Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Näe, nu blev jag riktigt sur

Tråden skapades och har fått 4843 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av CekariYH:

Hos vem? Skulle anmäla en sån på direkten.

Vågar man säga det?
Ja vi ringde faktiskt polisen.. deras råd var ge han en chans att göra rätt. Så nu har han datorn igen. Skulle fått tillbaka den för en vecka sedan.. inte hört ett ljud sen dess :-/

  • Avstängd
  • Kungsholmen
  • 2018-11-12 22:33
Ursprungligen av NisseH:

På dom flesta cyklar är det avlånga glidspår på fram och bakaxeln med ett spår urfräst på varje sida på axeln som passar exakt i glidspåret som hindrar axeln att vridas runt när man trampar. Det gör att det inte behövs höger/vänstergängor på axeln/muttrarna längre. Det ser du om din axel är avfasad eller inte.
Jag googlade efter en sprängskiss på axeln till kuggpaketet jag pratar om utan att hitta vad jag sökte. Som du säger finns några att välja bland.

Ursprungligen av Tjosansa:

Vågar man säga det?
Ja vi ringde faktiskt polisen.. deras råd var ge han en chans att göra rätt. Så nu har han datorn igen. Skulle fått tillbaka den för en vecka sedan.. inte hört ett ljud sen dess :-/

Han? Är det en privatperson?

Ursprungligen av CekariYH:

Han? Är det en privatperson?

Kille som driver ett företag. Saken är att vi lämnade in iMacen till auktoriserad verkstad först. De körde diagnostik på datorn men hittade inga fel säger dom. Men felet kvarstår. Spelen dör efter en tids spelande. Verkar iaf inte vara grafiken då inga artifekter syns. Iaf så lämnade vi sen in den till en annan butik. Och där är vi nu.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2018-11-27 11:54

...för att någon för min tid på företaget tecknat ett 6årigt avtal med Neopost på en frankeringsmaskin.
Nya portosatser kommer 1:e jan, och detta vill de ha 1400kr ex moms för. Plus 300kr "för överföring och installation av mjukvara".
1300kr kostar dessutom originalbläcket som torkar på ett par månader trots daglig användning, ersättningspatron finns för 250kr.

Min jobb-mac la av när jag uppgraderade från Sierra till Mojave. Så jag fick lämna in den på kontoret, de fick inte igång den med mindre än en total omformattering. Lättad över att jag hade backup på ALLT så jag startade på ny kula, utan time-machine. Den vart bara uppgraderad till High Sierra men valde att stanna där för jag hade mycket jobb att fixa och inte hade tid med fler haverier. Men nu visar det sig att min skrivare, fungerade perfekt i Sierra, nu inte går att lägga till. Visserligen är den gammal (2008 ish?) men den fungerar fortfarande väldigt bra och den äter allt, inklusive tyg. Är inte redo att släppa den så tänkte att fixar med time machine och den säger att det inte finns någon time-machine på den disk jag väljer.. Ägnade en hel kväll till att rodda med terminalen men fick ge upp.

Numera får alla hemma-utskrifter gå genom min gamla mac, ännu inte lyckats lägga till de jag har på uppdraget. Vilket är värst. Vet inte vilken nätverksmupp jag hade mutat förut för att få det att fungera. Det ger en viss status där, att kunna skriva ut. Vilket säger något vidden av krånglet. Inte bara att jag saknar möjligheten att kunna hjälpa andra skriva ut men det tar också ner flowet att inte kunna göra det själv. Supporten där har inte mycket till övers för oss mac-människor så det är ganska kört att få hjälp därifrån

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-12-01 21:06
Ursprungligen av joakimo:

Att ta bort ett frihjul på en racer från 80-talet var lättare sagt än gjort… Än så länge har jag använt mer krafter än vad som finns i min kropp. Behöver en verkstad med stabilt skruvstäd härnäst!

Spänn fast hylsan med snabbkopplingen eller i ett skruvstäd. Hylsan ska vara av rätt modell och sitta bra. Tyvärr mycket vanligt med sönderdragna frihjul. Utan skruvstäd så är lång hävstång att föredra.

Eller gå till ett CykelKök om det finns där du bor.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-12-01 21:12
Ursprungligen av klarabara:

... Men nu visar det sig att min skrivare, fungerade perfekt i Sierra, nu inte går att lägga till. ...

Apple har i modern tid varit mycket flitiga på att förkorta livslängden på annars väl fungerande extern hårdvara.
Jag har varit med om detta flera gånger. Tröttsamt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-12-01 22:12
Ursprungligen av reboot81:

Kontaktar Microsoft och upplyser om en UI-bugg i Office365 ...

Förutom Azure är MS:s jukvara endast för masochister.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2018-12-01 22:22
Ursprungligen av klarabara:

Men nu visar det sig att min skrivare, fungerade perfekt i Sierra, nu inte går att lägga till. Visserligen är den gammal (2008 ish?) men den fungerar fortfarande väldigt bra och den äter allt, inklusive tyg.

Men vad är det för skrivare då, kanske någon här kan tipsa om något trick?

