Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Detta önskar jag mig av Samsung under 2019

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Mina önskemål för vad den sydkoreanska jätten ska göra nästa år liknar i stort det jag önskade förra året, men med några ändringar och nya tillskott.

Läs hela artikeln här

En liten Samsung med Android One och en knapp som man kan öppna Google assistent med vore smutt. ?

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-12-28 17:49
Ursprungligen av Zeugma:

En liten Samsung med Android One och en knapp som man kan öppna Google assistent med vore smutt. ?

Det hade varit fint det, och att kunna mappa om Bixby-knappen på flaggskeppen skulle också vara mäkta fint ? Men av de två tror jag en liten Samsung med Android One är mer sannolik än att de skulle låta oss byta byta bort Bixby, det är nog dessvärre viktigare att lyfta fram sin Siri-konkurrent än att ge valfrihet till konsumenten. Särskilt med tanke på hur de knyter olika typer av produkter till Bixby-interaktion i allt större utsträckning.

  • Medlem
  • 2018-12-29 09:03

Förutom att Samsung fortsätter med sin utveckling av Note och att man kan hoppas på sansade priser så önskar jag mig Google Keep stöd till min Samsung Gear Sport och att åter få Bank ID till.DeX mest av allt ?

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-12-29 16:07
Ursprungligen av PaO:

Förutom att Samsung fortsätter med sin utveckling av Note och att man kan hoppas på sansade priser så önskar jag mig Google Keep stöd till min Samsung Gear Sport och att åter få Bank ID till.DeX mest av allt ?

Tyvärr tror jag att Samsung kommer hålla sig till att göra sina egna antecknings-appar tillgängliga på de egna klockorna, men jag håller med om att det skulle vara riktigt trevligt att kunna synka Keep-anteckningar dit. Jag använder bara Keep på alla plattformar, inklusive IOS, och när jag uppgraderar till ny smartklocka lutar det åt att det blir en Galaxy Watch.

Min lista:

* Överraska mig med ny produktivetsboost på Note.
* Gör Noten 3mm fetare och fyll dessa med batteri.
* Lägg ner dussintelefonerna och överlåt den marknaden åt dussinmärken som Xiaomi, Oppo och Apple.
* Bygg in stöd för VPN-anslutning till NAS direkt i DEX, så man kan få sin hem- eller arbetsmiljö med sig säkert var man än är.
* Bygg en kameratelefon med optisk 16-120 (ekv) på en entumssensor, med en kompakt systemkameras utformning men med full telefonfuktionalitet. 5G out of the box, förstås.
* Gör Bixby till en konkurrent för dem som inte är får - se till att den kör utan någon som helst nätanslutning. Behöver bara kunna boka möten, ta diktamen och lägga till påminnelser.

Ungefär lika sannolikt som den officiella önskelistan...

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2018-12-31 12:00

Bixby??

Aldrig sett eller använt (inte ens när dottern körde med Samsung i flera år fram tills att hon bytte till iPhone för några månader sedan).

Känns som ytterligare ett skolboksexempel på när Samsung slösar med pengar på att utveckla parallella appar och tjänster som redan finns i Android. Meningslöst när Samsung alltid skall försöka kopiera och dubblera allt som Google redan har i sitt system (som ändå är det OS och ekosystem Samsung bestämt sig för att använda).

Bättre att de istället satsar resurserna på att utveckla de andra delarna som nämns i artikeln.

Släpp en S10* med Android One så kanske jag köper en Samsung.

Ursprungligen av omartint:

Bixby??

Ja. Personligrn skulle jag gärna ha en enkel assistent som kan ta grundläggande order som att boka ett möte eller lägga en påminnelse. Apple har bevisat att det inte går att konkurrera med Amazon/Google-duopolet gällande kvalitet och bredd på en röstigenkänningstjänst, oavsett hur djupa fickor man har. Men för den som bara är intresserad av en elementär tjänst som kan drivas på den lokala hårdvaran skulle Samsung kunna göra sig unikt användbara genom att göra om Bixby till just det, istället för en Googlekonkurrent. Kort sagt, ett produktivitetsstöd med maximal integritetsnivå, i linje med deras programvara för Note. Sedan kan de lämna målgruppen folk som vill veta vilken affär som säljer papiljotter till deras pudlar till de andra aktörerna på marknaden, som ju redan nu servar dem som inte bryr sig ett dugg om att de bär runt på en offentlig mikrofon dygnet runt.

1
Bevaka tråden