ännu en fördel med att bo i Skåne ?

Den fördelen räcker inte...

  • Medlem
  • Skåneland
  • 2018-11-29 07:28
Ursprungligen av adress@mac:

Bra att du är positiv. Läser man tidningar ser jag inte många fördelar.......
Men man skall inte tro allt som står i tidningen - heter det. ?

Haha jag hade på känn att när jag skrev det så skulle jag få mothugg ?

  • Medlem
  • Skåneland
  • 2018-11-29 07:29
Ursprungligen av BlackSmp:

Den fördelen räcker inte...

Haha ?

Fick klockan idag trots det stod 12 december! Väl värt blev bra kombo.

Ursprungligen av @ndreas:

Fick klockan idag trots det stod 12 december! Väl värt blev bra kombo.

Den guldfärgade stålklockan är riktigt snygg

Ursprungligen av @ndreas:

Fick klockan idag trots det stod 12 december! Väl värt blev bra kombo.

Härligt! Fick hem min igår, med leveransdatum 6-13 december.

Hann svära över UPS både en och två gånger under dagen, innan de tillslut ringde på vid 18.45... ?

Senast redigerat 2018-12-01 13:23
  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2018-12-01 10:08
Ursprungligen av BlackSmp:

De är också auktoriserade återförsäljare men i en lista av exempel så räknar man inte upp alla.

Digitala och macforum är dessutom premium resellers men de misshandlas också.

Beställ alltid så fort som möjligt på Apple Store så fort produkten släppts (eller så fort du vet att du vill ha den).

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2018-12-01 10:09
Ursprungligen av @ndreas:

Fick klockan idag trots det stod 12 december! Väl värt blev bra kombo.

Grattis!

Ursprungligen av omartint:

Beställ alltid så fort som möjligt på Apple Store så fort produkten släppts (eller så fort du vet att du vill ha den).

Alltid!

Bevaka tråden