  • Medlem
  • Neverland
  • 2018-12-01 22:36

Jag har i någon tidigare tråd ondgjort mig över ointresset att ge mig fiber. Nu trodde jag att jag var på rätt linje då jag förstått att de redan nedgrävda slangarna till mitt hus tillhör Telia. Jag tänkte då att Telia kunde ge ett pris på fiber. De svarar:
- Nej, ni finns inte i vårt intresseområde

Jag kollade upp 5G. Det verkar gott, men prioriteten är tragisk.

Viktigare än något annat verkar vara att stockholmare ska kunna uppdatera Facebook-profiler i T-banan. Att näringsidkare på landsbygden ska kunna använda internet är sekundärt. Kanke t.o.m. obekvämt.

  • Medlem
  • 2018-12-01 23:25
Ursprungligen av filuren:

Viktigare än något annat verkar vara att stockholmare ska kunna uppdatera Facebook-profiler i T-banan.

Det har vi kunnat göra rätt länge på både 3- och 4G. Så det är nog inte där pengarna försvinner.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-12-02 12:40
Ursprungligen av klarabara:

… Men nu visar det sig att min skrivare, fungerade perfekt i Sierra, nu inte går att lägga till. Visserligen är den gammal (2008 ish?) men den fungerar fortfarande väldigt bra och den äter allt, inklusive tyg. …

Om det problemet endast gäller drivare så kan du testa med ”fria drivare” för skrivare:
http://gimp-print.sourceforge.net/MacOSX.php
Gutenprint and Gimp-Print (och Ghostscript) har förlängt livet på många av mina skrivare.

Ursprungligen av mattiL:

Men vad är det för skrivare då, kanske någon här kan tipsa om något trick?

Canon ip4500

Ursprungligen av iSweden:

Om det problemet endast gäller drivare så kan du testa med ”fria drivare” för skrivare:
http://gimp-print.sourceforge.net/MacOSX.php
Gutenprint and Gimp-Print (och Ghostscript) har förlängt livet på många av mina skrivare.

Tack!! Det testar jag!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-12-05 00:01
Ursprungligen av klarabara:

Canon ip4500

Tack!! Det testar jag!

Väl bekommen.

Du har tur med Canon ip4500; http://gimp-print.sourceforge.net/p_Supported...

Ursprungligen av iSweden:

Väl bekommen.

Du har tur med Canon ip4500; http://gimp-print.sourceforge.net/p_Supported...

Det funkade!! :party:

Inte sur, men ledsen att fotbollen har förlorat en stor profil : Håkan Jeppsson är död

Man kan inte ta bort info-rutan om öppettider på google my business.........eller om det är någon som vet hur man kan trixa sig ur.......

Ursprungligen av calinou:

Man kan inte ta bort info-rutan om öppettider på google my business.........eller om det är någon som vet hur man kan trixa sig ur.......

Googlade:
https://www.en.advertisercommunity.com/t5/for...

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2018-12-27 12:51

Inte konstigt jag hade problem att hitta....

Karta över Sahlgrenska.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Tack men det hjälper inte.......Mycket konstig logik där.....

Ursprungligen av calinou:

Tack men det hjälper inte.......Mycket konstig logik där.....

Om jag tolkade tråden korrekt: det går inte.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Om jag tolkade tråden korrekt: det går inte.

Tack för du hjälpte till med att länka ett svar Det hade jag dock själv googlat om.
Jag menar att det inte hjälper eftersom det inte finns någon lösning. Om du annars inte har tips på att hur man kan trixa där. t ex att lägga ett tecken som nollställer.

Ursprungligen av calinou:

Tack för du hjälpte till med att länka ett svar Det hade jag dock själv googlat om.
Jag menar att det inte hjälper eftersom det inte finns någon lösning. Om du annars inte har tips på att hur man kan trixa där. t ex att lägga ett tecken som nollställer.

Förutom att ange öppettider, så finns det ingen lösning. Tydligare än så tror jag inte att jag kan vara. Ett alternativ som föreslås i tråden jag länkade till är Google+ Brand.

Ursprungligen av reboot81:

Inte konstigt jag hade problem att hitta....

Karta över Sahlgrenska.

Dom tror säkert jorden är platt också......

Ursprungligen av reboot81:

Inte konstigt jag hade problem att hitta....

Karta över Sahlgrenska.

Förklara gärna för en som inte begriper

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2018-12-28 09:11
Ursprungligen av BlackSmp:

Förklara gärna för en som inte begriper

Väldigt långt söderut det där, men jag misstänker att det inte är Sahlgrenska på kartbilden.
Rätta mig gärna!

Ursprungligen av mattiL:

Väldigt långt söderut det där, men jag misstänker att det inte är Sahlgrenska på kartbilden.
Rätta mig gärna!

Aha. Jag trodde det var ett parkeringshus i närheten av Sahlgrenska som visades

Nåväl. Vårt lokala sjukhus låg bara sisådär 15 km fel tidigare

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2018-12-28 10:48

UPS: Väntar på paket. Igår anlände det från Berlin till Järfälla. ”-Då är det bara några mil bort!?”

…idag befinner det sig i Tyskland igen?

Ursprungligen av joakimo:

UPS: Väntar på paket. Igår anlände det från Berlin till Järfälla. ”-Då är det bara några mil bort!?”

…idag befinner det sig i Tyskland igen?

Kanske hade dom samma karta som Sahlgrenska ovan - med väderstrecken upp och ner ?

Bevaka tråden