Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ni som köpt MacBook Pro 2018 - är ni nöjda?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2018-12-29 11:54

Jag står i begrepp att beställa en MacBook Pro (2018), inte bestämt än om jag ska ha en 13 eller 15 tum. Vill gärna få råd av er som redan köpt en maskin.

Är ni nöjda? Jag undrar framförallt med tanke på de problem med prestanda/värme som fanns i början. Även senare har jag läst att vissa upplever maskinerna som mycket varma och att fläktarna drar igång och låter ofta. Vore mycket intressant att höra era erfarenheter i detta sammanhang samt era mer allmänna intryck av datorn. Det jag funderar på är antingen en standardvariant av 13 tum eller instegsmodellen 15 tum. Inga processoruppgraderingar med andra ord.

Tacksam för er respons!

Huruvida du blir nöjd med den eller ej beror väl mer på vad du ska göra med den? Utifrån det tror jag det blir lättare för de med samma modell att kunna rekommendera.

Nu frågar du specifikt efter 2018, men jag kan ändå berätta att jag är supernöjd med min 2017 som har maxad GPU och nästa värsta processorn. Trodde att fläktarna skulle gå betydligt oftare än vad den gör, men den håller sig oerhört lugn och sansad, vilket är superviktigt för mig. Med maxad GPU hade jag nästan räknat med att behöva lämna tillbaka den pga oljud.

/fwiw

  • Medlem
  • 2018-12-30 10:37
Ursprungligen av barbapappa_86:

Huruvida du blir nöjd med den eller ej beror väl mer på vad du ska göra med den? Utifrån det tror jag det blir lättare för de med samma modell att kunna rekommendera.

Jag är faktiskt nyfiken på om ni som köpt 2018-modellen är nöjda med köpen och om de uppfyller era skilda förväntningar i största allmänhet :).
Jag är framförallt nyfiken på det här med värme och fläktljud på både 13 och 15 tum.

Jag lutar själv åt en standardutrustad 15 tum, behöver inte prestandan men har gärna en 15 tums skärm och vill helst kunna ha datorn många år framåt. Men är lite orolig över diverse skriverier om att fläktarna drar igång mycket vilket hade fått mig att lämna tillbaka maskinen på studs :)... Batteritiden är också en aspekt jag gärna tar emot synpunkter kring.

1
Bevaka tråden