Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad fick ni i julklapp?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Lite nyfiken på om ni fick något under granen i år?

Vi höll det lagom i år – jag fick en flaska bubbel av svågern till nyårsafton. Och en julklapp från min sambo är på gång, men den har Postnord slarvat bort

Ska nu spana in mellandagsrean och se – det kanske blir några fler klappar från mig till mig.

  • Medlem
  • 2018-12-27 13:43

Får inga julklappar nuförtiden
Däremot äran att ge julklappar ?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-12-27 14:27

Strumpor och kalsonger

Ursprungligen av PaO:

Får inga julklappar nuförtiden
Däremot äran att ge julklappar ?

Vilken ära!

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-12-28 10:30

Det blev blandat och gott för mig i år (julafton är min födelsedag dessutom). Jag fick ett gäng skjortor och en tröja av familjen, vilket jag faktiskt behövde så det uppskattades stort, och av syrran och hennes man fick jag en finmiddag som jag får bestämma själv när jag vill ha. Dessutom ska jag gå på Babblarna live med yngsta syskonbarnet, vilket ska bli riktigt kul att se hur han reagerar på

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-12-28 10:36

En beg DroboPro med 32 TB disk. Från mej till mej....

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-12-28 10:46
Ursprungligen av kenjon:

En beg DroboPro med 32 TB disk. Från mej till mej....

Shoppad på sweclockers?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-12-28 10:48

Nej, via Blocket. Men såg senare att den fanns på SweClockers.... samma säljare alltså.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2018-12-28 11:07

3 dosor snus

Fick en Audio Pro högtalare.
Presentkort på manikyr
Presentkort på spa
Blomkruka
Presentkort på kläder
Choklad
Växter

  • Medlem
  • 2018-12-28 11:28

Ingenting.

  • Avstängd
  • Kungsholmen
  • 2018-12-28 12:18

En annorlunda julklappshistoria som till slut blev rätt lyckad.
Efter många år som dragspelare hade jag samlat på mig 4 spel. Jag hade länge funderat på att köpa ett Dise Casotto för 120000:- En dag för tio år sedan tog jag med mina 4 spel och 40000:- i kontanter och for ner till Göteborgstrakten och där körde en krokig grusväg rakt in i skogen tills en stor bondgård dök upp. Den hade man gjort om till dragspelsaffär och verkstad.
Efter en timmes testspelande bestämde jag att köpa spelet så jag hämtade dem i bilen och gav handlaren 40000:- Han tittade försmädligt på mig och säger. 40000:- räcker inte. Dina spel får jag högst 5000:- styck om ens det. Jo jag vet att ingen köper begagnade dragspel längre utan dom hamnar på Blocket där det finns flera hundra spel, en det rikigt dyra som ryska Bayan som kostar runt 250000:- som säljs för 25000:- och ändå inte blir sålda.

Handlaren bad att få prata med de andra på kontoret innan han gav besked. Så småningom kom han ut och säger. OK du får spelet för 40000:- som förmodligen var deras inköpspris från Italien. Detta bevisade att dragspelsförsäljningen var urusel när dom gav bort spelet nästan gratis. Mina gamla spel står säkert fortfarande kvar på någon hylla i affären. Jag såg när jag kollade på Blocket att deras spel var till salu.
Tio år senare efter att jag spelat mindre och mindre var det dags att överge dragspelandet så jag testar med Tradera där jag ouktionerade ut spelet till högstbjudande, men inte under 30000:- Mot slutet slogs man om spelet där man bjöd över varandra. Jag blev nöjd för spelet såldes för 40000:- Det var en bra julklapp.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-01-03 18:50

Får inga men jag köpte mig denna

https://www.webhallen.com/se/product/281887-L...

1
Bevaka tråden