Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Huawei P30-familjen kan bli en kamerajätte

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Om nya läckor stämmer kommer nästa års P30-familj bli rejält kompetenta på kamerafronten, och inte bara i dess Pro-varianter.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2018-12-28 18:27

16-160mm med liknande resultat som mate 20 pro och jag köper direkt.

Jag vet inte om det är rätt forum jag ställer frågan,men jag undrar en sak. Ni som har Huawei mobil med AI inbyggt hur använder ni artificiell intelligens? Hur och på vilket sätt hjälper AI i vardagen eller allmänt?

Ursprungligen av Ggabbe:

Jag vet inte om det är rätt forum jag ställer frågan,men jag undrar en sak. Ni som har Huawei mobil med AI inbyggt hur använder ni artificiell intelligens? Hur och på vilket sätt hjälper AI i vardagen eller allmänt?

Ingen aning förutom att de påstår att telefonen ska hållas pigg över tid med hjälp av av. Vilket jag tycker min mate 9pro gjorde innan den fick en krossad skärm. Nu har jag en mate 20 lite än så länge är den pigg men bara haft den någon månad.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-12-29 16:13
Ursprungligen av Ggabbe:

Jag vet inte om det är rätt forum jag ställer frågan,men jag undrar en sak. Ni som har Huawei mobil med AI inbyggt hur använder ni artificiell intelligens? Hur och på vilket sätt hjälper AI i vardagen eller allmänt?

Precis som @Jonatatatan skriver ovan menar Huawei att deras AI-funktioner ska leda till bättre prestanda och förlängd livslängd för batteriet över tid, men jag har dessvärre inte kunnat testa telefonerna under tillräckligt lång tid för att se om det verkligen är så. Testandet av P20 Pro och Mate 20 Pro har pågått som mest i 1,5-2 månader, och då kan man inte riktigt skönja vilket praktisk effekt det faktiskt får. Men det skulle vara intressant att försöka följa utvecklingen över tid och se hur bra dessa telefoner står sig mot konkurrenter som inte använder AI för liknande syften.

Ok, då vet jag det? Hade varit intressant att se en kanske tydlig skillnad mot andra mobiler som INTE har AI. Intressant reklam om detta som dök upp på Youtube när jag skulle kolla på en klipp: https://youtu.be/kjh2bGu1Yl4

Ursprungligen av chiba:

16-160mm med liknande resultat som mate 20 pro och jag köper direkt.

160 mm brännvidd? Då blir kameran väldigt tjock eller sensorn otroligt liten.

  • Medlem
  • 2018-12-30 16:02
Ursprungligen av hummel:

160 mm brännvidd? Då blir kameran väldigt tjock eller sensorn otroligt liten.

flera telefoner har ju redan motsvarande 80mm med hyfsat resultat trots slimmad kamera. Hade inte haft något emot en kamerabula likt gamla nokia om det skulle behövas.

1
Bevaka tråden