Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Söker etikettskrivare...

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

...där man kan bestämma bredden på etiketten, istället för att sätta i tape som är ett visst antal mm bred.

Har googlat lite, men inte hittat något.

Jag förstår att det ställer vissa krav på maskinen, och jag förstår att det kan bli en del spill.

Någon som har något förslag?

  • Avstängd
  • Kungsholmen
  • 2019-01-12 15:37
Ursprungligen av carlsson:

...där man kan bestämma bredden på etiketten, istället för att sätta i tape som är ett visst antal mm bred.

Har googlat lite, men inte hittat något.

Jag förstår att det ställer vissa krav på maskinen, och jag förstår att det kan bli en del spill.

Någon som har något förslag?

Goddag Carlsson.

Lite långt att cykla till Borås annars kunde du få använda min HP Laser Jet Pro MFP M 130nv , den kan lite av varje och du väljer storlek från en scrollista. Se skärmdumparna.

  • Medlem
  • Lund
  • 2019-01-12 15:51

Vad har du för budget?
Känns som att det blir svårt att hitta något som kan skära till etiketterna till rätt storlek till vettiga priser. Vi kör tre olika erikettskrivare med olika storlek på etiketterna i varje skrivare. Om det är ett fåtal storlekar du kör ut regelbundet så är nog det billigaste alternativet att ha en skrivare till var storlek.

@Nisse; Jag letar alltså efter skrivare som skär till storleken själv, på självhäftande etiketter. Så istället för att byta mellan 6, 9 eller 12 mm, skär maskinen bredden medan den skriver ut.

@Cribe; Pengar spelar egentligen ingen roll. Det är klart att det finns en övre gräns, men i detta läget vill jag egentligen bara veta om det existerar en dylik pjäs. Jag tror inte att det gör det. Att byta band är jobbigt och tråkigt. ?

T ex har min Dymo Mobile Labeler möjlighet att skriva ut på 6, 9, 12 och 24 mm etiketter. I en utopi hade man köpt enbart 24 mm band, och sedan bestämt bredden när man skriver ut. Blir nog dyrt att tillverka, och sätter extrema krav på knivarna. Men ändå. ?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2019-01-13 21:43

Brainstormar: 3 st Dymo/Brother etikettskrivare med olika storlekar monterade i varje maskin?

Ursprungligen av reboot81:

Brainstormar: 3 st Dymo/Brother etikettskrivare med olika storlekar monterade i varje maskin?

Ja eller 2 till av den typ TS redan har.

Tråd rensad.

1
Bevaka tråden