Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dålig batteritid Iphone X efter bara 5 dagar

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag har införskaffat mig en 5 dagar gammal iPhone X. Jag bytte från min 7:a 2,5 år gammal och som hade dålig batterikapacitet på 85% och som slukade batteri.

Dock efter att ha använt min nya telefon i några dagar känner jag mig besviken och måste ladda ofta. Jag surfar mycket men streamar varken video eller musik eller något annat. Laddningen räcker ungefär 6 timmar vilket jag tycker är alldeles för kort.
Jag ringde apple support som gjorde en diagnos men kunde ej få upp något angående batteriet förutom att det laddades ofta.

Under samtalet som varade 27 minuter gick batteriet från 44% till 27%.

Maximal kapacitet står på 99% efter 5 dagar och ca 5 laddningar. Det stod på 100% när den var ny.

Är detta normalt?

Jag har stängt av följande:

Platstjänster
Push automatisk hämtning av mail
Bakgrundsaktivetet i appar.

Har fått en tid på torsdag för felsökning.

Vad säger ni? Vad har ni för erfarenheter?

Lägg in en skärmbild på hur det ser ut under Inställningar -> Batteri.

Startat om telefonen?

  • Medlem
  • 2019-01-08 14:31

Låter inte normalt. Börja med en Hard Reset.
https://www.ifixit.com/Guide/How+to+Force+Res...
Funkar inte det så prova att nollställa alla inställningar under Inställningar, allmänt, nollställ, nollställ alla inställningar.

Tack för tipsen.
Jag har återställt telefonen utan att återskapa från säkerhetskopia så den är helt nollad. Ska testa hur den verkar nu.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-01-08 19:25

Att en ny telefon efter några dagars användning faller till under 100% kapacitet tyder på att något är fel. Kapaciteten som mäts är hur mycket energi (mAh) som batteriet påstår att det har när det är fulladdat.

Ursprungligen av beh:

Att en ny telefon efter några dagars användning faller till under 100% kapacitet tyder på att något är fel. Kapaciteten som mäts är hur mycket energi (mAh) som batteriet påstår att det har när det är fulladdat.

När jag först ringde Apple support så gjorde han en check och sa att ” det är inga konstigheter den tar emot full laddning”. Han hittade inget avvikande sa han. Dock fick han ej upp någon analys om batteriet och bad mig göra en återställning från noll.

Jag gjorde så och märkte ingen skillnad så jag ringde igen och fick prata med en annan kille. Han sa då att det inte skulle falla till 99% efter några dagar och bokade in en tid på en auktoriserad servicebutik i göteborg. De skulle felsöka och ta reda på om det var hårdvarufel eller mjukvara.

Hur går den processen till?
Jag märker ju tydligt att något är fel men hur bevisar jag det? Eller märker de det direkt ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-01-08 21:16
Ursprungligen av impendill:

När jag först ringde Apple support så gjorde han en check och sa att ” det är inga konstigheter den tar emot full laddning”. Han hittade inget avvikande sa han. Dock fick han ej upp någon analys om batteriet och bad mig göra en återställning från noll.

Jag gjorde så och märkte ingen skillnad så jag ringde igen och fick prata med en annan kille. Han sa då att det inte skulle falla till 99% efter några dagar och bokade in en tid på en auktoriserad servicebutik i göteborg. De skulle felsöka och ta reda på om det var hårdvarufel eller mjukvara.

Hur går den processen till?
Jag märker ju tydligt att något är fel men hur bevisar jag det? Eller märker de det direkt ?

Jag tror att de kommer att märka det. Något är fel med ditt batteri. Du kan testa Geekbench 4 Battery Benchmark. En iPhone X bör ge ca 2600 poäng.

Ursprungligen av beh:

Jag tror att de kommer att märka det. Något är fel med ditt batteri. Du kan testa Geekbench 4 Battery Benchmark. En iPhone X bör ge ca 2600 poäng.

Så står det:

CPU Benchmark Scores
4213
Single-Core Score
10147
Multi-Core Score
Compute Benchmark Scores
15238
Metal Score
Battery Benchmark Scores
2624
Battery Score

1
Bevaka tråden