Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

#252: Dan före dan före dopparedan

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Redaktionen förebereder sig för lite julledigt, men ett till poddavsnitt hinner vi med. Andreas, Ida och Jakob tar sig an de senaste tekniknyheterna och förstås vinnarna i Årets prylar 2018.

Läs hela artikeln här

Min iPad Pro 10.5” såg jag vara böjd en dag när den låg på bordet.
Dock var detta efter kanske en månad och jag sover med min iPad 99 av 100 dagar så jag kunde lika gärna ha lagt mig på den för att få fram den åverkan.
Följden blev att jag böjde rätt den och trycker jag för hårt nu så ghostar det runt fingret.

  • Avstängd
  • Kungsholmen
  • 2018-12-23 07:14
Ursprungligen av Mackan1984:

Min iPad Pro 10.5” såg jag vara böjd en dag när den låg på bordet.
Dock var detta efter kanske en månad och jag sover med min iPad 99 av 100 dagar så jag kunde lika gärna ha lagt mig på den för att få fram den åverkan.
Följden blev att jag böjde rätt den och trycker jag för hårt nu så ghostar det runt fingret.

Vänd på den varannan natt så blir den nog rak.

Det ni nämner om att ni inte skulle orka bry er om ipaden var böjd kan jag känna igen mig i även om det är dumt, som jag redan nämnt i en annan tråd om detta lär ju andrahands värdet sjunka. För man bör vara ärlig mot köparen med att den är böjd.
Men vet när jag själv köpte en platta för några år sedan där skärmen ibland flimmrade i nederkant inget jag störde mig på så sket i reklamation. Men den hade garanterat varit svårsåld om jag försökt sälja den. Men "som tur var" välte min bror en öl över den så den fick åka till skroten.

Ursprungligen av Mackan1984:

Min iPad Pro 10.5” såg jag vara böjd en dag när den låg på bordet.
Dock var detta efter kanske en månad och jag sover med min iPad 99 av 100 dagar så jag kunde lika gärna ha lagt mig på den för att få fram den åverkan.
Följden blev att jag böjde rätt den och trycker jag för hårt nu så ghostar det runt fingret.

Blir det inte obekvämt att ha en stor plåtbit i sängen? Jag kanske rör mig ovanligt mycket i sömnen men skulle nog vaknat direkt om jag råkat somna med telefonen/ipaden och rullade över den.

Senast redigerat 2018-12-23 12:25
Ursprungligen av Jonatatatan:

Blir det inte obekvämt att ha en stor plåtbit i sängen? Jag kanske rör mig ovanligt mycket i sömnen men skulle nog vaknat direkt om jag råkat somna med telefonen/ipaden och rullade över den.

Jag är ganska still i sömnen men visst har jag vaknat av att jag lagt armen på den, oftast har jag vaknat när jag vält den i sömnen.
Ställer den upp och hinner somna om lagom tills jag försöker starta om Netflix-filmen/avsnittet igen.

Do not try and bend it back, that’s impossible.
Instead, only try to realize the truth…
there is no bend.
Then you will see it is not the iPad that bends, it is only yourself.

1
Bevaka tråden