Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone X mot Iphone Xs/Xs Max

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej redaktionen!

Skulle det kunna vara möjligt med en fördjupad test att se vilka faktiska skillnader finns mellan exempelvis Iphone X och Iphone Xs och Iphone Xs Max? .

Har Face ID blivit "snabbare" på Iphone Xs och Xs Max gentemot Iphone X? Har kameran i Xs och Xs Max blivit mycket bättre än i Iphone X? Hoppas ni förstår min poäng. What´s the difference?

Är absolut inte ute efter att ställa kvalité mot pris ( jag tycker för egen del att nya modellerna kostar alldeles för mycket, men det vill jag inte gå in på och diskutera) utan jag är faktiskt nyfiken på hur mycket bättre har de nya modellerna Iphone Xs Iphone Xs Max blivit mot Iphone X?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-12-07 14:30

Finns ganska gott om sådana tester om du googlar lite.

Ursprungligen av Ggabbe:

Hej redaktionen!

Skulle det kunna vara möjligt med en fördjupad test att se vilka faktiska skillnader finns mellan exempelvis Iphone X och Iphone Xs och Iphone Xs Max? .

Har Face ID blivit "snabbare" på Iphone Xs och Xs Max gentemot Iphone X? Har kameran i Xs och Xs Max blivit mycket bättre än i Iphone X? Hoppas ni förstår min poäng. What´s the difference?

Är absolut inte ute efter att ställa kvalité mot pris ( jag tycker för egen del att nya modellerna kostar alldeles för mycket, men det vill jag inte gå in på och diskutera) utan jag är faktiskt nyfiken på hur mycket bättre har de nya modellerna Iphone Xs Iphone Xs Max blivit mot Iphone X?

Tack för förslaget! Vi får fundera på om det är något vi kan göra.

Jag kan säga direkt att Face ID blivit snabbare, men det är inte någon enorm skillnad. Hoppas verkligen att Face ID i telefonen blir lika trevligt som det är i Ipad Pro:n i kommande modeller. Funkar ju oavsett håll man håller och också i lite sämre vinklar än jag hade trott på förhand.

Ursprungligen av Json_81:

Finns ganska gott om sådana tester om du googlar lite.

Fast nu ville jag ändå ställa frågan till redaktionen, trots alla tester där ute.

Skulle även vilja lägga till att 99.se känns seriöst i sina tester och upplever inte alls att redaktionen är "färgad" på något sätt. Så tummen upp för er även om ni inte kan göra en test på det jag önskat:)

Skillnaden är väl bättre processor och kamera algoritmer etc... Annars är det väl ett "S" år för Apple.
Så jag tror inte det är värt att lägga större tid på att testa skillnader mellan X, XS och XS Max.

Man får X billigare men vad mer finns att veta?

Ja den senaste generationen är bäst. Det gäller alla märken Samsung, Sony, Nokia och så vidare.

Ursprungligen av johnh3:

Skillnaden är väl bättre processor och kamera algoritmer etc... Annars är det väl ett "S" år för Apple.
Så jag tror inte det är värt att lägga större tid på att testa skillnader mellan X, XS och XS Max.

Man får X billigare men vad mer finns att veta?

Ja den senaste generationen är bäst. Det gäller alla märken Samsung, Sony, Nokia och så vidare.

Edit de har e-sim support om det är viktigt.

  • Medlem
  • 2018-12-07 23:07
Ursprungligen av Ggabbe:

Hej redaktionen!

Skulle det kunna vara möjligt med en fördjupad test att se vilka faktiska skillnader finns mellan exempelvis Iphone X och Iphone Xs och Iphone Xs Max? .

Har Face ID blivit "snabbare" på Iphone Xs och Xs Max gentemot Iphone X? Har kameran i Xs och Xs Max blivit mycket bättre än i Iphone X? Hoppas ni förstår min poäng. What´s the difference?

Är absolut inte ute efter att ställa kvalité mot pris ( jag tycker för egen del att nya modellerna kostar alldeles för mycket, men det vill jag inte gå in på och diskutera) utan jag är faktiskt nyfiken på hur mycket bättre har de nya modellerna Iphone Xs Iphone Xs Max blivit mot Iphone X?

