Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Android Beam läggs ner

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-12-23 18:01

Det ser ut som att funktionen Android Beam ska läggas ner i nästa version av systemet, Android Q. Beam är en funktion som använder NFC för att låta två Android-enheter att skicka information trådlöst sinsemellan. Tydligen har funktionen använts så lite att Google inte anser att det är nödvändigt att ha den kvar.

Jag har personligen använt Android Beam en eller två gånger sedan den introducerades i och med Android 4.0 Oreo så långt tillbaks som 2011, så jag kommer inte sakna den direkt. Någon annan som nyttjar den?

Källa: Pocketnow

Aldrig använt.

Är det typ som Airdrop för iOS? I så fall är det synd om inte Google pushat det. Jag använder Airdrop ganska frekvent (typ skicka biljetter).

Ursprungligen av suddgummi:

Är det typ som Airdrop för iOS? I så fall är det synd om inte Google pushat det. Jag använder Airdrop ganska frekvent (typ skicka biljetter).

Inte riktigt.

Lite svårt att pusha NFC (som Android Beam var byggt på) då det endast funkar med Android då Apple inte öppnat upp det för tredjepart tillräckligt. Men tror att Google har något på gång med Files som kommer fungera oavsett plattform.

  • Medlem
  • 2018-12-24 06:52
Ursprungligen av suddgummi:

Är det typ som Airdrop för iOS? I så fall är det synd om inte Google pushat det. Jag använder Airdrop ganska frekvent (typ skicka biljetter).

Wifi direct finns väl fortfarande och kanske tagit överhanden. Aldrig använt Beam men Direct då och då

1
Bevaka tråden