Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacBook Air eller MacBook Pro som jobbdator

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-01-03 12:24

Nytt år och nya möjligheter.
Börjar ny anställning i februari/mars och får äntligen möjligheten att välja Apple igen efter två års misär med Lenovo X1 carbon.
Jobbar som verksamhetskonsult, mest PowerPoint/keynote och test av webblösningar. Eventuellt någon enstaka RDP mot SQL databaser.
Står i valet och kvalet mellan nya MacBook Air med 16gb ram eller MacBook Pro 13” . Gällande processor tänkte jag inte göra någon uppgradering.
Som parentes kan tillägga att min förra MBP 13” från 2010 agerade reservdator i höstas och fungerade utmärkt för ovannämnda uppgifter.

Det lutar mer åt MacBook Air för tillfället.
Vad säger forat?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-01-03 13:48

MBP naturligtvis. Det skiljer alldeles för lite i pris att ens fundera på det.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-01-03 17:30

För normala/lättare kontrossysslor så är nya MacBook Air en solklar vinnare. Se till att skaffa en TB3 dockningsstation och en liten portabel USB-C docka också

Ursprungligen av bjorsi:

Står i valet och kvalet mellan nya MacBook Air med 16gb ram eller MacBook Pro 13”.

Jämför du med 2017- eller 2018-modellen?

Jag hade nog tagit en MBP 2018 med quad-core. Bättre att lite för mycket än för lite, och ska du jobba med den 40h/vecka i två-tre år ska man inte snåla, tycker jag.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-01-04 14:30

Kollar på de som finns på Apples hemsida.

Ursprungligen av bjorsi:

Kollar på de som finns på Apples hemsida.

Jo, men de säljer ju fortfarande 2017 års modell (den med bara två USB-C-portar, ingen touchbar) parallellt med de nya.