Hittar du en X till mycket bättre pris jämfört med Xs är det ett givet val.
Mycket lite skillnad

Men skulle säga
Lite bättre processor
Lite bättre kamera
Lite snabbare Face ID
Ungefär

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-12-07 23:08
Ursprungligen av PaO:

Hittar du en X till mycket bättre pris jämfört med Xs är det ett givet val.
Mycket lite skillnad

Men skulle säga
Lite bättre processor
Lite bättre kamera
Lite snabbare Face ID
Ungefär

Googlat fram uppgifterna? Med tanke på att du själv inte äger någon Apple produkt.

  • Medlem
  • 2018-12-07 23:10
Ursprungligen av Innis:

Googlat fram uppgifterna? Med tanke på att du själv inte äger någon Apple produkt.

Har jag fel eller ?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-12-07 23:12
Ursprungligen av PaO:

Har jag fel eller ?

Det beror på vilken av dom som är den bättre för det är lite oklart i ditt inlägg.
Men erkänn att du har Googlat fram skillnaderna ?

  • Medlem
  • 2018-12-07 23:15
Ursprungligen av Innis:

Det beror på vilken av dom som är den bättre för det är lite oklart i ditt inlägg.
Men erkänn att du har Googlat fram skillnaderna ?

Jag anser att det är priset som avgör
Rätt, jag har ingen X eller Xs i min hand just nu, har du?
Om man är någorlunda teknik intresserad och kollat runt och läst och sett så vet man skillnaden ?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-12-07 23:21
Ursprungligen av PaO:

Jag anser att det är priset som avgör
Rätt, jag har ingen X eller Xs i min hand just nu, har du?
Om man är någorlunda teknik intresserad och kollat runt och läst och sett så vet man skillnaden ?

Fortfarande är du oklar över vilken som är den bättre.
Jag har ägt en X och just nu så håller jag i en Xs Max så man kan nog säga att jag har lite bättre erfarenhet än dig.
Din är bara vidarebefordrad från vad andra har sagt.

Tycker att det är en ypperlig ide att 99 gör ett test om dom nu ändå har enheterna.

  • Medlem
  • 2018-12-08 07:16
Ursprungligen av Innis:

Fortfarande är du oklar över vilken som är den bättre.
Jag har ägt en X och just nu så håller jag i en Xs Max så man kan nog säga att jag har lite bättre erfarenhet än dig.
Din är bara vidarebefordrad från vad andra har sagt.

Tycker att det är en ypperlig ide att 99 gör ett test om dom nu ändå har enheterna.

Vad bra att du har erfarenhet av båda
Då kan du ju svara @ggabbe så länge

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-12-08 08:07
Ursprungligen av Innis:

Googlat fram uppgifterna? Med tanke på att du själv inte äger någon Apple produkt.

Ursprungligen av PaO:

Har jag fel eller ?

Ni två är som ett gammalt gift par som surnat.
Kan ni inte ta och ansöka om skilsmässa?
Eller ta era äktenskapliga gräl i pm istället.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-12-08 08:52
Ursprungligen av PaO:

Vad bra att du har erfarenhet av båda
Då kan du ju svara @ggabbe så länge

Visst är det till skillnad mot dej.

Testet som 99 förhoppningsvis gör kommer svara på hans frågor.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-12-08 08:53
Ursprungligen av IngoX:

Ni två är som ett gammalt gift par som surnat.
Kan ni inte ta och ansöka om skilsmässa?
Eller ta era äktenskapliga gräl i pm istället.

Absolut men eftersom han inte svarar så blir det svårt.
Problemet då är att ingen kan läsa hans passiva aggressiva inlägg som är hans syfte.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-12-08 09:24
Ursprungligen av Innis:

Absolut men eftersom han inte svarar så blir det svårt.
Problemet då är att ingen kan läsa hans passiva aggressiva inlägg som är hans syfte.

@Pao och @Innis , ni har pm.

Ursprungligen av Ggabbe:

Skulle även vilja lägga till att 99.se känns seriöst i sina tester och upplever inte alls att redaktionen är "färgad" på något sätt. Så tummen upp för er även om ni inte kan göra en test på det jag önskat:)

¨

Mycket roligt att höra. Vi jobbar hårt på just den biten. Kul att det märks!

1
Bevaka tråden