Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spotify summerar ditt musikår

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu har den äntligen dykt upp, Spotifys årliga summering av musikåret, anpassat efter dig som lyssnar. Hur ser ditt år ut?

Läs hela artikeln här

Har ju bytt till Apple Music under året, så mitt Spotify-år är hara ena delen. Mest lyssnade artisterna är Ghost, Linkin Park, Mike Shinoda, José Gonzales och Thirty Seconds To Mars, men har bara fått ihop 8 373 minuter.

Topplåtarna är alla från nån spellista jag brukar köra för sonen när han ska sova.

Ursprungligen av Ida Blix:

Har ju bytt till Apple Music under året, så mitt Spotify-år är hara ena delen. Mest lyssnade artisterna är Ghost, Linkin Park, Mike Shinoda, José Gonzales och Thirty Seconds To Mars, men har bara fått ihop 8 373 minuter.

Topplåtarna är alla från nån spellista jag brukar köra för sonen när han ska sova.

Helt otroligt att inte Apple Music erbjuder något liknande. Men det kanske kommer

Använder inte heller Spotify något speciellt mycket, utan jag kör på med mina skivor och sånt jox istället. Händer dock att jag bootar upp Spotify för sånt jag inte köpt än.

Ursprungligen av southtown:

Helt otroligt att inte Apple Music erbjuder något liknande. Men det kanske kommer

Det finns ett lite omständigt sätt att få ut något liknande från Apple Music, jag har en artikel på g om det. Inväntar bara en datafil så jag kan testa att det faktiskt fungerar.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-12-06 13:35

Det finns tyvärr inget liknande att få ur Google Play Music, så jag får gå utan summering i år

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-12-06 14:44
Ursprungligen av Ida Blix:

Har ju bytt till Apple Music under året

Ursprungligen av southtown:

Helt otroligt att inte Apple Music erbjuder något liknande. Men det kanske kommer

Läste häromdagen att man faktiskt kan det, men man får begära ut sin apple music data av apple, sen fanns en hemsidan man kunde ladda upp det på för att få en presentation om man vill gräva i det själv.

Lagom blandat ?

Ursprungligen av Json_81:

Läste häromdagen att man faktiskt kan det, men man får begära ut sin apple music data av apple, sen fanns en hemsidan man kunde ladda upp det på för att få en presentation om man vill gräva i det själv.

Exakt. Jag väntar på min data från Apple ännu.

Själv kör jag ingen musiktjänst. Har testat Googles apples och spotifys men jag lyssnar alldeles för lite på musik (kör mest ljudböcker eller podcast) för att det ska vara värt. Dessutom enklare om någon på en radiostation väljer vad jag ska tycka om. Men händer väl någon gång att jag söker upp någon låt på Youtube.

Ursprungligen av ekloev:

Det finns tyvärr inget liknande att få ur Google Play Music, så jag får gå utan summering i år

Då får du helt enkelt föra dagbok där du skriver upp alla låtar du lyssnat på. Så får du ju en summering till nästa år.

98h Ghost.

38091 minuter total lyssningstid.

(Vet inte hur man lägger till bild)

65 990 minuter. Trodde faktiskt det skulle vara mer, Spotify rullar hela dagarna på jobbet i hörlurarna. I mobilen blir det mest Apple Music och hemma vinyl.

Ursprungligen av tmjonasson:

98h Ghost.

38091 minuter total lyssningstid.

(Vet inte hur man lägger till bild)

Det finns en liten filuppladdning under rutan där du skriver själva inlägget, men kan vara så att du behöver trycka på en knapp om att du vill ha en "avancerad" inläggsruta (minns tyvärr inte exakt vad det står på knappen).

Ursprungligen av Ida Blix:

Det finns en liten filuppladdning under rutan där du skriver själva inlägget, men kan vara så att du behöver trycka på en knapp om att du vill ha en "avancerad" inläggsruta (minns tyvärr inte exakt vad det står på knappen).

Jamen se där ja!

Testar direkt.

2017 kunde man läsa antal min, antal artister, antal låtar och antal genrer. Kan man inte 2018, bara delvis.
Statistiken har inget värde när man byter parametrar för varje år.

  • Medlem
  • 2018-12-08 16:41

Min är Skrämmande ?

Jag lyssnade hela 244 minuter på Spotify. Tydligen 2147 483 547% mera minuter än förra året! Inte illa!

Toppgenrer:
Rock
Punk
Metal

Jag lyssnar på alternativa artister 179% mer än den genomsnittliga Spotify-användaren!

Till mitt försvar slog jag på Spotify Premium någon dag innan summering kom. 9 spänn för 3 månader! Jag lyssnar dock mycket på egna filer också.

1
Bevaka tråden