Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Batterihälsa 86%

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Lyckats få min iPhone X från januari -18 att komma till 86%.
Misstänker iPad-laddaren jag användt sen dag 1.
Är redo för ett batteribyte men sen då?
Trådlös laddning är min kommande deal.
Macen klarar ju sig.

Ursprungligen av Mackan1984:

Är redo för ett batteribyte men sen då?

Sen går du vidare i livet

Ursprungligen av barbapappa_86:

Sen går du vidare i livet

Hehe jo men sen lägger jag upp ett nytt inlägg ett år senare...

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-01-12 14:36
Ursprungligen av Mackan1984:

Lyckats få min iPhone X från januari -18 att komma till 86%.
Misstänker iPad-laddaren jag användt sen dag 1.
Är redo för ett batteribyte men sen då?
Trådlös laddning är min kommande deal.
Macen klarar ju sig.

Kan inte beror på att du använt en iPad laddare.
Har laddat min fd 7+ mest med iPad laddare och när jag sålde den så hade den 85% i batterihälsa.

Har inte med laddaren att göra. Batteriet är slitet bara, sånt som händer, byt.

Ursprungligen av Mackan1984:

Hehe jo men sen lägger jag upp ett nytt inlägg ett år senare...

Precis. Se även inlägg #5.

Har använt iPadladdare sedan inköpet i dec-17 på min X, batterihälsa 99%, försöker att inte ladda ända upp till 100% eller inte ladda över natten ?

Ursprungligen av Hjopekk:

Har använt iPadladdare sedan inköpet i dec-17 på min X, batterihälsa 99%, försöker att inte ladda ända upp till 100% eller inte ladda över natten ?

Ja det är väl det bästa, ska försöka få in den rutinen också.

Hur lågt ner på procentskalan för batterihälsa kan man gå innan det är läge att byta?

Ursprungligen av RolexJocke:

Hur lågt ner på procentskalan för batterihälsa kan man gå innan det är läge att byta?

När man märker att man får betydligt sämre batteritid. Upp till användaren alltså, men skulle gissa att man börjar märka det vid runt 80%. Kanske senare, kanske tidigare.

Skulle inte lita på hur många procent den visar, det är en uppskattning, inte någon fakta hur skicket på batteriet faktiskt är.

Ursprungligen av RolexJocke:

Hur lågt ner på procentskalan för batterihälsa kan man gå innan det är läge att byta?

Under 80% var det Apple skicka in sin (kända) ”hemliga sänka processor/rädda batteriet”-uppdatering.

Så det var därför jag reagera, jag tänkte byta batteriet efter den gått under 80% men trodde jag skulle få åtminstone 2 år tills dess.
Så något fel gör jag ju men tycker jag varit smart.
Äger en laddare som slutar ladda efter 100% som jag använder mest.

Det kanske sliter mer på batteriet om man laddar ur det rejält och laddar upp det till 100%. Jag har en 3 år gammal 7:a som jag har på jobbet. Den brukar ligga på 80% efter en arbetsdag och jag laddar den dagligen till 100% och batterihälsan säger 95% idag.

Ursprungligen av RolexJocke:

Det kanske sliter mer på batteriet om man laddar ur det rejält och laddar upp det till 100%. Jag har en 3 år gammal 7:a som jag har på jobbet. Den brukar ligga på 80% efter en arbetsdag och jag laddar den dagligen till 100% och batterihälsan säger 95% idag.

Man ska framförallt inte ladda ur. Ladda 100% är lugnt, telefonen tar inte emot laddning när den nåt 100%.
Bara ladda när man känner för det.

Nej det kan ju vara så vet att jag laddat ur den ett par gånger och ibland händer det att jag låtit den ladda ner till 1% och sen laddat upp till 10% och sen repeat.
(Blev ett par festivaler i somras)
Detta kan nog vara anledningen.

Senast redigerat 2019-01-14 21:09
1
Bevaka tråden