Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Continuity mellan två iPhones

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I och med att jag byter arbetsgivare och inte kan flytta med mig telefonnumret dit letar jag efter potentiella lösningar med att ha två abbonemang, ett privat och ett från nya jobbet, men enbart bära med mig en telefon. Jag kommer att få en iPhone X (och således inte eSim möjlighet) men jag funderar på om det går att lösa med hjälp av Continuity (det finns några gamla iPhones hemma). Det är intressant att få både samtal och sms vidarebefodrade.

Planen är att ha en iPhone liggandes hemma med laddare och en med mig.

Går det att köra continutity mellan två iPhones som inte är på samma Wifi-nätverk?

Använder continuity datatrafik för att vidarebefodra samtalen och smsen?

Ursprungligen av Penguin_:

I och med att jag byter arbetsgivare och inte kan flytta med mig telefonnumret dit letar jag efter potentiella lösningar med att ha två abbonemang, ett privat och ett från nya jobbet, men enbart bära med mig en telefon. Jag kommer att få en iPhone X (och således inte eSim möjlighet) men jag funderar på om det går att lösa med hjälp av Continuity (det finns några gamla iPhones hemma). Det är intressant att få både samtal och sms vidarebefodrade.

Planen är att ha en iPhone liggandes hemma med laddare och en med mig.

Går det att köra continutity mellan två iPhones som inte är på samma Wifi-nätverk?

Använder continuity datatrafik för att vidarebefodra samtalen och smsen?

Vad jag kan läsa mig till om "Synkad" som det där kallas på svenska gäller följande:

Ställa in Iphone-mobilsamtal

  • Använd Iphone-mobilsamtal med en Mac, Iphone, Ipad eller Ipod touch som uppfyller systemkraven för Synkad. Det fungerar när dina enheter är nära varandra och konfigurerade på följande sätt:

  • Varje enhet är inloggad på Icloud med samma Apple-ID.

  • Varje enhet är inloggad på Facetime med samma Apple-ID.

  • Varje enhet har Wifi påslaget.

  • Varje enhet är ansluten till samma nätverk med Wifi eller Ethernet.

  • På Iphone går du till Inställningar > Telefon > Samtal på andra enheter och slår sedan på Tillåt samtal på andra enheter.

  • På Ipad eller Ipod touch går du till Inställningar > Facetime och slår sedan på Samtal från Iphone.

  • På Mac öppnar du Facetime-appen och väljer sedan Facetime > Inställningar. Klicka på Inställningar och välj sedan Samtal från Iphone.

Om din operatör stöder Wifi-samtal på andra enheter kan du ställa in de enheterna på att ringa och ta emot samtal även när din Iphone inte är påslagen eller i närheten. Läs mer om Wifi-samtal.

Du hittar hela support-artikeln: https://support.apple.com/sv-se/HT204681

Det är inte Continuity i sig (heter inte det i inställningar iallafall ), men ja, du kan göra det du önskar.

Vidarebefordra meddelanden. Finns i inställningar.

Data kommer användas för meddelanden, eller WiFi.

För att vidarebefordra meddelanden så behöver du vara inloggad med samma AppleID på båda enheterna.

Ursprungligen av keptang:

Det är inte Continuity i sig (heter inte det i inställningar iallafall ), men ja, du kan göra det du önskar.

Vidarebefordra meddelanden. Finns i inställningar.

Data kommer användas för meddelanden, eller WiFi.

För att vidarebefordra meddelanden så behöver du vara inloggad med samma AppleID på båda enheterna.

Samtal går väl via operatören som är på telefonen hemma att vidarekoppla också? Ligger under Inställningar > Telefon > Vidarekoppling?

Ursprungligen av Ida Blix:

Samtal går väl via operatören som är på telefonen hemma att vidarekoppla också? Ligger under Inställningar > Telefon > Vidarekoppling?

Japp!

Okej. Då får det nog bli ett abbonemang med mitt nuvarnade till mobilen hemma helt enkelt! Tack.

1
Bevaka tråden